Z początkiem lipca rusza wyczekiwana od dziesięcioleci przez mieszkańców Dąbia i kierowców przebudowa ul. Wiosennej na jej odcinku od skrzyżowania z ul. Gryfińską do przejazdu kolejowego. Inwestycja ma być wykonana w ciągu pięciu miesięcy. Roboty Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zlecił w formule "zaprojektuj i zbuduj" Elbudowi sc Jarosław Sajewicz, Elżbieta Tomasiak, a ich koszt to 2 339 460,00 zł brutto.
Tylko jedna oferta i w dodatku przekraczająca o ponad trzysta tysięcy złotych założony koszt robót. Taki jest wynik poszukiwań ZDiTM wykonawcy drugiego etapu przebudowy ul. Wiosennej. Tym razem jej odcinka od w Dąbiu.
Zapowiedzi o tym, że ul. Wiosenna doczeka się rychło modernizacji na całej swej długości, padały z ust przedstawicieli ZDiTM już 2016 roku tuż po oddaniu do użytku jej odcinka prowadzącego z osiedla Słonecznego od ul. Struga do przejazdu kolejowego. Tam wymieniona została nawierzchnia, zbudowane zostały dwie jezdnie od ul. Struga do ul. Jesiennej z pasem rozdzielającym, powstały chodniki po obu stronach i droga rowerowa, pojawiło się nowe oświetlenie. Łączna długość przebudowanego wtedy za prawie 7 mln 960 tys. zł odcinka to 570 m. I, jak już sygnalizowaliśmy, przebudowa tej ulicy – niestety – zakończyła się właśnie dokładnie przed szlabanami, które wyznaczają pobliski przejazd kolejowy.
Dalej nawierzchnia brukowana z tzw. kocich łbów i pobocza po obu jej stronach wzdłuż posesji, które nie są chodnikami, a wydeptanymi w gruncie strefami służącymi od dziesięcioleci pieszym. Zakres dalszych robót obejmowałby także przebudowę uzbrojenia, urządzenie chodników, których w tym rejonie nie ma, budowę zjazdów indywidualnych i publicznych, wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
W poniedziałek (2 lipca) po porannym szczycie komunikacyjnym zamknięty dla ruchu zostanie ten fragment ul. Wiosennej. Zakres robót, które się rozpoczynają, obejmuje przebudowę jezdni, uzbrojenia, urządzenie chodników, budowę zjazdów indywidualnych i publicznych, wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Na zdjęciu: Od poniedziałku (2 lipca) do jesieni ten odcinek ul. Wiosennej będzie nieprzejezdny. Na modernizację - według umowy z ZDiTM - Elbud ma pięć miesięcy.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Obs.ryver
2018-07-03 08:57:43
Kolejna wtopa za ciężką kasiorę!
Obserwator z Dąbia
2018-07-03 07:32:34
Cóż, masz super możliwości założyć firmę budowlaną i zaoferować za podobny odcinek połowę kwoty. Jakiś problem? Wszyscy będziemy zadowoleni:miasto, mieszkańcy, Ty jako biznesmen, Twoi pracownicy...jednym słowem happy....Czekamy.
Obserwator ze słonka
2018-07-02 23:20:37
Taki krótki odcinek za 2,5 mln??? To autostrada ma być? Trzy pasy w jedną stronę???
Czy jest sens uznawac przetargi z 1 ofertą i to znacznie przeszacowaną?
Mija sie to z celem przetagu na zasadzie konkurencyjności.
Moze ekonomiczniej bedzie dla miasta już tak zadłużonego, jak w Zarządzie dróg powstanie wydział budowlany, jak kiedyś bywało i sami zaczną budować małe odcinki i łączniki, wtedy okaże się że faktury ze spółek prywatnych w tych kosztorysach są o 100% pozawyżane...
Jak można się zgodzić na 2,5 mln za 150 m drogi drugiej kategorii???
Spoko,spoko
2018-07-02 23:05:36
Nalezy sledzic neta i interesowac sie. Na Wiosennej nie bedzie wiaduktu. Bedzie na Pomorskiej. Wiecej nie napisze. Poszperajcie sobie
Honorat
2018-07-02 20:39:31
W związku z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w ciągu ulicy Wiosennej nad torami ma powstać wiadukt. Jak to ma się do obecnie rozpoczynanych robót? Na wiadukt musi być zrobiony najazd - żeby nie był za stromy musi być dość długi. Czy czasem nie pochłonie obecnie przebudowywanego odcinka Wiosennej od torów do ul. Gryfińskiej? Czy w magistracie wie lewica co czyni prawica (albo na odwrót)?
;-)
2018-07-02 18:05:17
Faja fotka, szlabany opuszczone a na torowisku pełno ludzi i rowerzystów.
Antydebil.
2018-07-02 13:15:19
@felixd
Spoko...5 miesięcy będzie droga zamknięta z powodu remontu,a później kolejne 5 z powodu remontu przejazdu.Tak więc pozostaje już niewydolna komunikacyjnie ul Pomorska i 30 minut przed szlabanem. Powodzenia.
Juras
2018-07-02 08:59:09
A czy ktoś ma wogóle koncepcję na ruch w tamtym obszarze? Jak to ma wyglądać docelowo? Dwie jezdnie od Słoecznego, z czego jeden pas wyłączony i wymalowane pasy skrętne, potem przejazd kolejowy zamknięty prze 30% czasu a dalej jedna jezdnia wciśnięta pomiędzy budynki (w tym nowobudowane)? To naprawdę ma udrożnić ruch pomiędzy Dąbiem a osiedlami prawobrzeznymi? Brak tu jakiejś spójnej wizji, albo nikt jej nie ujawnia. Tam potrzebny jest wiadukt/przekop a dalej drożne skrzyżowanie. Dzisiaj aby dostać się do Dąbia, konieczna jest przeprawa przez jakiś cyrk.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.