Piątek, 06 czerwca 2025 r. 
REKLAMA

Jak uzdrowić komunikację miejską na prawobrzeżu?

Data publikacji: 05 czerwca 2025 r. 13:04
Ostatnia aktualizacja: 06 czerwca 2025 r. 16:39
Jak uzdrowić komunikację miejską na prawobrzeżu?
Basen Górniczy. Punkt przesiadkowy na trasie do Dąbia Fot. Mirosław WINCONEK/archiwum  

Komunikacja miejska w prawobrzeżnej części Szczecina nie jest doskonała. Wiedzą to najlepiej mieszkańcy Dąbia, Płoni i Kijewa. Tak zwany szybki tramwaj powstał w okrojonej wersji – docelowo jego trasa miała być znacznie dłuższa. Kilka lat temu miasto zlikwidowało także linię autobusową H, która łączyła Dąbie z centrum Szczecina. Autobusy linii C kursujące na podobnej trasie jeżdżą co kilkadziesiąt minut.

Krzysztof Romianowski, szef klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości zdradza, że w kuluarach toczą się rozmowy na temat przedłużenia linii „szybkiego tramwaju”.

– Takie rozmowy są, jednak od prezydenta Krzystka i obecnej ekipy rządzącej miastem słyszymy, że na przedłużenie trasy nie ma pieniędzy. Tak więc nie nastąpi to raczej w tej kadencji. Docelowo tramwaj mógłby dojeżdżać nawet do Płoni, która w tej chwili jest niemal odcięta od miasta pod względem komunikacyjnym. Tak zwany szybki tramwaj powstał w mocno okrojonej wersji. Pętla „Turkusowa” to zdecydowanie za mało.

Polityk PiS dostrzega także problem wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców Dąbia.

– W tej chwili do Dąbia kursuje linia „C”. Autobusy tej linii jeżdżą bardzo rzadko – nawet co 40 minut. Mamy też oczywiście linie zwykłe łączące Dąbie z Basenem Górniczym. Ale tu częstotliwość kursów także nie jest duża. Poza tym konieczna jest przesiadka. Przed pandemią kursowała jeszcze linia H. Potem Platforma Obywatelska i prezydent Krzystek cięli koszty i pojazdy na tej linii przestały jeździć. Przywrócenie kursowania linii H w dużej mierze rozwiązałoby problem.

Radny Romianowski zauważa, że odcięcie komunikacyjne Dąbia jest trudne do zrozumienia także dlatego, że w dzielnicy znajduje się duży dworzec kolejowy. Naturalnym byłoby więc połączenie tej części miasta z centrum dobrze funkcjonującymi liniami miejskimi. ©℗

Karol CIEPLIŃSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@bukowe
2025-06-06 16:28:22
Wyjaśnij mi po co cię zrobiono? Gdyby cie nie zrobiono to nie smarowałbyś tych kocopołów. Wyjaśniać dlaczego 40 lat temu budując szpital ktoś nie wymyślił linii tramwajowej tamże. Mój boże XD
Bukowe
2025-06-06 14:41:53
Niech ktoś wyjaśni dlaczego zrobiono szpital a nie zrobiono dojazdu do niego, przecież tramwaj powinien stawać pod szpitalem, potem może jechać na bukowe, dojazd autobusem masakra, a parking szpitalny masakra, taki duży teren, zero pomyślunku, ktoś zapomniał czy znowu brak koordynacji
@P.
2025-06-06 14:10:53
Właśnie potwierdziłeś tezę, że na tym portalu wypowiadają się ludzie nie mający nic ze Szczecinem wspólnego. Ile wam za te wPiSy płacą?
P.
2025-06-06 10:34:37
Byłem w Szczecinie i tam jest dość słabo. Przystanki porozwlekane, gdzie jedne są przy ulicy, inne razem z tramwajowymi - i weź się do orientuj i przesiadaj. Większość tramwajów i autobusów co 15-20 minut jeżeli w ogóle. Zaledwie kilka linii autobusowych jeździło co 7-8 minut.
Ryba
2025-06-06 08:46:22
Ile lat o tym piszecie i tylko w Um nic nie wiedzą!!!! Podobnie jak kiedyś o 2 nitce na Krygiera i zaraz będzie 20 lat i mamy opowieści drzewa sandałowego . Kiedy Szczecin zmądrzeje ?
Małecki
2025-06-06 08:25:55
Linia powinna być przedłużona do Ploni.
Shrek z bagna
2025-06-06 08:02:56
Brakuje tego przedłużenia tramwaju! Wystarczy że do Majowego-Bukowego by dojeżdżał i już byłaby odczuwalna ulga dla największych osiedli. A z Kijewa i Płoni dojazd do węzła na tych osiedlach też byłby wtedy tańszy i szybszy. Inne dzielnie tj. Wielgowo, Zdunowo, Dąbie, Podjuchy, Żydowce i Klucz mają dojazd SKM w 15 - 20 minut do centrum.
Wojbak
2025-06-06 07:52:15
A dla czego na trasie szybkiego tramwaju jeżdżą pojazdy z 1985 roku. A na pętli Turkusowa wsiadających i wysiada najczęście jestj kilku pasażerów?
abc
2025-06-05 20:51:56
już 8 lat temu tramwaj miał jeździć do Kijewa! zlikwidować darmowe przejazdy dla uczniów i bedą pieniadzę na inwestycjE!
oszczędności
2025-06-05 20:11:29
Zlikwidować 4 .miejskie spółki i utworzyć jedną. Mamy tylko jeden zarząd. Wszystko działa inaczej czyli dobrze patrz Kraków.,Wrocław itd.
Mirek
2025-06-05 19:01:46
Uzdrowić. Napisz pan że jednak nie dostaniemy tych dodatkowych ośmiu tramwajów.
He he
2025-06-05 18:59:17
Po co ta pisanina? Nie zrobiliście nic dobrego dla komunikacji, czyt. dla ludzi i nie zrobicie. Żebraki.
Waluś
2025-06-05 18:39:48
Stara śpiewka. Precz z tym miejskim rządem. Niech żyje Karol
@Zainteresowany
2025-06-05 18:35:00
A to nie są wsie podległe powiatowi? Sądząc po nazwach, to raczej wieś niż osiedle. Zachciało się mieszkać na wsi ale mieć wygody miejskie?
@klufin
2025-06-05 17:58:33
Klufin na jakim etacie albo grancie szrajbujesz te banialuki?
Zainteresowany
2025-06-05 17:02:27
Artykuł bardzo płytki. Autor nie wie lub celowo pomija mieszkańców np. Wielgowa, Sławociesza i Zdunowa, To, że mieszkają "za lasem" nie oznacza że można ich przemilczeć. A Krzystkowi decydenci z UM? Ślepe tabelki z excela przesłaniają im człowieka.
@Maks
2025-06-05 16:21:56
Przejedź się przed 6:00 14:00 20 22:00 autobusem C 72 to wtedy tłumy zobaczysz. W takich godzinach powinny być autobusy puszczane zdecydowanie częściej ale w zditmie nikt nie myśli generalnie rzecz biorąc o ludziach tylko o kosztach
POrażka
2025-06-05 16:02:14
Zbudujemy metro.Coż szkodzi obiecać
tramwaj w polu
2025-06-05 15:54:31
przedłużcie wreszcie linie tramwajową aby docierała w jakieś sensowne miejsce.
Absolwentki MBA
2025-06-05 15:28:34
Zmienić viceprezydentke i.jej koleżankę że ZDTIM
@klufin
2025-06-05 15:14:52
Jesteś głupszy niż kilogram gwoździ.
proste
2025-06-05 15:07:36
Odciąć prawobrzeże od Szczecina, niech sami sobie radzą. I tak ciągle narzekają, ciągle są niezadowoleni i psioczą na nasze miasto - niech się kiszą we własnym soku. Ile Szczecin by zaoszczędził jakby nie musiał utrzymywać sypialni na prawym brzegu, które wnoszą grosze do budżetu miasta, a czerpią całymi garściami i jeszcze jęczą że mało.
@klufin
2025-06-05 15:05:23
To samo mi do głowy przyszło - jak sobie wybrali, niech się teraz męczą. Ogłosić Szczecin autonomią, wolnym miastem, albo odtworzyć Księstwo Pomorskie ze stolicą w Szczecinie. Tylko Pyrzyce, niczym ten Sosnowiec Pomorza, były by enklawą pisowskości, poza granicami księstwa. Może by w końcu wieśniaki zabrały swoje traktory z naszego pięknego miasta.
Lewica obudź się i p
2025-06-05 15:04:50
Dąbie to dzielnica ludzi ciężkiej pracy więc co to obchodzi ratuszową elitkę że jeżdżą sobie szare robale w zatłoczonych autobusach. Potem się dziwią wynikom wyborów jak się nikt nie interesuje i nikt nie dba o interesy klasy robotniczej to tak jest.
Gdzie jest Lewica
2025-06-05 15:03:19
Dąbie to dzielnica ludzi ciężkiej pracy więc co to obchodzi ratuszową elitkę. Niech sobie szare robale jeżdżą w zatłoczonych autobusach. Potem się dziwią wynikom wyborczym jak tak traktuje się ludzi pracy.
Maks
2025-06-05 14:47:23
Z pewnością tramwaj do Płoni to genialny pomysł w relacji kosztów do przewiezionych pasażerów. 72 i 79 nie bez powodu jeżdżą łącznie co 20 minut i tłumów tam nie widać...
klufin
2025-06-05 13:59:49
Zrobić granicę Państwa na głównej Odrze , niech się tłuką z Nawrockim

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA