Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Kaskada chce zaskakiwać

Data publikacji: 11 września 2016 r. 13:25
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:14
Kaskada chce zaskakiwać
Fot. Robert Stachnik  

Rozmowa z Piotrem Gajdą, dyrektorem szczecińskiej Galerii Kaskada

– Wydaje się, że po pięciu latach działalności „Kaskada” przestała mieszkańcom Szczecina i regionu kojarzyć się wyłącznie z dawnym kombinatem gastronomicznym?
– Po pięciu latach jak najbardziej możemy powiedzieć, że galeria „Kaskada” odniosła sukces. Z miesiąca na miesiąc odwiedza nas coraz więcej osób, ponadto rosną również obroty sklepów usytuowanych w naszym obiekcie. Oczywiście nie możemy zdradzać wszystkich statystyk, to nasza tajemnica, przy czym codziennie średnio odwiedza nas ponad 24 tysiące osób. „Kaskada” przez te lata stała się rozpoznawalną marką nie tylko w Szczecinie. Robiliśmy zresztą ankiety zewnętrzne, w których pytaliśmy, czy klienci rozpoznają naszą markę, czy robili u nas zakupy – wyniki tych badań były bardzo satysfakcjonujące.

– Swoje urodziny świętujecie hucznie, z całą plejadą gwiazd…
– Znane nazwiska przyciągają. My staramy się dotrzeć do różnych grup wiekowych, dlatego podczas imprez związanych z naszymi urodzinami będą gwiazdy i dla tych młodszych, i dla tych nieco starszych osób. Za nami spotkanie z aktorami z popularnego serialu „Rodzinka.pl”, a przyjadą do nas także Katarzyna Cichopek, Krzysztof Ibisz, Maja Sablewska, Maffashion, będzie gotowanie ze zwycięzcami kulinarnego show MasterChef. Chcemy, by nasi klienci pamiętali o „Kaskadzie”, chcemy budować ich lojalność, aby wiedzieli, że można przyjść do nas nie tylko na zakupy, ale i na fajne wydarzenie, miło spędzić wolny czas.

– Czy planujecie już kolejne pięć lat?
– ECE jest niemiecką firmą z kilkudziesięcioletnią tradycją, obecną na wielu europejskich rynkach. Jest więc możliwość wymieniania się doświadczeniami, wiedzą, pomysłami wewnątrz naszej korporacji. Jesteśmy w trakcie planowania działań na przyszły rok. Zresztą jeśli chodzi chociażby o wynajem powierzchni, mówimy o strategii długofalowej, przygotowywanej na podstawie dokładnych analiz, ale również spostrzeżeń. Zawsze jest co poprawić. Chcemy zaskakiwać. Tutaj cały czas trzeba działać. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę specyfikę centrum, to, w jakim miejscu się znajduje – „Kaskada” jest optymalna, jeśli chodzi o liczbę najemców, o wielkość. Ważne są tzw. wartości dodane, czyli kino letnie organizowane na naszym dachu, Wi-Fi, karty rabatowe dla pracowników, pokój matki z dzieckiem. Co istotne – klienci nie mają problemu z przemieszczaniem się po „Kaskadzie”, wystarczy jedna wizyta, aby orientować się w jej układzie.

– Niedaleko „Kaskady” swoją powierzchnię powiększa konkurencyjne centrum Galaxy.
– Oczywiście, że przypatrujemy się z uwagą temu, co robi konkurencja. Trudno zresztą tego nie robić, jeśli inna galeria położona jest od nas zaledwie ok. 500- 600 metrów w linii prostej; są tam marki, które my mamy u siebie, ale także takie, które u nas nie goszczą. Konkurencję szanujemy, przyglądamy się jej, nie tylko tej najbliższej, ale również galeriom w innych polskich miastach. Najlepsze rozwiązania próbujemy wdrożyć u siebie. Na pewno się różnimy, chociażby podejściem do działań marketingowych.

– Czego można życzyć z okazji okrągłego jubileuszu?
– By słupki ciągle szły w górę. I tak zwyczajnie – powodzenia.

– Dziękuję za rozmowę.
(kol)

Fot. Robert Stachnik

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

sprzedawczyni
2016-09-12 10:31:59
Pan Gajda ośmiesza się reklamując Kaskadę. Oczywiście liczby podane, np.24 tys. wchodzących klientów, są wyssane z palca. W galerii dużo jest osób włóczących się, "spacerowiczów", którzy z powodu braku zajęcia i pieniędzy szwendają się po markecie.
Mieszko
2016-09-12 08:58:59
To właśnie dzięki Kaskadzie mamy puste brudne ulice bez sklepów. Nie oszukujmy się, to jest przedsięwzięcie stricte komercyjne aby wciągnąć tam ludzi i wydoić pod pozorem, że jesteśmy tacy fajni. Niestety tego typu sklepy lokowane w centrum tylko degradują miasto.
Jarun
2016-09-12 08:54:03
Kto pozwolił na budowanie super-marketów w centrum miasta? Przecież jest to jawne uderzenie w rodzimy handel ! Nie tylko w Warszawie jest "ośmiornica". Restauracja "Kaskada" była najbardziej znanym lokalem gastronomicznym w Polsce. Po tragicznym w skutkach pożarze i latach "odłogu" wybudowano bezduszny hipermarket, handlową sztampę, która nie może niczym zachwycić. Nie jest to zarzut, bo na tym polega usługa handlowa, tylko dlaczego w centrum miasta powstaje jeszcze jeden market? Budując nie pomyśleli o mieszkańcach i ich potrzebach, a można byłoby wybudować(nawet na dachu) lokal gastronomiczny z częścią otwartą (balkonem) gdzie przy kawie można byłoby spoglądać na miasta. Ograniczono się do zasady: kupuj i spier***!
Kaskada
2016-09-12 08:10:49
A co się stało z panią dyrektor? Kaskada swój sukces zawdzięcza wyłącznie lokalizacji i wielkości, bo sklepy, w porównaniu do Warszawy, Poznania, czy Berlina, to wypadają bardzo słabiutko. Wszędzie jest to samo, niczym to centrum nie zaskakuje. Niektórzy przychodzą dla nazwy, inni, bo to modne. Konkurencja doprowadza tylko do powiększania tego typu sklepów (np. Galaxy).
Gargamel
2016-09-12 00:48:28
Czyim znajomym jest pa Gajda żę pozwolono mu być dyrektorem tego przybytku i że zarabia w tydzień tyle ile szary człowiek przez 20 lat?
fiki miki
2016-09-11 21:54:45
CZY KTOŚ WIE CZY PAN GAJDA Z KASKADY MA ZWIĄZEK RODZINNY Z TYM PANEM GAJDA Z OPŁAT LOKALNYCH CHYBA BYŁY DYREKTOR PROSZĘ O ODPOWIEDŻ W KOMENTARZARZU
timek
2016-09-11 20:10:45
Do tego dodajmy przebudowę Krzywoustego z likwidacją miejsc postojowych i cały handel w Szczecinie - to sieciówki. A odpowiedzialni za to rządzą cały czas i za swoje wypociny biorą kupę kasy z naszych podatków
ted
2016-09-11 15:02:59
Do "miki" - BINGO! Nic dodać, nic ująć!
miki
2016-09-11 13:30:24
Sukces Kaskady i Galaxy równa się puste sklepy na Jagiellońskiej i Woj. Polskiego, degrengoladę miasta i syf na Niepodległości. Dzięki za taki "sukces". A swoją drogą: czy Kaskada płaci podatki w Polsce/

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA