Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Jak kupić bilet w tramwaju?

Data publikacji: 11 września 2017 r. 23:14
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:49
Jak kupić bilet w tramwaju?
 

– Informacja umieszczona np. na drzwiach tramwaju, że w pojeździe jest biletomat oznacza dokładnie to, że biletomat, w tramwaju jest. Ale czy kupisz w nim bilet? To już inna sprawa. Kwestia szczęścia. Może kupisz, ale może nie kupisz. Tak się podróżuje po Szczecinie.

To tylko jeden z kilkudziesięciu głosów internautów, którzy przyłączyli się do dyskusji na temat szczecińskiej komunikacji publicznej, a dokładnie: gdzie i jak kupić bilet w tramwaju.

W ubiegły poniedziałek opisaliśmy w „Kurierze” kłopoty pana Jarka, który po stwierdzeniu, że biletomat jest nieczynny, próbował nabyć bilet u motorniczego. Okazało się, że to nie jest takie proste. Motorniczy w przeciwieństwie do niektórych biletomatów (o ile są czynne) nie wydaje reszty. Trzeba mu wręczać odliczoną kwotę możliwie najmniejszą liczbą monet.

To sprawia, że część pasażerów, których zaskoczyła awaria biletomatu, jest skazana na jazdę na gapę i w konsekwencji narażona jest na zapłacenie kary. Jeśli bowiem liczyli na kupno biletu za pomocą karty, mogą nie mieć przy sobie pieniędzy, a już na pewno nie mają odliczonej kwoty.

– We wrocławskiej komunikacji miejskiej, kiedy biletomat jest nieczynny, pasażer jedzie za darmo – pisze internauta podpisujący się nikiem „Sknerusy”. – Tam biletomat jest w każdym wagonie i każdym autobusie.

A co najważniejsze – wielu szczecinian to szczególnie podkreśla – wszystkie biletomaty w pojazdach wrocławskiej komunikacji miejskiej są takie same.

– Dlatego pasażer jest przygotowany. Ma przy sobie to, co trzeba – albo kartę, albo pieniądze, albo to i to – bo wie, jaki jest w tramwaju biletomat – nawiązuje do wypowiedzi „Sknerusów” kolejny czytelnik „Kuriera”. – U nas, po pierwsze, nie wszędzie biletomaty są. A po drugie, w tramwajach, w których są, zamontowano różne maszyny. Jedne są na karty, inne tylko na pieniądze… Skąd mam wiedzieć, jaki mi się trafi? Bałagan.

Ale emocje wzbudzają nie tylko biletowe automaty. Najwięcej zastrzeżeń pasażerowie szczecińskiej komunikacji miejskiej mają do motorniczych.

– Biletomat to maszyna – może się zepsuć – czytamy w następnym komentarzu. – Ktoś więc zdecydował, że kiedy to się stanie, sprzedażą ma się zająć kierowca. Więc powinien być do tego przygotowany – musi mieć bilety i pieniądze na wydanie reszty. Przecież nie można wymagać od ludzi, by wciąż nosili przy sobie bilon, bo być może się przyda, jak się biletomat zepsuje w tramwaju. Ludzie! Można zwariować.

Nasi Czytelnicy twierdzą jednak, że biletu u motorniczego nie można kupić nie tylko dlatego, że nie ma on drobnych, by wydać resztę. On często nie sprzedaje, bo nie ma co sprzedawać.

– Przynajmniej tak twierdził, kiedy go poprosiłam, by mi sprzedał piętnastominutowy – mówi nasza Czytelniczka. – Powiedział, że w ogóle nie ma biletów. A jak się spytałam, co mam teraz zrobić, to usłyszałam, że to nie jego sprawa.

– 9 sierpnia jechałam z os. Majowego do śródmieścia autobusem „B” – opowiada pani Jadwiga. – Biletomat był popsuty. Choć miałam pieniądze (odliczoną kwotę), motorniczy nie sprzedał mi biletu. Wzruszył ramionami i powiedział: „no to ma pani problem”. Nie wysiadłam, ale strasznie się bałam, że mnie złapią za jazdę na gapę: I kolejny głos Czytelniczki z prawobrzeża.

– Na pętli autobusowej na Słonecznym w weekendy kasy biletowe są czynne tylko do godz. 13. Kiedy biletomat się zepsuje, jeżdżę na gapę. Nie ma kiosku, u motorniczego nie kupię… Co mam zrobić? Zawsze jestem wściekła na tę sytuację. Chcę jeździć w spokoju, nie denerwując się, że zapłacę mandat.

Z kolei internauta „xx” przyznaje: „Nie rozumiem, dlaczego w tramwajach nie instaluje się biletomatów obsługujących bilon i wszelkie karty. I dlaczego na pętli motorniczy nie może sprawdzić, czy biletomat jest czynny? On tego nie robi, więc tramwaj wyrusza w trasę z niesprawnym automatem i walającymi się śmieciami… Czy ktoś rozumie, dlaczego motorniczy na pętli nie przejdzie się po wagonie i nie schyli po turlające się w czasie jazdy butelki?

Podobnego zdania jest „addam”. On uważa, że skoro trzeba płacić za przejazd, to ZDiTM ma obowiązek umożliwić pasażerom kupno. Mało tego, umieszczając np. na drzwiach tramwaju informacje o biletomatach, obiecuje on, że będą to mogli zrobić bez problemu. Wobec tego pojazdy komunikacji miejskiej nie powinny wyjeżdżać w trasy z niesprawnymi kasownikami i biletomatami.

– Awaria tychże powinna skutkować zjazdem do zajezdni i naprawą. Miasto powinno promować komunikację publiczną, ale takie incydenty z karami przy niesprawnych biletomatach tylko zniechęcają ludzi do korzystania z niej.

Zapytaliśmy w ZDiTM, jaka jest szansa na to, by w szczecińskich tramwajach zainstalowano jednakowe biletomaty. Poprosiliśmy również o odpowiedź na pytanie, czy to możliwe, by motorniczy „zawsze” miał bilety i „zawsze” był przygotowany do wydania reszty.

Oto odpowiedź:

– W każdym z 441 pojazdów w Szczecinie wyposażonym w biletomat zapłacimy Szczecińską Kartą Aglomeracyjną. Pierwsze 124 biletomaty, jakie pojawiły się w szczecińskich autobusach i tramwajach, były kupowane przez przewoźników i można nimi zapłacić bilonem i SKA. Następnie ZDiTM zakupił 317 biletomatów, w których można płacić kartą płatniczą, SKA, a w 76 z nich dodatkowo jeszcze bilonem – pisze do redakcji Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy ZDiTM w Szczecinie.

– Motorniczy zawsze powinien posiadać bilety, bo nigdy nie wiadomo, kiedy może dojść do awarii biletomatu – dopowiada rzecznik ZDiTM. – Zgodnie z zapisami regulaminu, pasażer powinien płacić u kierowcy/motorniczego kwotą odliczoną w bilonie.

Czy wobec tego będzie w tramwaju łatwiej kupić bilet? Czy sugestie pasażerów zostaną wzięte pod uwagę? – Z otrzymanych odpowiedzi wynika, że raczej jest to mało prawdopodobne. Funkcjonujący w Szczecinie system – tzn. biletomaty stacjonarne, biletomaty w pojazdach, tablice informacyjne na przystankach, mapa lokalizacji pojazdów i bilet elektroniczny – kosztował około 54 mln zł. Wygląda na to, że prędko się nie zmieni. A jak działa?

– Tak, jakby go nie było – pointuje jedna z internautek. – Albo jeszcze gorzej, bo raz działa, a raz nie.

Leszek WÓJCIK

Fot. Arch.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Greg
2017-09-18 23:58:43
Moi mili Państwo, Zdecydowana większość z Was naprawdę nie zna życia motorniczych i kierowców, bo autobus prowadzi kierowca a tramwaj motorniczy, to tylko tak w celu klaryfikacji zagadnienia. Niestety muszę Was rozczarować, że szczeciński transport publiczny naprawdę nie jest przystosowany do obecnych wymagań rzeczywistych. 1) wielu z Was zaskoczy fakt, że ogromna ilość autobusów i tramwajów normalnie na przystankach końcowych ma niewiele ponad 5 minut o ile je w ogóle ma i przy natężeniu ruchu w szczycie czas przejazdu nie jest modyfikowany czyli wydłużany zgodnie z wymogami. Osobiście wiem od jednego z kierowców, sam prowadziłem autobusy w innym kraju, że np linia 87 Ok godz 18 na przystanku Podbórz ma dokładnie 0 (ZERO) minut na postój. A przecież kierowca czy motorniczy to też człowiek powinien mieć możliwość spokojnie wyjsć do toalety i chociażby przestawić tablice kierunkowe i inny sprzęt na nowy kurs. 5 minut to niezbędne minimum a na dodatek przy opóźnieniach jest to tym bardziej wielkie wyzwanie. Dajcie więc żyć i tak marnie opłacanym kierowcom/motorniczym, którym sądzę niełatwo jest pracować w takich warunkach. Często prowadzący pojazd są opóźnieni na przepisowe przerwy i można się dziwić, że się spieszą, szarpią a nawet nie chcą sprzedawać biletu? 2) archaiczny i bardzo starodawny sposób zarządzania transportem publicznym w naszym mieście o czym już wspomniałem wcześniej zdecydowanie utrudnia punktualne kursowanie linii i tak bardzo zatłoczonej komunikacji. Np linia 53 jest zdecydowanie zbyt rzadko kursującym autobusem, który od dawna prosi się o zwiększenie częstotliwości do min. 15 minut poza szczytem a nie raz na 20 i ciągle przeładowany. To zniechęca do korzystania z komunikacji. Niestety zasoby ludzkie i sprzętowe są z założenia zbyt niskie co powoduje komplikacje komunikacyjne, a Wy jeszcze oczekujecie żeby wysiadł z kabiny, posprzątał i wyjechał o czasie (motorniczy czy kierowca). Chociażby te dwa argumenty dość wzbogacone o inne już czynią niemożliwym dobry nadzór nad sprzętem. I na litość boską nie piszcie bzdur żeby przy awarii biletomatu autobus czy tramwaj zjeżdżał do naprawy bo się nigdy na niego nie doczekacie wtedy kiedy będzie Wam potrzebny. To ciągle zamykające się zwariowane koło niestety się nie skończy gdyż potrzebna by tu była rewolucja komunikacyjna a nie jakieś durne systemy za tyle pieniędzy. Gdyby dokupili 54 autobusy w to miejsce i zwiększyli częstotliwość np na 75 i wreszcie ułożyli sensowny i możliwy do wykonania rozkład jazdy to wiele rzeczy rozwiązało by się samoistnie...!
Jeżdżę a gapę
2017-09-14 14:06:59
Widzę że 70 procent komentarzy zostało wystawionych przez gatunek kanara pospolitego hahaha Jak bronią tego zjechanego szczecińskiego systemu sprzedaży biletów, pewnie dlatego że w normalnym systemie nie mieli by takich wysokich premii hehe Kij wam w oko, jeżdżę na gapę od 5 lat i tylko dwa razy zapłaciłem mandat 180 zł A teraz policzcie sobie ile zaoszczędziłem przez ten okres. Zditm musiałby zatrudnić armię kanarów żeby mieć jakieś wyniki ale nie stać ich na to, dlatego w szeregach kontrolerów w naszym mieście pracują same patosy i jest ich tylko ok 45 w bandzie. Zarząd sam sobie winien, traktując pasażerów jak stado baranów sam sobie kopie dołki. W Szczecinie zresztą i w innych usługach dla mieszkańców szerzy się złodziejstwo, korupcja i patologia. Nie dziwię się że rdzenni mieszkańcy tego w sumie niebrzydkiego miasta mają kompleksy i zawsze skwaszone miny.
