H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych zmodernizuje dla PKP Intercity 60 wagonów. Pierwsze mają być gotowe za rok. Będą jeździć m.in. ze Szczecina do Olsztyna i pomiędzy Świnoujściem a Krakowem.
PKP Intercity podpisało umowę z H. Cegielski FPS w Poznaniu na modernizację 60 wagonów. Przedmiotem kontraktu jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 60 wagonów typu 111A/141A, które notabene wyprodukował kiedyś poznański „Ceglorz", z prawem opcji na kolejne 30. Po odnowieniu będą to wagony przedziałowe klasy 2, z wygodnymi fotelami, klimatyzacją i toaletami z zamkniętym obiegiem. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego Internetu.
- Konsekwentnie realizujemy założenia naszej strategii taborowej. Chcemy zapewniać naszym pasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Wyposażenie takie jak gniazdka elektryczne, klimatyzacja oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej mają stać się standardem w pociągach kategorii ekonomicznej – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
Na modernizację 60 wagonów lub jeśli PKP IC zdecyduje się na dodatkowe 30, FPS H. Cegielski będzie miał 30 miesięcy. Pierwsze powinny wrócić do przewoźnika w IV kwartale 2018 r.
Zmodernizowane wagony będą m.in. kursować na trasach: Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok, Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście, Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp., Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.
Zamówienie opiewa na ponad 273 mln brutto (modernizacja 60 wagonów wraz z naprawą P3). Jeśli PKP IC skorzysta z prawa opcji na następne 30 wagonów, to wtedy wartość kontraktu wyniesie blisko 410 mln zł brutto.
FPS przed 5 laty już modernizował dla PKP IC wagony 141A.
(mag)
Na zdjęciu: Odmienione kilka lat temu, podczas I etapu modernizacji taboru PKP Intercity, wagony typu 111A/141A do obsługi trasy Szczecin- Przemyśl.
Fot. Robert Stachnik (arch.)