Klienci salonów meblowych „Agata Meble” oraz „Black Red White” otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów – to efekt postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez inspektorów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Załoga sklepów meblowych kusiła swych klientów hasłem: „Rabat na cały asortyment”, nie informując jednak o tym, że nie wszystkie produkty objęte są promocją.
Promocja w salonach „BRW” obowiązywała w styczniu, a w „Agata Meble” – w lutym i marcu ub.r.
– Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma dziesięcioprocentowy rabat na cały asortyment – wyjaśnia Małgorzata Cieloch z UOKiK. – Ponadto w „Agata Meble” klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości jednak w salonach „Agata Meble” i „Black Red White” klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. W dodatku w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach.
Po wydaniu przez prezesa UOKiK decyzji zobowiązujących do zmiany praktyk, reprezentanci popularnych salonów meblowych dobrowolnie zobowiązali się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w sklepach obu sieci w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach Prezesa UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich. ©℗
(gra)
Fot. Paulina SIKORA