Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Kiedy, za ile i kto wyremontuje nitkę Zamkowej

Data publikacji: 22 lipca 2017 r. 09:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:45
Kiedy, za ile i kto wyremontuje nitkę Zamkowej
 

Chętnych do remontu nitki wjazdowej do centrum Trasy Zamkowej w Szczecinie nie brakuje. Szkopuł w tym, że na jej modernizację tegoroczny budżet samorządowy skrojony został na kwotę, która znacznie odbiega od sum, na jakie całe zadanie wyceniła każda z zainteresowanych firm.

Przetarg na roboty modernizacyjne Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłosił z końcem maja. Po otwarciu kopert z ofertami w tym miesiącu okazało się, że każdy z podmiotów, który się zgłosił, zaproponował za swe usługi wynagrodzenie dużo wyższe niż środki, jakie zamierzał przeznaczyć na ten cel ZDiTM. A jest to dokładnie suma 29 405 252, 80 zł.

Tymczasem. Najtańsza z ofert potencjalnego wykonawcy opiewa na 39 094 973,54 zł i złożyło ją Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia. Z ceną 40 943 710, 23 zł stanęło do przetargu konsorcjum INTOP Warszawa, INTOP Skarbimierzyce i polskiego oddziału czeskiej spółki Firesta-Fišer z Brna z siedzibą w Cieszynie. Na jeszcze wyższą kwotę, 41 800 439,29 zł, całe przedsięwzięcie skalkulował pruszkowski STRABAG. A za ponaddwukrotnie wyższą od założonej przez zamawiający ZDiTM kwotę, bo aż 62 334 800,13 zł, gotowy byłby podjąć się tego zadania BUDIMEX S.A. z Warszawy.

W specyfikacji istotnych warunków zamówienia ZDiTM zawarł zapis dotyczący terminu wykonania modernizacji wjazdowej nitki Trasy Zamkowej – w czasie do 48 tygodni od dnia zawarcia umowy. Założył jednocześnie 10-letni okres rękojmi.

Z wcześniej podawanych komunikatów ZDiTM wynikało, że zaplanowany na ten rok remont nitki północnej, która jest w najgorszym stanie, miał się rozpocząć rychło po wakacjach, w pierwszych dniach września. Oddano ją do użytku w 1987 roku. W związku z wieloletnią eksploatacją, liczący ponad 2 kilometry fragment przeprawy wymaga - o czym wiadomo nie od dziś i widać to nawet gołym okiem - gruntowej modernizacji. Rutynowa, coroczna kontrola stanu odcinka wykazała konieczność jego remontu. Dodatkowo, po zeszłorocznej awarii mostu Cłowego, urzędnicy na prośbę radnych zobowiązani zostali do sprawdzenia stanu technicznego szczecińskich mostów. Wyniki raportu wówczas pokazały, że w pierwszym rzędzie ta właśnie  część Trasy Zamkowej wymaga naprawy.

Póki co żadna z firm zabiegających o to zlecenie nie spełnia oczekiwań co do ceny. Co dalej? Unieważnienie w tej sytuacji przetargu i rozpisanie kolejnego? Czy może korekty w budżecie miasta, czyli zwiększenie 

- Trwa sprawdzanie ofert i możliwości finansowania tej inwestycji – poinformował Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy ZDiTM. ©℗

Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Jezdnia Trasy Zamkowej w kierunku centrum. Ta jej nitka zakwalifikowana do generalnego remontu w pierwszej kolejności. Jej modernizacja miała rozpocząć się tuż po wakacjach, ale nie wiadomo, czy budżet samorządowy to zadanie jeszcze w tym roku udźwignie.

Fot.: Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

są pieniądze
2017-07-23 13:07:22
zamiast budować kolejną siedzibę wielce potrzebnego Pierdistołka Marszłkowskiego, można dofinansować pilniejsze sprawy.
Obs.ryver do @ekolog
2017-07-22 21:44:13
Sam jesteś wrzodem a nie ekologiem!
ekolog
2017-07-22 12:41:29
A niech się zawali! Jest obrzydliwym architektonicznym wrzodem w krajobrazie miasta.
Honorat
2017-07-22 12:11:11
Czy przegląd szczecińskich mostów nie wywołał u urzędników i decydentów refleksji o konieczności budowy dodatkowej przeprawy przez Odrę? Zamiast pochylać się nad tortem urodzinowym, niech się pochylą nad planami budowy przeprawy przez Międzyodrze kończącej się mostem do ulicy Zapadłej, skąd przez ul. Kolumba i ul.Dąbrowskiego można byłoby dojechać bez problemów do południowej części Śródmieścia i Pogodna. Budowa Mostu Kłodnego w obecnej sytuacji ekonomicznej i komunikacyjnej Szczecina jest decyzją nieprzemyślaną. Zamiast mostu zbudować na Łasztownię szeroką wygodną kładkę dla pieszych, dojazd pojazdów na Łasztownię można zapewnić przez Most Długi, który należy poszerzyć, oraz przez przebudowę (rondo itp.) ulicy Energetyków, na której po wybudowaniu przeprawy do ul. Zapadłej, będzie znacznie mniej użytkowników jadących z Prawobrzeża do Centrum.
tylko pytam...
2017-07-22 11:33:15
Odnośnie fotki: "Centrum"-"Dworzec Morski"... Gdzie w Ciecinie jest "Centrum"??? A"Dworzec Morski"??? (Kiedyś był...) A gdzie ten słynny magistracki "WODOLOT"??? tylko pytam...
Do Sromotnika
2017-07-22 10:17:27
Masz w 100% rację .Ale ta banda urzędasów razem z prezydentem niestety to najgorsi gospodarze od niepamiętnych czasów.Zaczęto po raz kolejny Jagielońską.Komu ona przeszkadzała?Grupie nawiedzonych pseudo wizjonerów?Którzy tylko dewastują miasto swoimi projektami.Dlatego brakuje kasy na porządne remonty.Muszą pamiętać i nie pierwszy raz sie przekonali że kto tanio płaci to dwa razy płaci.Nasze miasto ma większe potrzeby ale nie są one realizowane bo tłumaczą że nie ma na to kasy.Koniecznością jest budowa kolejnych mostów udrożniających miasto W innych miastach umieją wyciągnąć kasę z Unijnych dotacji a w naszym mieście nie umieją tego zrobić.No nic przy najbliższych wyborach tym nieudacznikom podziękujemy
Ale że serio?
2017-07-22 10:13:15
INTOP? INTOP?!?!!?!?! To są jakieś jaja? Oni mają czelność w ogóle startować w przetargu w Szczecinie?! Nie mają godności za grosz.
SromotnikBezwstydny
2017-07-22 09:51:19
Magistrackie pi.er.dzistołki znów chcą du.pę podetrzeć! Pieniądze wyrzucają na różne FRYGI,Szklane Pułapki,Sztuczne Wyspy na Odrze itp a tymczasem nie ma na remont mostu. Trzecia trasa łącząca Szczecin z Polską jest potrzebna na przedwczoraj!!!
Zenek
2017-07-22 09:16:57
Energopol Szczecin wypośrodkuje cene

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA