Centralna Rejestracja Telefoniczna od wtorku (1 października) zaczęła działać w Szpitalu Wojewódzkim w Szczecinie. Pacjenci dzwoniący pod numer telefonu 91 500 0 500 będą mogli zarejestrować wizytę w niemal każdej poradni specjalistycznej tego szpitala – zarówno przy ul. Arkońskiej, jak i w Zdunowie. Wyjątkiem będą poradnie kardiologiczne w obu lokalizacjach. Do nich rejestracja odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach, bez zmiany numerów telefonów. Od początku października łatwiej też będzie pacjentowi odwołać poradę, na którą nie może przyjść.
Pacjenci ponad trzydziestu poradni specjalistycznych funkcjonujących w strukturach SPWSZ obsługiwani będą przez konsultantów Centralnej Rejestracji Telefonicznej. Ich zadaniem będzie odbieranie telefonów i obsługa zgłoszeń mailowych. Nie zmieni się sposób stacjonarnej rejestracji pacjentów, która odbywać się będzie przy tzw. „okienkach”.
– Przy okazji startu Centralnej Rejestracji Telefonicznej uruchomiona zostanie także możliwość rejestracji mailowej z wykorzystaniem adresu rejestracja@spwsz.szczecin.pl – informuje Tomasz Owsik-Kozłowski, rzecznik prasowy Szpitala Wojewódzkiego w Szczecinie. – Pacjenci przesyłający niezbędne do umówienia wizyty dane (np. imię i nazwisko, PESEL, kod skierowania, dane kontaktowe – w zależności od tego, czy rejestracja dotyczy porady pierwszorazowej, czy kolejnej) otrzymają wiadomość zwrotną z pierwszym wolnym terminem i potwierdzeniem umówienia wizyty. Łatwiej będzie także pacjentom odwołać poradę, na którą nie mogą przyjść. Prócz rezygnacji zgłaszanej osobiście i telefonicznie od wtorku będzie można w tej sprawie przesłać do szpitala wiadomość mailową. Adres skrzynki do odwoływania wizyt to rezygnacja@spwsz.szczecin.pl. Po otrzymaniu wiadomości konsultanci anulują wizytę, z której następnie będzie mógł skorzystać inny, czekający na swoją kolej pacjent.
Zmiany nie obejmą pacjentów korzystających w poradniach SPWSZ z tzw. programów lekowych.
– Oni umawiają wizyty ze swoimi specjalistami tak, jak do tej pory – zaznacza rzecznik. – Gdyby jednak mieli z tym jakikolwiek kłopot, mogą po pomoc zwrócić się do Centralnej Rejestracji Telefonicznej.
Ale uwaga – Centralna Rejestracja Telefoniczna obejmuje swoim zasięgiem tylko poradnie specjalistyczne. Rejestracje do pracowni diagnostycznych (np. endoskopii, tomografii, rezonansu, USG, RTG itd.) w obu lokalizacjach działają na niezmienionych zasadach, choć w planach jest włączenie ich do Centralnej Rejestracji Telefonicznej. O zmianach szpital będzie informował.
W dniu rozpoczęcia pracy Centralnej Rejestracji Telefonicznej – 1 października – dotychczasowe numery rejestracji do poradni będą sukcesywnie (przez cały dzień) wyłączane, zaś dzwoniący pod nie pacjenci usłyszą komunikat z prośbą o kontakt pod nowym numerem telefonu.
Numer 91 500 0 500 działać będzie od poniedziałku do piątku od 7.00 do 14.30.
W strukturach Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie działa 37 poradni specjalistycznych (28 przy ul. Arkońskiej i 9 w Zdunowie). W roku 2023 we wszystkich poradniach odbyło się ponad 200 tysięcy wizyt.
(sag)