Paweł
2017-09-14 14:05:48
MOBILET MOBILET MOBILET! I nie potrzebne drobne na parkowanie czy komunikację miejską :)
:)
2017-09-13 17:55:37
@hmm-moze zditm zrobi takie naklejki chcesz zapytac jak i gdzie dojechac ?-znak wifi w tramwaju rowna sie google :)
Hmm
2017-09-13 16:26:08
Taa Jechałam autobusem i motorniczy nie sprzedał / jeszcze butelek nie pozbierał na końcowym. Motorniczy ma prowadzić pojazď a nie kur... sprzątać naprawiać. Sprzedawać i udzielać informacji ( czy dojadę do ? Przy pełnym wagonie ludzi.
Sedina2008
2017-09-12 18:42:11
Mamy 21 wiek, 90% społeczeństwa korzysta z kart bankomatowych. W tramwaju czy w autobusie 50@ pasażerów gapi się w ekran smartfona. Do sklepu każdy wchodzi i wie, jak należy zapłacić za towar. Ale w pojeździe komunikacji miejskiej wielu (jak widać) udaje, że jest nieukiem i nie potrafi zapłacić za przejazd. Tacy są Polacy
:)
2017-09-12 15:43:34
@gosc: i bardzo dobrze ,nie dzialajacy biletomat to nie problem prowadzacego pojazd tylko spolki nadzorujacej,pozatym cala komunikacja miejska w miescie jest finansowana z budzetu niezaleznie czy przynosi zyski czy straty .Proponuje rozszerzyc sprzedaz biletow na wiecej dziedzin np w teatrze jak kasa nieczynna to w czasie spektaklu nalezy zakupic bilet od aktorow,w czasie meczu pilki noznej od pilkarzy na boisku itd.
:)))
2017-09-12 15:40:19
@biletomat na pieniądze w każdym pojezdzie!:zditm nie musi nikogo wynajmowac to nie nowogrodzka i bolszewickie trolle, pisze to jako pasazer,widac nadal nic nie rozumiesz, poczytaj wczesniejsze posty,niedługo niedziela zamiast pisac te glupoty idz po bilet do kiosku sa tez strony mobilet buhaha
Gosc
2017-09-12 14:22:56
W Swingach nieda rady kupic biletu u prowadzacego tramwaj gdy biletomat jest uszkodzony. Motorniczy poprostu nuema takuej mozliwosci gdyz nie posiada w kabinie zadnej maszynki do ich drukowania.
gambler
2017-09-12 13:00:56
Gdyby zamiast tych wszystkich biletomatów zainstalować w tramwajach i autobusach jednorękich bandytów miasto miałoby z tego przynajmniej jakieś korzyści.
biletomat na pieniądze w każdym pojezdzie!
2017-09-12 12:52:53
bo bilet na samolot nie kupuje się u pilota a na pociąg u maszynisty! chyba ZDITM wynajął trolli internetowych.Każdy kto jeździ czasami komunikacja miejską w szczecinie wie ze nie jest łatwo kupić bilet Do wszystkich oszołomków broniących zditm komunikacja miejska jest do poruszania się szybko sprawnie po mieście.Często ktoś po prostu chce podjechać jeden dwa przystanki i ma problem KAŻDY POWINIEN MIEC MOŻLIWOŚĆ KUPIĆ BILETT W POJEZDZIE KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ!!!!!!! wtedy nie potrzebne były by te niebieskie pudła biletomaty na przystankach zresztą cześć i tak nie działa .Pasażer wsiada kupuje sobie bilecik w tramwaju lub autobusie i jedzie a nie chcąc przejechać kawałek tramwajem w niedzielne popołudnie musi kombinować kioski zamknięte biletonaty zepsute a kierowca ma focha. To ZDITM jest dla mieszkańców a nie odwrotnie to pasażer ma być zadowolony i jeżeli ludzie zgłaszają jakieś problemy to powinny być one brane pod uwagę.
Michał
2017-09-12 12:30:47
Niestety infokioski nie działają cała dobę,co jest dla mnie niezrozumiałe.
pasażer
2017-09-12 11:38:01
A ja pamiętam jak w szczecińskich tramwajach był bileter, który sprzedawał bilety. Te kasowniki kosztowały tyle, że można by zatrudnić całą armię bileterów przez kilka lat, i ludzie mieliby pracę, co też jest ważne.
jjj
2017-09-12 11:28:16
nie rozumiem tych żalów turyści w naszym mieście świetnie sobie radzą z zakupem biletów, problem leży w mieszkańcach nie chce iść się do kiosku, kasy czy sklepu to kupie w KM biletomat nie sprawny to kierujący ma mu sprzedać i jeszcze podziękować że resztę mu wyda śmieszni ludzie. Chcesz korzystać z KM to się przygotuj, bardzo żadko są przypadki że ktoś jedzie bo musi 90 procent zawsze jeździ i lenistwo wychodzi, a ilu jest cwaniaczków co specjalnie nie kupi biletu bo automat na karte
h
2017-09-12 11:21:33
Ja się zawsze dziwię, że ludzie wsiadając do tramwaju tak po prostu (niektórzy jeszcze zanim sprawdzą biletomat), bezpardonowo idą do motorniczego i żądają biletu. Godziny szczytu, opóźnienia, światła nieważne, bo on chce bilet. A ja się pytam: czy bilet na pociąg kupuje się w kasie, czy u maszynisty? Bilet na prom kupuje się w kasie, czy u kapitana? Bilet na samolot kupuje się w kasie, czy u pilota? No zawsze i wszędzie kupuje się wcześniej w punkcie do tego przeznaczonym a nie u prowadzącego, wiec dlaczego do jasnej ciasnej ludzie tak po prostu bez żenady walą do motorniczego? Skąd to przeświadczenie, że właśnie tak się robi? Motorniczy prowadzi tramwaj, a nie kiosk. A jeszcze wyżywanie się na prowadzącym że nie sprzedaje, chociaż wyraźnie mówi o tym regulamin i naklejki w pojazdach to już w ogóle żenada. Prowadzący też jest człowiekiem i ma swoją wrażliwość i słuchanie przez 10 godzin kłótni i obelg w swoim mocno daje w kość, a potem z kolei są pretensje, że kierowca nerwowy i niesympatyczny. "Z nikąd" się to nie bierze. Druga sprawa: zanim wprowadzili ten system automatów biletów w pojeździe w dzień (między godz. 6 a 18) nie można było kupić WCALE i jakoś wszyscy sobie radzili. Teraz wszędzie jest automat i nagle wszyscy nieprzygotowani :D Weźcie się ludzie ogarnijcie, jest tyle sposobów nabycia biletów, kioski, kasy biletowe, automaty stacjonarne, aplikacje mobilne, dla każdego coś miłego. Nakupować sobie kilka biletów na zapas, doładować konto na parę złotych i nic Was nie zaskoczy.
wq
2017-09-12 11:06:20
Mają rozmach s... 54 bańki na system biletowy. Dlaczego za ten przekręt nikt nie siedzi?
Dynia
2017-09-12 10:44:11
Wrocław to głupi przykład, tam wszystkie automaty w tramwajach są tylko na kartę.
:)))
2017-09-12 10:41:20
Jakos na samolot pasazerowie bilety zawsze maja, czy moze pilot w trakcie lotu ma sprzedawac? a na statku kapitan?a w pociagu maszynista,kanarow w Szczecinie jak na lekarstwo wiec nie ma co sie martwic kontrola ,jak napisal nizej przedmowca biletomat to opcja opcjonalna ,pozatym w miescie pleno jest tych niebieskich biletomatow stacjonarnych czynnych cala dobe ,co za problem kupic wczesniej ?,a turysci moga kupic bilety na dworcu ,wiekszosc ma smartfona wiec moze kupic przez aplikacje ,jak rzadacie terminowosci kursowania komunikacji miejskiej to nie rzadajcie sprzedazy biletow na kazdym przystanku, moze puscic tylko specjalna linie tramwajowa ktora tylko bedzie sprzedawala bilety? w srodku bedzie siedziec 10 kasjerow, sprzedaz biletow 24h ,wchodzisz kupujesz bilet i wychodzisz na swoj tramwaj? to bylby pomysl ,a nie przeciez janusz musialby czekac az takie cudo przyjedzie hahahha ,ciemny lud jak mawial klasyk,zasrane pokolejnie srajfonow bez tego nic nie umieja zrobic a jak trzeba to tez nie potrafia kupic biletu bo bateria mu sie rozladowala (na czole sobie umiesc baterie sloneczna haha ), od tych dotykowych ekranow za pare-parenascie lat bedziecie miec taki niedowlad i skrzywienie palcow lub drgawki ze sie nie zdolacie sami podetrzec, wspomnicie moje slowa
wolny strzelec
2017-09-12 10:39:08
Nie wiedziałem, że kierowca autobusu to jednak motorniczy.
Wroclaw
2017-09-12 10:26:16
Wychwalany wrocław - tyle że tam zapłacisz kartą kredytową, debetową (a takich jest większość) już nie - bo system pracuje offline
dawnanormalnosc
2017-09-12 10:03:46
Jedyne sensowne wypowiedzi to "sam" i ":))))". Reszcie tu wypowiadających się to w łepetynkach się poprzewracało, tylko roszczenia. Motorniczy / kierowca jest od prowadzenia pojazdu, a nie (prócz ewentualnej sprzedaży biletów) jeszcze od wydawania reszty, może jeszcze chipsy ma sprzedawać i sprzątać pojazdy ? Jeżeli ewentualna awaria biletomatu ma skutkować zjazdem do zajezdni to tak twierdzący są po prostu głupi. Pojazd KM jest od wożenia pasażerów, a biletomaty są opcjonalne. Uszkodzenie biletomatu nie powoduje żadnego zagrożenia dla bezpiecznego prowadzenia pojazdu, więc dlaczego ma wypaść z rozkładu ? Dawniej nie było biletomatów (były, ale mechaniczne i nie zdały egzaminu), z konduktorów też zrezygnowano i jakoś każdy pamiętał, że musi zaopatrzyć się w bilet. Jak się czyta takich „głupio mądrych” to ręce opadają, dokąd ten świat zmierza…?
addam
2017-09-12 09:59:30
Kasowniki elektroniczne do SKA też często są zepsute. Cały ten system kasowników , tablic itp. to jeden wielki bubel i powinno się tym zająć CBA lub podobne służby. Tablice na przystankach powinny podawać realne czasy przyjazdu (uwzględniające spóźnienia) a nie te z rozkładów. Ostatnio konduktor sprawdzający moją kartę SKA miał niesprawny czytnik i po prostu przyłożył moja kartę do kasownika żeby sprawdzić czy skasowałem SKA sprawiając , że dalej jechałem na gapę.
Nie dziwi nic
2017-09-12 09:59:21
I czymś takim powinni zajmować się radni bezradni a nie budować swój nędzny kapitał polityczny na wrzutkach typu pomniki Matki Boskiej lub profanacja barw narodowych na przejściach dla pieszych.Jacy (na ) radni taka komunikacja w Szczecinie.
biletomat na pieniądze dla każdego!
2017-09-12 09:24:26
Nie chcę tej obsranej karty to są monopolistyczne praktyki, brak konkurencji i do głowy szefom ZDITM przychodzą dziwne pomysły! Wystarczy sprawny biletomat na kartę i pieniądze w każdym pojeździe komunikacji miejskiej w Szczecinie i po kłopocie .Starsi ludzie nie będą się bawić w jakieś aplikacje na smartfonach przyjeżdzający do naszego miasta nie posiadają karty SKA a jak ktoś korzysta sporadycznie z komunikacji miejskiej wolno mu! To też nie będzie wyrabiał sobie karty SKA. Jak można nie chcieć zwiększenia sprzedaży biletów to są zyski dla firmy!
Jan
2017-09-12 09:23:29
Wszystko wszystkim, ale nie kompromitujcie się porównaniami do Wrocławia.
............
2017-09-12 09:00:39
@z przeciez sa karty ska i kasowniki zblizeniowe
:))))
2017-09-12 08:59:45
Jak dany bankomat nie dziala to co robisz? czekasz az go naprawia, nie wyplacasz gotowki a potem idziesz np do sklepu gdzie tylko przyjmuja gotowke i mowisz ze nie wyplaciles bo bankomat nie dzialal i maja ci umozliwic zaplacenie karta mimo ze nie maja terminala i takich uslug? ogarnijcie sie ,te wszystkie placzki co nie maja biletu, kup sobie w kiosku zapas biletow np 10 sztuk wsadz do portfela i masz, co za problem, ale wiadomo ze tutaj wszystko sie wszystkim nalezy odrazu natychmiast, teraz a najlepiej za darmo, po co myslec za siebie lepiej zwalic na innych problemy prawda? a to czy biletomat dziala czy nie kierujacy pojazd nie ma na to wplywu bo moze zepsuc sie w trakcie jazdy to co wtedy ma zjechac do zajezdni i nikogo nie zabrac?-to dopiero bylby lament, czy moze zerwac naklejki z pojazdu o biletomacie?
co jak
2017-09-12 08:55:27
Korzystam ze skcash i nie mam nigdy problemu, są jeszcze inne aplikacje ale ludzkie "lenistwo" nie zna granic. W niektórych miastach europejskich bilet u motorniczego kierowcy kosztuje kilka-krotność jego nominalnej ceny i nikt się nie burzy. Jak nie było wi-fi w swingach to była awantura jak jest to służy do grania na smarfonach a nie do korzystania z płatności mobilnych.
Gość
2017-09-12 08:03:33
"W każdym z 441 pojazdów w Szczecinie wyposażonym w biletomat zapłacimy Szczecińską Kartą Aglomeracyjną." - każdy przyjezdny, turysta,... posiada taką kartę.
kryspin
2017-09-12 08:02:43
po raz kolejny spotykam się z wyjaśnieniami zditm że przecież można płacić kartą SKM wciskają ją za każdym razem a ja jej nie chce i czemu mnie zmuszają
Tomasz
2017-09-12 08:01:10
"Albo kupić przez aplikację na telefon. Jest tyle możliwości... Ale po co dzisiaj myśleć o jutrze? Lepiej pójść z kartą i się zdziwić że maszyna zepsuta." W takim razie jaki był sens wydawania milionów na system, który nie funkcjonuję ? Bardzo łatwo wydawać publiczne pieniądze i nie ponosić ŻADNYCH konsekwencji.
sam
2017-09-12 08:00:27
Jest za dużo możliwości, to wieczny problem ludzi. Tak źle, tak niedobrze. Jeżdżę komunikacją codziennie i (prawie) zawsze mam te 2 zł, jeśli nie będę mogl kupic kartą. Ludzie, ogarnijcie się a nie oczekujecie, ze wszyscy będą robic za was wszystko
P
2017-09-12 07:31:22
W dobie smartfonów gdzie kazdy lampi bez przerwy w telefon wystarczy zainstalowac apkę skycasch i po problemie...
Żenada
2017-09-12 07:17:19
Jeśli ktoś jedzie raz w miesiącu przypadkowo to rozumiem. Jednak osoby jeżdżące regularnie nie mogą kupić 10-przejazdówki? Albo miesięcznego. Albo mieć przygotowany bilon jeśli wiem że jutro rano jadę do pracy komunikacją miejską. Albo kupić przez aplikację na telefon. Jest tyle możliwości... Ale po co dzisiaj myśleć o jutrze? Lepiej pójść z kartą i się zdziwić że maszyna zepsuta.
s
2017-09-12 06:54:45
Ludzie, weźcie poprawkę, że jesteście w Szczecinie, a nie cywilizowanym, europejskim mieście.
Z
2017-09-12 06:26:53
Automaty do biletów powinny być na pieniądze a ewentualnie dodatkowo jakieś karty śmarty

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA