Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Hybrydy na liniach

Data publikacji: 09 stycznia 2019 r. 06:55
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:29
Hybrydy na liniach
 

Wszystkie autobusy miejskie z napędem hybrydowym, jakie zakupione zostały dla Szczecina w minionym roku, są już w zajezdni SPA „Klonowica”. Zasiliły one tabor tej właśnie komunalnej spółki przewozowej. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, że pojawią się na regularnych trasach do końca 2018 roku, wyjechało ich – jak dotąd – dwanaście. Z łącznej liczby 16 pojazdów dostarczonych przez spółkę Solaris Bus Coach.

Jak informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa SPAK, dwa pojazdy są w trakcie przekazywania spółce. Co w praktyce oznacza, że przechodzą m.in. procedurę rejestracji i są oklejane. Dwa autobusy są w serwisie, a inne dwa, które wyjechały na trasy, w ubiegłym tygodniu przeszły przeglądy techniczne po przejechaniu pierwszych 5 tys. km.

Jednoczłonowy autobus model Solaris Urbino 12 Hybrid może zabrać do 75 osób przy minimum 22 miejscach pasażerskich siedzących, dwuczłonowy autobus Solaris Urbino 18 Hybrid – co najmniej 130 osób przy minimum 40 miejscach siedzących.

Nowe autobusy SPAK eksploatuje na liniach trudnych, które przebiegają przez centrum miasta i z których korzysta najwięcej pasażerów. Obsługują one m.in. linie nr: 53, 60, 75, 86, 87. Spotkać je też można na linii pośpiesznej B. W zależności od obłożenia kursują na nich modele przegubowe Solaris Urbino 18 Hybrid lub krótsze Solaris Urbino 12 Hybrid.

Na zakup tych 16 autobusów z napędem hybrydowym wydanych zostało ponad 41 mln zł. Inwestycję w tabor dla SPAK miasto sfinansowało w ponad połowie (kwotą ok. 27 mln zł) z puli środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zapisanych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

Kiedy te autobusy wyposażone zostaną w biletomaty i pozostałe elementy Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską?

– Urządzenia w ramach systemu pojawią się w najszybszym możliwym czasie i w miarę posiadanych przez ZDiTM środków – deklaruje H. Pieczyńska. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ad. Tomek
2019-01-09 14:48:11
1894 ma grafikę taką bo trasa linii zmieniona - niczym się nie różni - tylko są barwy zamienione :-)
Kierowca autobusu
2019-01-09 11:03:00
Pracuję w tej zajezdni jako kierowca i takiego DZIADOSTWA jak tam nie spotkałem NIGDY. Braki kierowców są tak ogromne,że jak tak dalej będzie to prezes razem z ..... kierownikiem, który się wogóle na to stanowisko nie nadaje sami będą jeździć. Ale nie ma się co dziwić,że nie ma chętnych do tej pracy jak zarobki są do d...y i stara kadra pozostawia wiele fo rzyczenia.
Hg
2019-01-09 10:58:15
Drogi autorze artykułu Pieczynska nie jest rzecznikiem spk tylko zditm
Europa
2019-01-09 10:18:51
Te autobusy to sukces dla Szczecina a Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Unia Europejska to chyba dobre dla Szczecina i Polski
Tomek
2019-01-09 10:14:56
1894 fajniejsza grafika na wyświetlaczu
;-)))
2019-01-09 10:11:40
@kk:Jak tęsknisz za Jelczami i Ikarusami to przypomnij sobie kadencje byłego prezdenta który doprowadził miaso do 7 letniej zapasci inwestycjno-gospodarczo-komunikacjnej, ale spokojnie jeśli w 2019 będzie nadal ta sama ekipa u władzy to w 2020 bedziesz miał Polexit i hybrydy zostaną z nami na bardzo dlugi czas bo z nowych dostaw bedziesz miał juz tylko wted Ursus albo jakies Autosany ,tramwaje 105 tez wroca -odmalowane, a swingu na złom
średni
2019-01-09 09:09:44
Jak rozwiązać problemy nie istniejące w innych ustrojach?
Paweł
2019-01-09 09:06:29
kk@ no tak bo lepiej jeździć jakimś starym głośnym zdezolowanym MANem lub Volvo, a co za tym idzie mniej komfortowymi, które i tak są pomału wycofywane.
@kk...
2019-01-09 08:37:53
...całe szczęście dla pana że jest ich tak mało. Może pan jechać następnym. Np. Volvo
KM TV
2019-01-09 08:31:48
On się nie wyłącza ;) tylko takie dzwięki żeby było cicho
kk
2019-01-09 07:28:45
Niestety jazda takim pojazdem jest nieprzyjemna. Wyłączający się co chwila silnik spalinowy powoduje nieprzyjemne wibracje. Kierowcy ruszają z przystanków bardzo powoli na silniku elektrycznym. Jazda jest mało płynna.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA