Na dworcu Szczecin Główny w czwartek (16 lutego) Urząd Transportu Kolejowego organizuje akcję informacyjno-edukacyjną "Dzień Pasażera". Pracownicy UTK od godziny 12 do 16 będą informowali o prawach pasażerów kolei.
Przy stoisku UTK pasażerowie się dowiedzą, co mogą zrobić, gdy nie zadawala ich jakość obsługi, czystość pociągu lub gdy czują się rozczarowani jakością informacji. Chętni będą mogli wyrazić swoją opinię o kolei i wypełnić anonimową ankietę. Ponadto będą mogli zobaczyć krótkie, animowane filmy przedstawiające podstawowe prawa pasażerów. Dowiedzą się, jak złożyć skargę do prezesa UTK. W minionym roku wpłynęło ich 1215.
Do udziału w akcji Urząd Transportu Kolejowego zachęca także osoby głuche i niedosłyszące. Będą one mogły obejrzeć filmiki o prawach pasażerów przetłumaczone na polski język migowy oraz zasięgnąć informacji u pracownika UTK biegle posługującego się PJM. Na stoisku będą dostępne ulotki w języku Braille’a przygotowane we współpracy z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych AGH.
Informacje o akcji są pod adresem: https://utk.gov.pl/pl/pasazerowie/kampanie/dzien-pasazera.
(mag)
Fot. Dariusz Gorajski