Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Intercity odnawia wagony

Data publikacji: 13 listopada 2017 r. 09:35
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:55
Intercity odnawia wagony
Na zdjęciu od lewej: Zbigniew Hoffman, wojewoda wielkopolski, Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa, Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity SA, Hubert Stępniewicz – prezes H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych, Andrzej Kensbok, wiceprezes ARP SA. Fot. PKP Intercity  

H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych zmodernizuje dla PKP Intercity 60 wagonów. Pierwsze mają być gotowe za rok. Będą jeździć m.in. ze Szczecina do Olsztyna i pomiędzy Świnoujściem a Krakowem.

PKP Intercity podpisało umowę z H. Cegielski FPS w Poznaniu na modernizację 60 wagonów. Przedmiotem kontraktu jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 60 wagonów typu 111A/141A, które notabene wyprodukował kiedyś poznański „Ceglorz", z prawem opcji na kolejne 30. Po odnowieniu będą to wagony przedziałowe klasy 2, z wygodnymi fotelami, klimatyzacją i toaletami z zamkniętym obiegiem. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego Internetu.

- Konsekwentnie realizujemy założenia naszej strategii taborowej. Chcemy zapewniać naszym pasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Wyposażenie takie jak gniazdka elektryczne, klimatyzacja oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej mają stać się standardem w pociągach kategorii ekonomicznej – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Na modernizację 60 wagonów lub jeśli PKP IC zdecyduje się na dodatkowe 30, FPS H. Cegielski będzie miał 30 miesięcy. Pierwsze powinny wrócić do przewoźnika w IV kwartale 2018 r.

Zmodernizowane wagony będą m.in. kursować na trasach: Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok, Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście, Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp., Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.
Zamówienie opiewa na ponad 273 mln brutto (modernizacja 60 wagonów wraz z naprawą P3). Jeśli PKP IC skorzysta z prawa opcji na następne 30 wagonów, to wtedy wartość kontraktu wyniesie blisko 410 mln zł brutto.

FPS przed 5 laty już modernizował dla PKP IC wagony 141A.
(mag)

Na zdjęciu: Odmienione kilka lat temu, podczas I etapu modernizacji taboru PKP Intercity, wagony typu 111A/141A do obsługi trasy Szczecin- Przemyśl.

Fot. Robert Stachnik (arch.)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Alek
2017-11-14 10:30:00
A po remoncie,ze Szczecina do Gdyni pojadą kibice Pogoni.A wagony? Do H.Cegielskiego.Na remont. Sorry,z Gdyni też mogą jechać.Efekt ten sam.Gdańska ta uwaga też dotyczy.
Wojtek
2017-11-13 21:12:44
Historia się powtarza znowu zabraknie wagonów hahahha
rtg
2017-11-13 16:36:49
częste szorowanie siedzeń to jest sposób na wyższy komfort podróżowania!
jozef
2017-11-13 13:27:27
Wagon ze Szczecina do Olsztyna - smrod, ktorego nie da sie usunac zadnym remontem. Nie jezdzilem PKP kilkanascie lat-ta podroz odswiezyla najgorsze wspomnienia sprzed lat kilkudziesieciu... Niech prezes IC przejedzie sie - za jazde w takich warunkach powinno otrymywac sie doplate w ramach rekompensaty za uszczerbek na zdrowiu.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA