Firma Modertrans Poznań jako jedyna złożyła ofertę na dostawę czterech dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych z opcją dodatkowych ośmiu sztuk.
W piątek 9 sierpnia w siedzibie spółki Tramwaje Szczecińskie otwarto oferty na dostawę czterech (z prawem opcji dokupienia ośmiu) dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych. Do przetargu stanęła firma Modertrans Poznań z ofertą za 63 728 760 zł brutto. Tramwaje Szczecińskie przeznaczyły na realizację zamówienia 63 766 900 zł, oferta zatem mieści się w budżecie. Teraz komisja przetargowa zajmie się weryfikacją złożonych przez Modertrans dokumentów, by sprawdzić, czy oferta i wykonawca spełniają wymogi przetargu. Związanie ofertą wynosi 120 dni od dnia jej złożenia.
Realizacja zamówienia podzielona jest na dwa etapy. W etapie pierwszym, obligatoryjnym, wykonawca w terminie 510 dni od zawarcia umowy, nie później niż do 31 maja 2026 r., zobowiązuje się dostarczyć: cztery tramwaje dwukierunkowe niskopodłogowe, jeden komplet specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, jeden specjalistyczny pojazd techniczny. Jeden tramwaj w ofercie Modertrans kosztuje 12 mln zł netto.
Etap drugi (opcja) obejmuje dostawę do 8 sztuk tramwajów dwukierunkowych – w takiej samej cenie za jeden pojazd, jak w pierwszym etapie i w tym samym terminie. Zamawiający planuje powiadomienie wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji najpóźniej 28 lutego 2025 roku.
Zakup dodatkowych ośmiu tramwajów uzależniony jest od tego, czy Tramwaje Szczecińskie uzyskają dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy. Spółka złożyła stosowany wniosek. To, które miasta otrzymają dofinansowanie i na ile tramwajów, rozstrzygnie konkurs. Wnioski ocenia Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Decyzja o przyznaniu dofinansowania spodziewana jest przed końcem tego roku.
Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, dwukierunkowe, o pojemności minimum 155 pasażerów stojących i 45 siedzących, z klimatyzowaną kabina motorniczego i przedziałem pasażerskim, rozkładanymi rampami dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, gniazdami USB i hotspotem Wi-Fi w przedziale pasażerskim, z siedzeniami pokrytymi tkaniną z apreturą zapobiegającą trwałemu zabrudzeniu i ułatwiającą czyszczenie. Mają być wyposażone w monitoring umożliwiający obserwację i rejestrację całego przedziału pasażerskiego, miejsca pracy motorniczego, przestrzeni przed i za tramwajem, przestrzeni wzdłuż obu boków tramwaju.
(K)