Pięć podmiotów zaoferowało swe usługi jako inżyniera kontraktu przy budowie węzła drogowego „Łękno”. Jego wybór to ostatni z wielu elementów układanki przed zapowiadanym jeszcze w tym roku rozpoczęciem robót.
Wykonawca inwestycji jest znany już od połowy czerwca – ma nim być konsorcjum Roverpol sp. z o.o. z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji. Koszt tej inwestycji z 2-letnim terminem realizacji wyceniło ono na 128 990 000 zł przy szacowanym wcześniej przez urzędników wydatku na poziomie 116 580 000 zł. Była najtańszą przy ofertach spółek Budimex i Strabag (każda z nich opiewała na kwoty powyżej 163 milionów złotych).
Ostatecznie władze miasta postanowiły zwiększyć pulę środków o przeszło 12.4 mln zł, do poziomu najniższej cenowo propozycji, by dopiąć budżet tej drogowej inwestycji będącej kolejnym etapem budowy trasy zwanej średnicowąna odcinku od zbiegu ulic Arkońskiej, Niemierzyńskiej i Wszystkich Świętych przez Łękno i Pogodno. Obejmie jednocześnie przebudowę al. Wojska Polskiego na odcinku między ulicami Ludwika Solskiego i Bolesława Prusa do ul. Bohdana Zaleskiego, jak również przebudowę przyległych ulic Jana Kochanowskiego i Pawła Jasienicy.
Teren przewidziany pod budowę obwodnicy stanowi obecnie linia kolejowa 406 wraz z nieczynnym dworcem Łękno oraz ogródki działkowe – po stronie zachodniej (pomiędzy ul. Arkońską i al. Wojska Polskiego). Powstanie dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie – górą ma biec aleja, na której zaplanowano rondo umożliwiające m.in. zjazd w ul. Romualda Traugutta. Dołem przebiegać będzie dwupasmówka obwodnicy w kierunku wiaduktu na wysokości ul. Adama Mickiewicza.
Dla wybranego w przetargu inżyniera kontraktu, który ma za zadanie sprawować nadzór w imieniu miasta nad realizacją całej inwestycji, założone zostało wynagrodzenie w kwocie do 3 mln 300 tys. zł. Po otwarciu kopert z ofertami, co nastąpiło w minionym tygodniu, okazało się, że tylko dwie z pięciu, jakie wpłynęły od zainteresowanych firm, przekraczają i to znacznie ten poziom. Pozostałe są poniżej przewidywanego na ten cel wydatku. O zlecenie zabiegają: firmy warszawskie TPF sp. z o.o. i ECM Group Polska S.A. z cenami usług w wysokości odpowiednio 4 298 350 zł i 4 264 410 zł oraz NBQ sp. z o.o. ze Szczecina z wynagrodzeniem skalkulowanym na 3 296 400 zł, EKO-INWEST S.A. ze Szczecina ze stawką 2 627 280 zł i konsorcjum francuskiej firmy SAFEGE S.A.S. z Komplet Inwest sp. z o.o. sp. k. z Gorzowa Wielkopolskiego z ofertą na poziomie 2 287 800 zł. ©℗
Mirosław WINCONEK
Na zdjęciu: Rejon skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Romualda Traugutta, miejsce planowanego do budowy węzła komunikacyjnego Łękno na trasie średnicowej w Szczecinie, gdzie ma powstać m.in. bezkolizyjny dwupoziomowy rozjazd wraz z nowym rondem.
Fot. Mirosław WINCONEK