Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Kierowca autobusu: z fantazją, choć bez wyobraźni

Data publikacji: 08 lipca 2017 r. 15:12
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:40
Kierowca autobusu: z fantazją, choć bez wyobraźni
 

W godzinach komunikacyjnego szczytu przejechał podwójną ciągłą jezdni, a potem pod prąd ruszył przez centrum Szczecina: od ul. Kolumba w kierunku ul. Wyszyńskiego. Nie sam, tylko autobusem komunikacji miejskiej i z pasażerami na pokładzie. Już został dyscyplinarnie zwolniony z pracy, a teraz - jak informuje policja - czeka go sąd.

Szarża kierowcy szczecińskiego autobusu linii nr 81, który w czwartek o godz. 15.30 nader nieszablonowo ominął korek na ul. Nabrzeże Wieleckie, obiegła społecznościowe portale i media dzięki nagraniu przypadkowego świadka. Dopiero gdy zawrzało, kierowca został zwolniony z pracy w PKS Szczecin. Następnie - już w piątek - przesłuchany w Komisariacie Szczecin Śródmieście.

- W charakterze obwinionego i przyznał się do popełnienia wykroczenia - informuje sierż. Natalia Misiewicz z KMP w Szczecinie. - Kierowcą autobusu był 42-letni mężczyzna. Jego sprawa trafi do sądu.

Po zdarzeniu okazało się bowiem, że kierowca jest obywatelem Ukrainy. Zgodnie z prawem międzynarodowym, jego odpowiedzialność - nawet za wykroczenie drogowe - obligatoryjnie musi być rozpatrzona przez sąd. Grozi mu do 5 tys. zł grzywny.

(an)

Fot.: (arch.)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

boh
2017-07-08 21:58:55
W tym miejscu nawet osobówki przekraczają podwójną linię i jadą pod prąd,i to dość często.
@sedina2008
2017-07-08 21:36:34
wyrzutem sumienia jest brak obwodnic i wpychanie tranzytu do centrum, bo nie ma innej możliwości, Krzywoustego, Wojska Polskiego? proponuję deptak; Kopernika następna w kolejce[[[['. @Jan po co buspasy na niektórych liniach - np. 80 na Arkońskiej - raz na 20 czy 40 minut?
obserwator
2017-07-08 21:01:01
Buspasy w Szczecinie nie moga zostac utworzone bo nie ma do tego infrastruktury, spowodowane tym iz ulice sa pomniejszane i zabierane sa pasy drogowe na rzecz parkingow i sciezek rowerowych. Malo tego nasi decydenci przyznali sie iz specjalnie likwiduja pasy ruchu powodujac korki aby zmusic spoleczenstwo do korzystania z komunikacji miejskiej. Niestety ceny biletow dla 3 osobowej rodziny sa drozsze niz przejazd wlasnym autem. Aby powstaly bus pasy trzeba zatrudnic prawdziwych inzynierow i projektantow ktorzy nie ugna sie pod presja ekoterorystow uwarzajacych auta za samo zlo :) Czesc buspasow mozna bylo puscic torowiskami ale na to zabraklo wyobraznie projektantow przy przebudowie ulic. Pieknym przykladem jest planowana zmiana al Wojska polskiego gdzie planuje sie tylko 1 pas ruchu, niedawna przebudowa al Piastow (likwidacja pasow ruchu przez co sa korki) czy ul Arkonska (prawy pas ruchu sluzy za parking) Narzeka sie na auta i spaliny ale nikt nie chce wprowadzic strefy wjazdu jak w innych krajach gdzie do centrum wjezdzaja tylko auta z Euro4 a silniki diesla sprawdza sie pod katem wyciecia DPF za co groza duze kary finansowe!!!!!!!
Thorton
2017-07-08 20:18:23
Na Ukrainie takie zachowanie kierowcy to norma . Byłem w Kijowie, Mariupolu, Bierdiańsku. Tak tam zachowują się kierowcy, nikt nie respektuje i nie przestrzega prawa, ale wszystko można za ''wziatkę'' łapówkę . Życie ludzkie jest tam nic nie warte i nikt zbytnio się nim nie przejmuje. Kierowca Ukrainiec robił to co na Ukrainie jest normalne , bo tak wygląda tam życie.
Jan
2017-07-08 20:01:56
Buspasy w Szczecinie się nie sprawdzą. Zostaną całkowicie zignorowane przez pozostałych kierowców. Taka mentalność po prostu.
Sedina2008
2017-07-08 18:58:25
Nie popieram postępowania kierowcy, ale niestety tylko w taki sposób można zwrócić uwagę na konieczność wyznaczania buspasów. Szczecin jest chyba jedynym miastem w Polsce tej wielkości, w którym autobusy komunikacji miejskiej muszą stać w korkach razem z samochodami osobowymi wiozącymi tylko własnego kierowcę. A przykład ulic Krzywoustego czy Wyzwolenia, na których samochody blokują przejazd tramwajom powinien być wyrzutem sumienia dla decydentów w sprawach ruchu drogowego w naszym mieście. Innym fatalnym przykładem jest wyjazd autobusów z pętli Basen Górniczy na ulicę Gdańską. Dlaczego każdy kierowca musi "wciskać się" do ruchu. Czy nie można wyjazdu regulować np. logicznie zaprogramowaną sygnalizacją świetlną uruchamianą prze kierowców?.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA