Z jednej strony jest opinia wiceprezydenta Szczecina z PiS, że parking przy ulicy Hangarowej ma uzasadnienie. Z drugiej – szefa klubu radnych tej partii w Radzie Miasta, według którego to porażka. Szczecińscy radni z Komisji Rewizyjnej od wizji lokalnej rozpoczęli kontrolę kolejnej miejskiej inwestycji, czyli świecącego pustkami parkingu „Park&Ride” („Parkuj i Jedź”) wybudowanego za ponad 7 milionów złotych.
Parking powstał u zbiegu ulic Eskadrowej, Leszczynowej i Hangarowej. Przewidziano na nim 425 miejsc. Został otwarty w grudniu 2016 roku. Inwestycja została zrealizowana w formule zaprojektuj i wybuduj przez firmę Eurovia Polska SA. Na parkingu zainstalowano oświetlenie, monitoring oraz system zliczania pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z placu wraz z tablicą informacyjną o ilości zajętych miejsc. Jest obiektem bezpłatnym, publicznym, niestrzeżonym, czynnym całą dobę. Ale jednorazowo czas parkowania nie może przekroczyć 24 godzin. Jest też przeznaczony dla pojazdów mechanicznych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.
Według Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, mieszkańcy i przyjeżdżający mieli na parkingu zostawiać swoje pojazdy, a następnie przesiadać się do tramwajów, dla których w pobliżu zbudowano specjalny przystanek Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju „Lotnisko”. Ale na parkingu zazwyczaj parkuje zaledwie kilkanaście samochodów. Dlatego radni miejscy PiS zaproponowali, aby i tę miejską inwestycję (po budowie mariny na Wyspie Grodzkiej) skontrolowała Komisja Rewizyjna Rady Miasta. Bo ich zdaniem poza tegorocznym finałem zlotu żaglowców The Tall Ships Races parking świeci pustkami. Nawet wtedy gdy Szczecin jest zakorkowany przez liczne remonty jezdni.
Popieram "proste" postawić nawet kilka sklepików jakąś kawiarenkę i będzie stacja przesiadkowa jak marzenie. A nie tylko kwękać i narzekać.
Tomek35
2018-02-27 11:21:54
Najlepsze parkingi, to ja widziałem tylko na Mazowszu, w Modlinie nieopodal lotniska. Bardzo dobrze wspominam taki jeden http://lotniskomodlin.org/ z pewnością ni na pomorzu ani śląsku ani nigdzie indziej nie znajdziecie lepszych miejscówek.
Sosenka
2018-02-11 08:11:01
Jeśli prawicowa ekstrema nazywa lewactwem to że była w PRL praca i chleb w Szczecinie - to jak nazwać to co jest teraz - IPN z bieda(pensja 400 Euro) i bezrobociem i wyludnianiem się Szczecina - gdzie tu patriotyzm?
Bełkoczący
2018-02-11 08:05:02
Z tym przystankiem na żądanie na Hangarowej to bez sensu dla 400 samochodów przystanek na żądanie - przystanek niepotrzebny czy parking niepotrzebny? To kupa wybetonowanej i zmarnowanej kasy... - trzeba jasno powiedzieć władze Szczecina nie służą mieszkańcom, nie służą Bogu a służą swojej pysze egoizmowi i pieniądzom; to nie jest poświęcenie dla Ojczyzny, to jest tumiwisizm, czy to są obcy i antypolscy politycy?
Olo
2018-02-08 12:36:41
Ten parking świetnie wykorzystuje drogówka do zatrzymywania kierowców, tzn Opel Insignia po cywilu
vb
2018-02-07 21:27:15
Kilka takich dużych parkingów powinno być w strefie wjazdu do ścisłego centrum miasta tak aby można było zostawić auto i nie szukać krążąc po kilku ulicach miejsca. Niestety autor tego projektu nie grzeszy intelektem i jedyne co był w stanie wymyślić to nietrafioną lokalizację i próbę wciskania na siłę do komunikacji miejskiej. Gdybym miał wyznaczyć miejsce na taki parking dla wjeżdżających tędy do Centrum to wskazałbym jako rejon Urzędu Celnego albo obszar dla parkingu podziemnego pod Nabrzeżem Weleckim
Basta
2018-02-07 17:49:54
Gryźcie się dalej, świnie, przy korycie. A my mamy parking, z którym nikt nic nie robi - nikt nie parkuje, nikt nie pilnuje, nikt nie zlikwiduje. To miał być jakiś Szczeciński "Miś"?
Baedzo Wazme
2018-02-07 16:36:08
Parking w szczerym polu a kasa wydana a Nasz Ukochany Prezydent Miasta pIOTR kR. ma z czego zyc i to bardzo wazne,
Ola
2018-02-07 15:34:33
Parking w szczerym polu, zajezdnia Turkusowa w szczerym polu...chyba czas aby NIK się tym zajął.
Przy okazji wspomne tylko, ze usilnie promowany szybki tramwaj w obecnej postaci jest kompletnie bez sensu. Tramwaj w polu i likwidacja linii pośpiesznych autobudowych, gdzie powinno byc właśnie odwrotnie - szybki tramwaj z przystankami Turkusowa, Zdroje, Basen Górniczy, Brama Portowa, a autobusy powinny być właśnie wolne, zatrzymujące się na każdym przystanku, stojące w korku, spóźniające się. Ale nie...zrobili odwrotnie. Szybki tramwaj będacy w zasadzie wolnym (czyt. normalnym) i do tego likwidacja szybkich autobusów.
Jola
2018-02-07 13:55:26
Proponuje wybudować na lotnisku kilka bloków 10cio piętrowych i parking będzie zapełniony- gwarantuję!
opos
2018-02-07 12:56:01
Może wystarczy zacząć inwestować w lotnisko? Jakie miasto posiada prawie w centrum lotnisko? Przecież to żyła złota. W ostatnich latach lotnisko zaczęło tętnić życiem,ale musi być nowocześniejsze ,a nie pamiętające wujka Wilhelma. Był gość z Anglii ,który chciał zmodernizować to lotnisko ,ale przez 5 lat nie doczekał się decyzji ,a po wyborach ,chciano by zaczął cała procedurę od nowa.Tacy to nasi radni są zaradni razem z tą nieruchawą administracją miejską. Lepiej niech zostanie jak jest,po co nam nowoczesność.
@PR
2018-02-07 12:10:41
A ile aut wartych więcej niż sto tysięcy widziałeś w naszym mieście? Ale fakt faktem, parking powinien być przy czymś. W szczerym polu nie ma najmniejszego sensu a ten oddział Enei to za mało, żeby go zapełnić. Nie musi to być market, może być coś ze sportu/kultury. Na przykład opera. Opera nad jeziorem.
@&@
2018-02-07 11:18:37
Jak skusić? Postawić gablotę z Krzystkiem w środku. To w nagrodę za głupie pomysły komunikacyjne i bezmyślne wydawanie pieniędzy.
;-)
2018-02-07 10:08:14
Przecież radni sami głosowali za powstaniem parkingu w tym miejscu buahhaha ,w Poznaniu niedawno otworzono pierwszy w miscie parking typu park & ride na zdaje się 130 samochodów, jest jeden sposób aby zapełnić ten parking, postawić tam Biedronkę ;-) a poważnie to jak ruszą firmy które będą działac w okolicy to parking się zapelni ,a dla kierowcow ktorzy tam parkuja powinna byc darmowa komunikacja miejska przez 1 dzien ,
Ula
2018-02-07 09:59:52
IKEA szukała miejsca na swój sklep a tu proszę jest ,,okazja ,, i jest miejsce. Parking już jest więc tylko dobudować sklep ...
Dariusz D.
2018-02-07 09:40:10
Kierowcom przede wszystkim musi się to opłacać. Nikt w ramach szczytnej ideii nie będzie z nich korzystał, szczególnie gdy musi jeszcze załątwiać sobie bilet, nie mówiąc o przesiadaniu związanym ze stratą czasu. Każdy z nas chce dojechać od punktu A do B bez przesiadek jak najtańszym kosztem. Blokada trasy zamkowej i bus-pas zrewidowały to ostatnimi czasy, że jedynie olbrzymi korek potrafi przekonać do zatrzymania się na tym parkingu, ale to raczej nie tędy drogą by teraz codziennie tarasować Gdańską. Rozwiązań jest kilka m.in zostawić go tak jak jest, przynajmniej pracownicy Enea mają parkning najwyższej jakości. Można też zmienić jego przeznaczenie pod chociażby parkning szybkiego reagowania ze strażą pożarną, policją i karetką, ale potrzebna byłaby dodatkowa ifrastuktura. Mam też inny pomysł. W jakimś mieście wprowadzili opłaty handlowe dla samochodów wystawionych w mieście z kartkami sprzedam. Wprowadźmy też takie coś, a ten parking zmieńmy w publiczny komis samochodowy gdzie każdy może wystawić swoje auto przez ograniczony czas za darmo, a za przedłużenie brać opłate parkingową o odpwiedniej wartości i czasie trwania w odpowiednio przystosowanym parkometrze. Kasy do budrzetu zawsze wpadnie, a zainteresowanie powinno być spore ze względu na popularność sprzedaży aut używanych w naszym kraju i lokalizacje gdzie, każdy codziennie przejeżdża. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwi sprzedaż ludziom, którzy nie chcą korzystać z pośredników, wszystkie auta na sprzedaż z miasta zbierzemy w jednym miejsu tak by nie zajmowały miejsc parkingowych. Same plusy dla miasta i mieszkańców jakby nie patrzeć.
PR
2018-02-07 09:32:11
Czysta głupota. Jeśli ktoś jeździ samochodem, to choćby miał stać godzinami w korkach, to i tak nie zostawi tam samochodu i nie przesiądzie się na komunikację miejską. Może gdyby taki parking był przy pętli, jakimś dużym centrum przesiadkowym, jak w krajach zachodnich, ale tak, szans nie ma, aby ktokolwiek tam parkował.
Do tego ciasno i żal zostawić auto, które kosztuje powyżej 100 tys. zł.
proste
2018-02-07 09:04:50
postawić tam hipermarket
xx
2018-02-07 08:53:33
Osoba parkującym pozwolić za darmo jeździć tramwajem
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.