Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Dwa lata na projekt. Nowy most i układ drogowy

Data publikacji: 29 maja 2024 r. 10:47
Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2024 r. 15:59
Dwa lata na projekt. Nowy most i układ drogowy
Wizualizacja Szczecin.eu  

Firma Sweco Polska została wybrana w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn. „Budowa mostu nad Odrą Zachodnią wraz z układem drogowym”.

Planowana inwestycja na podstawie opracowanej analizy zakłada przebieg drogi stanowiącej połączenie ulicy Heyki poprzez wyspę Zieloną, nowy most przez rzekę Odrę oraz ulicę Zapadłą, do skrzyżowania z ulicą Kolumba. Zgodnie z założeniami do Miejscowego Planu Zagospodarowania Terenu planowane połączenie ma być ulicą klasy „L” o dwóch pasach ruchu, z obustronnymi chodnikami oraz ścieżką rowerową. Most powinien spełniać wymagania IV klasy żeglownej.

- Szczegółowe rozwiązania techniczne będą znane po opracowaniu dokumentacji projektowej - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Zgodnie ze złożoną ofertą koszt wykonania dokumentacji to 3 632 805 zł. Termin wykonania dokumentacji to 24 miesiące od dnia podpisania umowy.

 Nadzór nad inwestycją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

(K)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@jeżeli
2024-05-30 11:51:40
potrzebna jest przebudowa Krygiera, węzeł na Dziewokliczu, i wewnętrzną obwodnica północ południe spinające Krygiera z Energetyków. Most na Zapadłej to deweloperskie działania pozorowane na koszt wszystkich szczecinian, to że patodeweloperka potrafi skorumpować prezydenta i radnych wiadomo od dawna.
Platforma
2024-05-30 11:10:10
Platforma Obywatelska obiecała, że powstanie prawie 1100 km autostrad i prawie 2000 km dróg ekspresowych. W expose premiera Donalda Tuska znalazła się także obietnica, że na Euro 2012 powstaną wszystkie drogi łączące miasta, w których będą rozgrywane mecze. Po wyborach zaczęto się wycofywać z obietnic budowy dróg i autostrad, które miały powstać przed Euro 2012. Większość z tych dróg nie powstała, a autostrady, które wybudowano straszą użytkowników wysokimi cenami.
1,2,3
2024-05-29 22:07:43
Koszty, 90 % niech zapłaci deweloper i mieszkańcy lokali. Kto bogatemu zabroni pięknie mieszkać ! Lo wysoko ten mostek , ponieważ w Szczecinie woda ma się podnieść o 5 metrów w górę !
Pochwalić
2024-05-29 22:01:53
mostów u Nas nie za wiele ! Przyda się !
Jeszcze
2024-05-29 17:23:01
Do tego jeszcze przydało by się wyremontować wyjazd z miasta w drugą stronę tj przez Tame Pomorzanska w kierunku Trasy Poznańskiej/Krygiera
Na wyjazd
2024-05-29 17:19:08
Ten most a później ul. Hejka wraz z jej przyległymi ulicami będą bardzo obciążone ruchem pojazdów bo to będzie najszybsza skrótka na wyjazd z miasta z tej części Szczecina dzięki ominięciu przeprawy przez Most Długi i tamtejsze wieczne korki...
@Szn
2024-05-29 15:48:37
No chyba o to chodzi, żeby był dojazd dla ludzi na nowych osiedlach.
klufin
2024-05-29 13:05:53
koncepcja beznadziejna , do Kolumba która zawsze miałą duży ruch.....i jak dalej????????
klemens
2024-05-29 13:00:04
nadzór nad inwestycją sprawuje spółka miejska . W domyśle , zna materię tematu bo musi później zaakceptować projekt i wykonawstwo . Dlaczego więc zleca projekt firmie zewnętrznej zamiast wykonać go w ramach obowiązków ? Bo za biurkami siedzą nieuki i pieczeniarze ? Łatwo się wydaje publiczną kasę .
Szn
2024-05-29 12:22:27
Smutne, że mieszkańcy Szczecina tyle lat czekają na nowy most, a prace ruszą akurat, gdy w tym rejonie deweloperzy zaczynają budować osiedla.
jeżeli
2024-05-29 11:33:23
ta przeprawa będzie wpięta w dotychczasowy jedyny układ wyjazdowy ze Szczecina "na wschód" (ul. Gdańska) to ona nic nie da (odciąży jedynie Kolumba). Tama Pomorzańska jest również w rozsypce i nie słyszę o planach jej remontu. Potrzebna jest nowa trasa wyjazdowa od tego zaplanowanego mostu, ale "na wprost" w kierunku ul. Struga jak to było w ogólnych planach jeszcze w ubiegłym wieku. Ale do planowania transportu i ruchu drogowego jest potrzebne wykształcenie inne niż prawnicze.
Brawo
2024-05-29 11:26:36
Kolejna potrzebna inwestycja. Budować jak najszybciej.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA