Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Drogowcy na Estakadzie Pomorskiej i ul. Górnośląskiej

Data publikacji: 02 grudnia 2020 r. 21:34
Ostatnia aktualizacja: 02 grudnia 2020 r. 21:34
Drogowcy na Estakadzie Pomorskiej i ul. Górnośląskiej
Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie  

Roboty budowlane na modernizowanej Estakadzie Pomorskiej wzdłuż szczecińskiej ul. Gdańskiej toczą się już od kilkunastu dni. Aktualnie prowadzone są prace przygotowawcze, których celem będzie wzmocnienie tego wiaduktu drogowo-tramwajowego. W bezpośrednim sąsiedztwie trasy na położonej poniżej ul. Górnośląskiej z kolei przebudowa jest już mocno zaawansowana. To ważny, ze względu na dostęp do szczecińskiego portu, fragment układu transportowego na Miedzyodrzu.  Za realizację obu zadań odpowiada komunalna spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

- Na górnej części estakady prowadzone są prace przy nowym odwodnieniu obiektu, jak również prace przygotowawcze pod wzmocnienie konstrukcji. Trwa wklejanie taśm wzmacniających, demontowane są stare dylatacje. W części dolnej estakady wykonywana jest izolacja ław filarów obiektu i izolacja antykorozyjna ustroju nośnego - wylicza Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki komunalnej Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Równocześnie w związku z planowanym rozpoczęciem prac w rejonie ul. ks. Michała Mostnika, etapami wprowadzana będzie tam czasowa organizacja ruchu. Zmiany polegać będą na zwężaniu wybranych fragmentów jezdni oraz zamykaniu przejazdów przez skrzyżowania. A zaczną one obowiązywać od poniedziałku, 30 listopada.

Ze względów bezpieczeństwa kompleksowy remont znajdującej się w złym stanie technicznym całej konstrukcji wiaduktu tramwajowo-drogowego w rejonie ulicy Gdańskiej, wzniesionego w latach 70. ubiegłego wieku, był koniecznością. W wyniku prac podniesiona zostanie jego  klasa nośności do 40 ton. Przebudowany zostanie także wiadukt nad bocznicą kolejową do kompleksu elektrocieplowni Szczecin, który został zbudowany przed 1945 rokiem i przebudowany w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Jego stan techniczny ze względów bezpieczeństwa również wymaga przeprowadzenia kompleksowych napraw. Ponadto pracami objęty będzie układ drogowy w rejonie estakady. Przebudowane zostaną obie jezdnie ul. Gdańskiej oraz przejazdy poniżej pod wiaduktem. Pojawią się chodniki, nowe oświetlenie oraz ścieżki rowerowe. Przebudowane zostaną sieci i instalacje podziemne.

Wykonawcą prac na Estakadzie Pomorskiej na zlecenie SIM jest spółka Strabag. Koszt prac to ponad 44,7 mln zł brutto. 

W ramach drugiej z inwestycji, na wspomnianej ul. Górnośłąskiej oprócz nowej konstrukcji jezdni z nawierzchnią o wyższej niż dotąd klasie nośności przewidziane są m.in.: budowa ciągów pieszych, przebudowa kolizyjnych sieci podziemnych lub/i nadziemnych (w tym sieci elektroenergetycznych, sanitarnej, wodociągowej, teletechnicznej), przebudowa i budowa zjazdów publicznych, urządzenie miejsc postojowych, zapewnienie systemu odwodnienia poprzez przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami oczyszczającymi, montaż nowego oświetlenia ulicznego.

- Większość prac skupia się aktualnie na robotach ziemnych i sieciowych. Trwa budowa kanalizacji teletechnicznej i sieci wodociągowej. W ramach robót drogowych wykonywana jest konstrukcja pasów postojowych - dodaje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy SIM.

Wykonawcą prac na ul. Górnośląskiej, zleconych przez spółkę SIM, jest spółka Musing Bud, a ich koszt wyniesie 17,1 mln zł brutto. 

Na obie inwestycje - podobnie jak kolejne z planowanych w obrębie wysp Międzyodrza, jak choćby ulic na Łasztowni i wokół dojazdu do portu, z ul.Energetyków włącznie - zabezpieczone zostało dofinansowanie ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. ©℗

(MIR)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

3K
2020-12-04 16:03:09
Ano właśnie, miał być bezkolizyjny przejazd pomiędzy Krygiera a autostradą A6 i z rondem pod wiaduktem? Miał być... a dlaczego nie ma? Rondo ze światłami sprawy nie rozwiąże, jedyna opcja - nie budować sygnalizacji świetlnej. W Chinach taki wiadukt pewnie w ciągu tygodnia przeszedłby do historii, a jakieś pół roku później byłby nowy. Na co komu reanimacja trupa jak w przypadku stadionu (a tam sporo droższego niż budowa nowego od podstaw)? Od kiedy to nowa elewacja czy odwodnienie spowoduje podniesienie jego nośności? Do 40t na pojazd lub zestaw? Przecież takie jeżdżą tam od dawna - ot choćby z/do portu z nawozami, czy wręcz bezpośrednio z Polic. Gorzów potrafił zadbać o śródmieście zakazując wjazdu pojazdom powyżej 7t bodajże.
promis
2020-12-03 08:34:29
Teraz to nawet estakady nad Granitową się nie buduje, a szkoda. Naprawdę szkoda.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA