Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Jesienią torowisko do remontu

Data publikacji: 01 września 2017 r. 12:55
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:48
Jesienią torowisko do remontu
Fot. Mirosław Winconek  

Od ponad miesiąca znany jest wykonawca remontu torowiska na ulicy Bolesława Krzywoustego w Szczecinie. Chodzi o odcinek od pl. Zwycięstwa do pl. Tadeusza Kościuszki. Do przetargu na roboty stanęła tylko jedna firma, a umowa z nią na to zlecenie ma być podpisana w połowie września.

– Wykonawca wystąpił z wnioskiem o przedłużenie terminu związania ofertą, który wynosił 30 dni – poinformował Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Planowany termin podpisania umowy to połowa września.

Torowisko w ul. Krzywoustego wybudowane zostało od podstaw przy okazji przebudowy ulicy w 2005 roku. Było jednym z pierwszych, na którym zastosowano wówczas m.in. gumowe izolacje i osłony, by zmniejszyć hałas i wibracje. Wymiana torowiska była częścią inwestycji sfinansowanej dotacją z przedakcesyjnego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Po 12 latach eksploatacji te – w realiach Szczecina – nowinki już niewiele dają. Gumowa izolacja zdążyła się rozpaść, wzdłuż szyn powstały pokaźnej wielkości ubytki, zużyły się też łączenia szyn, co objawia się podczas jazdy składów charakterystycznym głośnym i nieznośnym stukotem.

Przetarg na wykonanie kompleksowej naprawy nawierzchni w obrębie torowiska w ul. Krzywoustego na odcinku od pl. Zwycięstwa do pl. Tadeusza Kościuszki w Szczecinie wraz z uzupełnieniem ubytków podbudowy w strefie okołoszynowej spółka Tramwaje Szczecińskie rozpisała na początku lipca. Termin składania ofert upłynął 26 lipca. Zgłosiła się jako jedyna spółka NIWA Szczecin, oferując swe usługi za 4 669 779,65 zł.

Długość odcinka torowiska do remontu to w sumie 1060 metrów toru pojedynczego (2120 mb. szyn) od końca wyspy przystankowej przy pl. Tadeusza Kościuszki do wysokości torowiska wydzielonego na pl. Zwycięstwa.

Roboty spowodują, że na czas do 30 dni roboczych wyłączony zostanie na tym odcinku ruch tramwajów. Uruchomiona ma być zastępcza komunikacja autobusowa. Zakładany okres całego remontu to maksymalnie 90 dni kalendarzowych od zawarcia umowy.

W związku z przewidywanym okresem wyłączenia torów z ruchu i obowiązywania zastępczej komunikacji autobusowej przez zakładanych 30 dni roboczych próbowaliśmy ustalić, co i od kiedy zmieni się w kursowaniu tramwajów i autobusów linii, których trasy przebiegają przez ten odcinek ul. Krzywoustego.

– Projekt organizacji ruchu zostanie podany opinii publicznej po podpisaniu umowy z wykonawcą – tyle tylko na ten temat miał nam do powiedzenia Szymon Wasilewski. ©℗

Tekst i fot. Mirosław Winconek

Na zdjęciu: Torowisko w ul. Krzywoustego przed jesiennym remontem.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jola
2017-09-13 12:34:00
A kiedy Modra?
............
2017-09-02 09:44:43
@do.......... Chodzi o ogolne podejscie do serwisu infrastruktury jak i taboru o ktorym w zditm nie maja pojecia ,to firma rodem z prl.
Skajper forum polskich wiezowcow
2017-09-02 09:43:59
GK@ 2018-2019
Skajper forum polskich wiezowcow
2017-09-02 09:43:06
Yr@Kolumba jest w planie remontu na 2018-2019,najpierw czytaj potem komentuj.
GK
2017-09-01 21:35:41
Kiedy zabiorą się za remont między placem Żołnierza a Kołłątaja - jazda tam jak na kołysce. Nie wspominając o tym co dzieje się na samym Placu Roda...
do..........
2017-09-01 20:11:00
Gościu, tylko tokarka podtorowa w przypadku Krzywoustego nic nie da. Tam pod szyna a nawet do polowy jej wysokościany jest... beton, tak samo jak na Potulickiej.
Masakra
2017-09-01 19:48:06
Po 12 latach ponownie remont za prawie 5 milionów? Za kilometr torów? Bogate miasto! Kto za to odpowiada? Przecież to marnotrawienie publicznych pieniędzy!
Sedina2008
2017-09-01 18:40:58
Nasze tramwaje są w katastrofalnym stanie technicznym w zakresie układu jezdnego: jak wozy jadące Krzywoustego wyposażone w "kwadratowe" koła słychać na Narutowicza to coś jest nie tak. Również podróżowanie takim tramwajem zastępuje wypad do wesołego miasteczka - pasażerowie podskakują, co bardziej wrażliwi muszą zatykać uszy. Tramwaje niszczą torowiska, dziwię się, że wykonawcy podpisują umowy z gwarancją wykonania bez podstawowych warunków: Po torach muszą się poruszać jedyni e tramwaje wyposażone w normatywne obręcze kołowe. To tak, jakby klient żądał np. gwarancji na samochód osobowy i tymże samochodem jeździł po kartoflisku.
Yr
2017-09-01 14:08:25
KOLUMBA BY TŁUMOKI ZROBILI!!! ALE CÓŻ IDE O ZAKŁAD ZE TAM MIESZKAJA JAKIEŚ URZĘDASY Z UM LUB ZDITM NO I MAJĄWRAŻLIWE USZY
Przeciez to niemal nowe torowisko
2017-09-01 13:27:39
Przeciez to niemal nowe torowisko To jakaś kpina. ALe czemu ja się dziwie jak wlodarze miasta odbieraja drogi i projekty z wadami czy też nieukonczone. Np skrzyzowanie brama portowa czy system poboru opłat w komunikacji i lokalizacji czy jak to tam sie zwie
............
2017-09-01 13:11:49
Jesli w zditm czy tam ts slyszeli by o czyms takim jak tokarka podtorowa to moze nie bylo by takiego problemu.ale jest skoro puszcza sie na linie sklady z kwadratowymi kołami, o szlifierce szyn i podbijarce tez tam nigdy nikt nie slyszal, w innych miasta to norma, u nas komuna ,myjni dla tramwajow takze nie ma bo po co-deszcz umyje haha
l
2017-09-01 13:03:17
12 lat eksploatacji i remont - solidna robota, nie ma co.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA