Niebezpieczne miejsce, w którym dochodzi do częstych wypadków i zdarzeń mrożących krew w żyłach. Znają je wszyscy taksówkarze w mieście, a także wielu kierowców i… pieszych. Kilka lat temu zdarzył się tu śmiertelny wypadek.
Ostry zakręt tuż za wiaduktem kolejowym i zbyt szybka jazda składają się na wyrzucanie samochodów z jezdni na sąsiadującą z nią skarpę. Na wielkie niebezpieczeństwo narażeni są także piesi, i to zarówno przed wiaduktem, jak i tuż za nim.
Poniżej przedstawiamy zdarzenie, które miało miejsce w w ubiegłym tygodniu, a opisuje je nasz stały Czytelnik – szczeciński taksówkarz z czterdziestoletnim stażem.
„To działo się na ul. Emilii Sczanieckiej w ubiegły czwartek, tuż po godzinie 8 rano. Moja żona schodziła w dół do przejścia podziemnego (znajdowała się właśnie na trzecim stopniu schodów od góry), gdy z wielkim hukiem wpadł tyłem na chodnik, tuż przy tych schodach, osobowy samochód ciemnego koloru. Auto to przejechało tyłem chodnik i zatrzymało się na… znaku drogowym oznaczającym przejście podziemne pod mostem nad torami. Ten znak ustawiony był za chodnikiem przy samych schodach. Żona wrzasnęła głośno ze strachu, a z samochodu wysiadło kilku przerażonych młodych mężczyzn”.
Żona naszego Czytelnika ma lęk, przechodząc w tym miejscu, bo uważa, że jest bardzo groźne dla pieszych. Ale, niestety, musi z niego korzystać, bo poza tym podziemnym przejściem nie ma tu żadnego innego, po którym mogliby pokonać tę ruchliwą ulicę piesi. Najbliższe znajduje się około 500 metrów dalej przy skrzyżowaniu ul. Sczanieckiej z ul. 1 Maja.
Z obserwacji tego miejsca wynika, że wielu kierowców urządza sobie wręcz wyścigi, wyprzedzając po wewnętrznym pasie jadące wolniej pojazdy, w tym autobusy. A zwężenie jezdni, które znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie wiaduktu, nie jest przemyślane, bo to ono prowokuje do wyścigów i niebezpiecznych sytuacji. Pasy „zwężające” powinny być umieszczone na jezdni w większej odległości od wiaduktu. Błędem jest także to, że znak drogowy ograniczający prędkość do 40 km na godzinę jest także zbyt blisko wiaduktu, a powinien być postawiony przynajmniej sto metrów wcześniej.
Na zdjęciach obok przedstawiamy auta, które wyprzedzają lewym, zamkniętym już dla ruchu pasem jadące prawidłowo pojazdy. I wpadają one z dużą prędkością na jeden pas ruchu na… samym skrzyżowaniu ul. Wilczej z ul. Komuny Paryskiej.
Krótki, bo około 500-metrowy odcinek ulicy Sczanieckiej pokonują codziennie tysiące kierowców, w tym wielu z bardzo dużą prędkością, co skutkuje niebezpiecznymi manewrami w rejonie wspomnianego wiaduktu przy końcu ulicy. Dochodzi tu często do „wręcz filmowych” wypadków. Pewien kierowca osobowego auta tak pędził lewym pasem ul. Sczanieckiej, że tuż za wiaduktem wbił się w wysoką skarpę, a do ściągnięcia z niej pojazdu trzeba było użyć… dźwigu. W tym miejscu dochodziło także wielokrotnie do potrącenia pieszych.
(mos)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Marcin
2017-07-06 11:11:37
Prawy pas powinien być buspasem na odcinku 1Maja-wiadukt. Ewentualnie z możliwością skrętu w Komuny Paryskiej za wiaduktem. Podobnie w drugą stronę - buspas+prawoskręt w Cyryla i Metodego.
Rozbawiony
2017-03-09 11:21:59
Wystarczy włączyć mózg, od 15 lat tamtędy jeżdżę i nie zauważyłem żeby kostucha się za wiaduktem czaila na każdego kierowcę i pieszego. Tania sensacja..
nick
2017-03-08 20:57:43
zasypać ziemią, postawić zakaz wjazdu i sprzedać teren deweloperom :)))))
Tylko rowery i piesze spacery!
@do jeździk
2017-03-08 19:40:47
Dlaczego nie? Cwaniactwo się strasznie rozpleniło. Wpuścisz takiego, pomyśli (jeśli jest do tego zdolny) - następny frajer zrobiony w chu.a. Dostanie blokadę i przy okazji faka, pomyśli (jeśli jest do tego zdolny) - może ja nie jestem jednak taki cwaniak.
czytelnik
2017-03-08 19:38:39
Nie zgadzam się z propozycjami poprawy organizacji ruchu przedstawionymi przez autora tego artykułu (mos). Postawienie ograniczenia do 40km/h - 100, 200 czy też 300 metrów od tego miejsca nic nie zmieni. Ten kto tam jedzie szybko lewym pasem dalej będzie tak jechał. Brak miejsca oraz liczne przeszkody metalowe nie pozwalają również na postawienie patrolu Policji z radarem. Do czasu całkowitej przebudowy ul. Wilczej i Sczanieckiej najprostszym rozwiązaniem byłoby przeznaczenie prawego pasa do jazdy w prawo (w ul. Komuny Paryskiej), a lewego do jazdy na wprost (w ul. Wilczą). Ale na to nasi "geniusze" z UM nie wpadną, bo oni tylko potrafią bazgrać na asfalcie ścieżki rowerowe (zresztą to też robią nieudolnie - ul. Emilii Plater)
do jeździk
2017-03-08 16:31:40
tak,masz rację,jadą zgodnie z przepisami do końca lewego pasa i przy zwężeniu próbują zjechać na prawy,ale trafiają na zakompleksionego"jeździka",który zamiast wpuścić przyśpiesza i celowo blokuje,bo nie będzie mu jakiś cwany złotówa się wpychał.
:)))
2017-03-08 15:23:40
Dlaczego nie ma na tym wiadukcie bezpiecznej bariery oddzielającej pieszych od jezdni? wiadukt posiada jedynie barierkę-poręcz i to wszystko.Zdecydowanie uważam że jest to niebezpieczne miejsce dla pieszych.
wice 50 tka
2017-03-08 13:40:55
ciekawym co to mam za potworne auto od razu odpowiadam - Golf III TDI silnik 1Z po chipie
wice 50 tka
2017-03-08 12:03:59
Tam jest 40. tka, więc nie ma o czym gadać ! Takie miejsca na całym świecie się zdarzają, wiesza się ograniczenie szybkości i po sprawie! Chyba, że z Polski przyjadą mistrzowie prostej wtedy to ograniczenie zamienia się w "Niebezpieczne miejsce, w którym dochodzi do częstych wypadków i zdarzeń mrożących krew w żyłach". Szerokiej prostej, 500 KM i 5,1 do setki życzy ślamazara.
Zwolnijcie
2017-03-08 11:12:43
Sorry, ale jaką prędkością trzeba tam jechać, aby wyrzuciło na skarpę? Jeżdżę tamtędy od dawna i jakoś samochód się nawet nie przechylił w stronę skarpy, a co dopiero miałby być wyrzucony.
dwa pasy
2017-03-08 10:40:27
fajnie by było gdyby dwa pasy się ciągnęły aż do rozszerzenia na obotryckiej. w obie strony ten kawałek drogi jest zakorkowany w godzinach szczytu
Olek
2017-03-08 10:20:15
Poprzeczna bariera na lewym pasie ruchu w odpowiedniej odległości od zwężenia na razie by "chojrakom" wystarczyła.
jeździk
2017-03-08 10:04:30
zgadza się taksówkarze doskonale znają to miejsce. gnają do końca i wciskają się na martwym polu
do :)
2017-03-08 10:04:24
Przebudowa będzie, ale nie w tym najgorszym miejscu..
:))
2017-03-08 09:58:54
Fajnie, że dla Ciebie to łatwizna.
:)
2017-03-08 09:38:59
Przeciez bedzie przebudowa tej ulicy chyba w 2017 lub 2018 ,zacznijcie czytac strone szczecin.pl a potem lamentujcie, ale widac dziesiatki stron pdf to dla was za duze wyzwanie.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.