Ważący 560 ton kadłub megajachtu zbudowano w Stoczni Szczecińskiej. Ma 79 m długości i 13 m szerokości. W piątek (2 lutego) zwodowano go z pochylni Wulkan Nowy.
Jak już informowaliśmy, pierwszy blok jednostki postawiono na stoczniowej pochylni w połowie grudnia minionego roku. Później, stopniowo, dostawiano kolejne. Wodowanie planowano na przełom stycznia i lutego. Warunki pogodowe pozwoliły na wykonanie tej operacji w piątek (2 lutego).
Jednostkę zamówili Brytyjczycy, a głównym wykonawcą jest niemiecka stocznia jachtowa.
– U nas powstał kadłub z częściowym wyposażeniem – poinformował Adrian Górski z firmy G+K Steelcon, która jest pierwszym podwykonawcą luksusowego jachtu. – G+K Steelcon wykonała go wspólnie ze Stocznią Szczecińską.
Przy budowie pracowało średnio ok. 80 osób.
To nie pierwsze takie wspólne przedsięwzięcie G+K Steelcon i Stoczni Szczecińskiej. Przypomnijmy, że pod koniec 2016 roku zwodowano ważący 600 ton kadłub superjachtu o długości 74,5 m oraz szerokości 12,8 m.
– Pod koniec marca lub na początku kwietnia zamierzamy ruszyć z budową następnej jednostki, a w sierpniu chcemy ją zwodować – zapowiedział A. Górski.
(ek)
Fot. Ryszard PAKIESER