Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Kolejna Strefa 30 w centrum Szczecina. Dla uspokojenia ruchu samochodów [GALERIA]

Data publikacji: 11 maja 2021 r. 13:27
Ostatnia aktualizacja: 13 maja 2021 r. 10:27
Kolejna Strefa 30 w centrum Szczecina. Dla uspokojenia ruchu samochodów
Fot. Dariusz GORAJSKI  

Już nie szybkie – często zbyt szybkie – przejazdy ulicami tego kwartału śródmieścia, lecz spowolniony ruch kołowy. – Będzie bezpieczniej i spokojniej w kwartale ulic: Bogusława, Królowej Jadwigi, Jagiełły, Langiewicza i Księżnej Przybysławy. W rejonie tym wprowadzona zostanie tzw. Strefa 30 – zapowiada Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta szczecińskiego ratusza.

Przypomina ona, że strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h są sukcesywnie wprowadzane w kolejnych śródmiejskich kwartałach. Jak informowaliśmy, podobne spowolnienie ruchu pojazdów wprowadzono dwa lata temu np. w rejonie ulic Grzegorza z Sanoka oraz Przybyszewskiego na szczecińskim Pogodnie.

Poprawić bezpieczeństwo w śródmieściu Szczecina

W śródmieściu Szczecina chodzi przede wszystkim o poprawę bezpieczeństwa oraz ograniczenie przejazdów tranzytowych przez odcinki ulic z preferowaną funkcją ruchu dojazdowego i lokalnych potrzeb.

W centrum miasta kolejna strefa obejmie kwartał ulic: Księcia Bogusława X, bł. Królowej Jadwigi, Władysława Jagiełły, Mariana Langiewicza i Księżnej Przybysławy.

Zostaną tam zastosowane następujące rozwiązania: wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, wyznaczenia stref sugerowanych dla pieszych, zawężenia pasów ruchu i odgięć toru jazdy, zmiany sposobu parkowania.

– W związku z tym ulice ks. Bogusława X i  bł. Królowej Jadwigi „stracą pierwszeństwo” na dojazdach do skrzyżowań z ulicami Jagiełły i Langiewicza – wyjaśnia Paulina Łątka. – Po zmianach będą to skrzyżowania równorzędne, na których obowiązuje tzw. zasada prawej ręki. 

Tarcze skrzyżowań zostaną zawężone przy wykorzystaniu oznakowania poziomego. Ruch pieszych będzie się odbywać na ogólnych zasadach ruchu drogowego, a w obrębie skrzyżowań w przestrzeni sugerowanych stref przekraczania jezdni.

Zmiany w najbliższych tygodniach

Zmiany nastąpią również na skrzyżowaniu Langiewicza – Bogusława, gdzie, aby podkreślić wjazd i wyjazd ze Strefy 30, zmianie ulegnie pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Nadane zostanie pierwszeństwo łamane dla ciągu ulic Langiewicza – Bogusława (od Kopernika do Narutowicza).

Tu warto przypomnieć, że opuszczając drogę z pierwszeństwem przejazdu, nie musimy stosować kierunkowskazów. Natomiast obowiązkowe jest zasygnalizowanie zamiaru skrętu na skrzyżowaniu, nawet wówczas gdy poruszamy się cały czas drogą z pierwszeństwem. Przypominamy o tym kierowcom,  których wielu czyni odwrotnie.

W większości miejsc Strefy 30 stosowane będzie tzw. parkowanie prostopadłe i równoległe do krawędzi jezdni, co pozwoli na optymalne wykorzystanie przestrzeni, przy jednoczesnym uporządkowaniu zasad parkowania.

– Wprowadzanie zmian na poszczególnych odcinkach ulic rozpocznie się w najbliższych tygodniach – zapowiada Paulina Łątka.

(kl)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

chester
2021-05-13 10:22:11
Skuteczniejsze byłoby postawienie dwóch znaków drogowych na obu końcach ulicy - zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Na pewno poprawiłoby to bezpieczeństwo, przyczyniło się do ograniczenia skażenia i zmniejszyło hałas. Nie będzie problemów z parkowaniem, z oznakowaniem, z dylematem czy włączać kierunkowskaz, czy nie.
@ do droga
2021-05-12 12:15:42
To zapraszam na Jagiełły. Proszę zobaczyc jak remontują ta ulicę.
gh
2021-05-12 12:00:47
Zabijania miasta ciąg dalszy - kiedyś w tym rejonie robiłem zakupy - z trudem, ale udawało mi się znaleźć miejsce do zaparkowania - teraz nawet nie myślę, aby tam zajechać i stać w potężnych korkach, nie mówiąc o barku możliwości zaparkowania po likwidacji znacznej części miejsc.
do Droga
2021-05-12 09:32:28
Przecież cały czas remontują i budują nowe drogi w Szczecinie.
Droga
2021-05-12 08:46:07
Zamiast wyremontować drogi to lepiej wprowadzić ograniczenia prędkości.
Jola
2021-05-11 16:38:14
Super. Niech wprowadza całkowity zakaz parkowania. Wtedy ludzie sprzedadzą samochody. Miasto będzie coraz bardziej ekologiczne.. Zaczną jeździć komunikacją miejską. Po co przeciętnemu mieszkańcowi auto. To zbytek i koszty. Samochody tylko dla tych co mają swoje miejsca parkingowe. Straż miejska do akcji. Gonić tych co złe parkują. Niech się dyscyplinują. A TAK NA POWAŻNIE NIECH CI W MAGISTRACIE TROCHĘ POMYŚLĄ ŻE LUDZIE TAK PARKUJĄ BO BRAK JEST MIEJSC PARKINGOWYCH.
Dla mnie w mieście
2021-05-11 14:42:37
może być ograniczenie prędkości do 40/godz.
Abc
2021-05-11 14:31:10
Już liczą wpływy z mandatów.
BRAWO Prezydencie
2021-05-11 14:18:02
Czystek zbiera na TALLxSHIPSxRACES!!! A za chwilę na fajerwerki i tak w kółko dopóki siedzi na stołku...
Bezpieczeństwo
2021-05-11 14:00:25
Skoro jednym z głownych argumentów jest bezpieczeństwo, to chciałbym wiedzieć jak to wygląda w liczbach. Czy redakcja mogłaby podać np. Ilość potrąceń pieszych na tych konkretnych ulicach w ciągu ostatniego roku? Może okazać się, że faktycznie szkoda kasy na takie zmiany i lepiej zainwestować w równe chodniki?
Człowiek z Jagiełły
2021-05-11 13:36:28
Może niech najpierw wyremontują drogę i chodniki w tym regionie. Na Jagiełły nadal kostka brukowa na jezdni a chodnik jeżeli wogole można to nazwać chodnikiem do remontu nadaje się już od kilkunastu lat.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA