piątek, 15 listopada 2019.
Strona główna > Wiadomości > Hybrydy na liniach

Hybrydy na liniach

Hybrydy na liniach
Data publikacji: 2019-01-09 06:55
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:29
Wywietleń: 1865 370427

Wszystkie autobusy miejskie z napędem hybrydowym, jakie zakupione zostały dla Szczecina w minionym roku, są już w zajezdni SPA „Klonowica”. Zasiliły one tabor tej właśnie komunalnej spółki przewozowej. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, że pojawią się na regularnych trasach do końca 2018 roku, wyjechało ich – jak dotąd – dwanaście. Z łącznej liczby 16 pojazdów dostarczonych przez spółkę Solaris Bus Coach.

Jak informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa SPAK, dwa pojazdy są w trakcie przekazywania spółce. Co w praktyce oznacza, że przechodzą m.in. procedurę rejestracji i są oklejane. Dwa autobusy są w serwisie, a inne dwa, które wyjechały na trasy, w ubiegłym tygodniu przeszły przeglądy techniczne po przejechaniu pierwszych 5 tys. km.

Jednoczłonowy autobus model Solaris Urbino 12 Hybrid może zabrać do 75 osób przy minimum 22 miejscach pasażerskich siedzących, dwuczłonowy autobus Solaris Urbino 18 Hybrid – co najmniej 130 osób przy minimum 40 miejscach siedzących.

Nowe autobusy SPAK eksploatuje na liniach trudnych, które przebiegają przez centrum miasta i z których korzysta najwięcej pasażerów. Obsługują one m.in. linie nr: 53, 60, 75, 86, 87. Spotkać je też można na linii pośpiesznej B. W zależności od obłożenia kursują na nich modele przegubowe Solaris Urbino 18 Hybrid lub krótsze Solaris Urbino 12 Hybrid.

Na zakup tych 16 autobusów z napędem hybrydowym wydanych zostało ponad 41 mln zł. Inwestycję w tabor dla SPAK miasto sfinansowało w ponad połowie (kwotą ok. 27 mln zł) z puli środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zapisanych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

Kiedy te autobusy wyposażone zostaną w biletomaty i pozostałe elementy Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską?

– Urządzenia w ramach systemu pojawią się w najszybszym możliwym czasie i w miarę posiadanych przez ZDiTM środków – deklaruje H. Pieczyńska. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

Hybrydy na liniach Hybrydy na liniach Hybrydy na liniach

Komentarze

Ad. Tomek
1894 ma grafikę taką bo trasa linii zmieniona - niczym się nie różni - tylko są barwy zamienione :-)
2019-01-09 14:48:11
Kierowca autobusu
Pracuję w tej zajezdni jako kierowca i takiego DZIADOSTWA jak tam nie spotkałem NIGDY. Braki kierowców są tak ogromne,że jak tak dalej będzie to prezes razem z ..... kierownikiem, który się wogóle na to stanowisko nie nadaje sami będą jeździć. Ale nie ma się co dziwić,że nie ma chętnych do tej pracy jak zarobki są do d...y i stara kadra pozostawia wiele fo rzyczenia.
2019-01-09 11:03:00
Hg
Drogi autorze artykułu Pieczynska nie jest rzecznikiem spk tylko zditm
2019-01-09 10:58:15
Europa
Te autobusy to sukces dla Szczecina a Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Unia Europejska to chyba dobre dla Szczecina i Polski
2019-01-09 10:18:51
Tomek
1894 fajniejsza grafika na wyświetlaczu
2019-01-09 10:14:56
;-)))
@kk:Jak tęsknisz za Jelczami i Ikarusami to przypomnij sobie kadencje byłego prezdenta który doprowadził miaso do 7 letniej zapasci inwestycjno-gospodarczo-komunikacjnej, ale spokojnie jeśli w 2019 będzie nadal ta sama ekipa u władzy to w 2020 bedziesz miał Polexit i hybrydy zostaną z nami na bardzo dlugi czas bo z nowych dostaw bedziesz miał juz tylko wted Ursus albo jakies Autosany ,tramwaje 105 tez wroca -odmalowane, a swingu na złom
2019-01-09 10:11:40
średni
Jak rozwiązać problemy nie istniejące w innych ustrojach?
2019-01-09 09:09:44
Paweł
kk@ no tak bo lepiej jeździć jakimś starym głośnym zdezolowanym MANem lub Volvo, a co za tym idzie mniej komfortowymi, które i tak są pomału wycofywane.
2019-01-09 09:06:29
@kk...
...całe szczęście dla pana że jest ich tak mało. Może pan jechać następnym. Np. Volvo
2019-01-09 08:37:53
KM TV
On się nie wyłącza ;) tylko takie dzwięki żeby było cicho
2019-01-09 08:31:48
kk
Niestety jazda takim pojazdem jest nieprzyjemna. Wyłączający się co chwila silnik spalinowy powoduje nieprzyjemne wibracje. Kierowcy ruszają z przystanków bardzo powoli na silniku elektrycznym. Jazda jest mało płynna.
2019-01-09 07:28:45

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
9
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Z wielką flagą przez Szczecin

Sonda

Czy ścieżki wydeptane przez pieszych na trawnikach, poboczach i skwerach powinny być uwzględniane przez projektantów miejskich przestrzeni?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie