Środa, 17 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Grunt pogrążył wykonawcę

Data publikacji: 06 października 2018 r. 09:36
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:22
Grunt pogrążył wykonawcę
 

Z powodu problemów geologicznych na niemal 8-kilometrowym odcinku w rejonie Góry Chełmskiej, z którymi nie poradził sobie dotychczasowy wykonawca obwodnicy Koszalina i Sianowa, zachodniopomorski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę tego odcinka obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S6.

Mowa o fragmencie od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód. Nowy wykonawca będzie zobowiązany m.in. do uwzględnienia zabezpieczenia obszaru Góry Chełmskiej przed napływem wody gruntowej oraz budowy obiektu inżynierskiego WK-119. Zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia kluczowy fragment obwodnicy ma powstać w ciągu 25 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Inwestycja realizowana będzie w formule „zaprojektuj i buduj”. Termin składania ofert mija 12 listopada br. Obwodnicę Koszalina i Sianowa wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód, o długości ponad 20 km, dotąd budowało konsorcjum firm Porr i Polbud-Pomorze. Jeszcze wiosną mówiło się, że wykonawca poradzi sobie z komplikacjami na wspomnianym wyżej trudnym geologicznie odcinku trasy. Okazało się jednak, że inwestor musi ogłosić nowy przetarg na realizację zadania w technologii uwzględniającej skomplikowaną strukturę geologiczną i układ wód podziemnych. Okazało się, że grunt ma tam bardzo skomplikowaną, zmienną i rzadko spotykaną budowę. Konieczna jest zmiana technologii wzmocnienia podłoża gruntowego trasy. ©℗

***

Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa miała zakończyć się w lipcu br. Obecnie termin zakończenia budowy liczony będzie od momentu podpisania nowej umowy z kolejnym wykonawcą, który na realizację inwestycji będzie miał 24 miesiące. 

(r.c.)

Fot. Wiesław MILLER

  

Sonda

Na zakończenie budowy której inwestycji drogowej w regionie czekasz najbardziej?
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

zs
2018-10-07 01:13:49
czyżby powraca era PRL-u? ?
wyborcvze łgarstwa
2018-10-06 20:24:53
Pisałem w innych tematach-o tunelu w Świnoujściu możemy na długie kolejne lata zapomnieć.Ta inwestycja jest tylko bezpieczna na papierze i w gębach pełnych frazesów polityków.Jeżeli przeanalizuje się firmy,które mają wykonać tunel-już teraz w ciemno można przewidzieć masę problemów i nowych przetargów na pewnych etapach.Dojdą do linii brzegowej,zainkasują swoje i "podziękują" bo na tyle będzie ich stać.
alf
2018-10-06 15:17:00
Tunel w Świnoujściu zaprojektuje i zbuduje konsorcjum firm: Porr S.A. (lider), Porr Bau GmbH (Austria), Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhüt AS (Turcja) oraz Energopol Szczecin S.A. i tu nasuwa się pytanie czy nie powinno się już teraz zbadać zdolności technologicznych czy firmy sobie poradzą. Energopol "szuka" pieniędzy (składał wnioski o leasing urządzania w bankach) na zakup za 100 mln dolarów urządzenia do drążenia tunelu. czyli tu jest już nasuwa się pytanie czy sobie poradzą bez sprzętu a cza leci.
Wtopa
2018-10-06 15:05:52
Za PiS-u dróg się nie oddaje, o nich się mówi.
też od gruntów
2018-10-06 13:46:51
nieudolność GDDiA jak w wielu sprawach, jeśli wybrano najgorszy wariant od strony podłoża geologicznego to co się dziwić. Przecież dawno wiadomo było jaka tam jest sytuacja geologiczna i hydrogeologiczna a przy tym jak się oszczędza na porządnych badaniach geologicznych to ta zawsze jest. Wystarczy popatrzeć u sąsiadów na zachodzie jaki procent inwestycji przeznacza się na obsługę geologiczną. A tak to "tanie mięso psy jedzą"
Obs.ryver
2018-10-06 12:54:11
@alf..Tunel w Świnoujściu będzie projektować i budować światowej marki "firma" ENERGOPOL..słynąca z budowy linii torowych dla "szybkich" tramwajów..tudzież wysmienitej jakości i terminowości budowbudowanych dróg(np.obwodnicy Wałcza czy węzła Kijewo..)
Felixd
2018-10-06 11:58:00
A nie trzeba było zrobić porządnych badań geologicznych przed rozpoczęciem budowy drogi? Ktoś ten projekt zatwierdził,
alf
2018-10-06 11:47:42
PORR poległ na obwodnicy, to ciekawe jak zamierza sobie poradzić z budową tunelu do Świnoujścia?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA