Przetarg na wykonanie drugiej jezdni wygrało konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. i Strabag sp. z o.o. Wartość zawartej umowy to 57,2 miliona złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 15 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Prace budowlane, które potrwają 16 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) rozpocząć się będą mogły najprawdopodobniej na przełomie 2018 i 2019 r. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się jesienią 2020 r.
W tym czasie powstać ma druga (północna) jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa o długości 6,4 km, a istniejąca jezdnia zostanie wyremontowana.
Przypomnijmy, że obwodnicę wybudowano 10 lat temu jako drogę jednojezdniową, ale z rezerwą pod drugą jezdnię.
W ramach inwestycji powstanie dodatkowy wiadukt, łącznica na węźle Kobylanka (Motaniec) i równoległa do DK nr 10 droga wspomagająca Niedźwiedź – Zdunowo o długości 3,2 km. Pozwoli to na likwidację znajdującego się na zachód od węzła Kobylanka skrzyżowania do miejscowości Niedźwiedź.
W związku z wieloma śmiertelnymi wypadkami, do których doszło na jednojezdniowym fragmencie S10 w grudniu 2014 roku zamontowano tam barierę linową, która rozdzieliła kierunki ruchu na tej obwodnicy.
Łukasz Lendner, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału GDDKiA podkreśla, że to tymczasowe rozwiązanie okazało się skuteczne i od zamontowania tej bariery nie doszło do żadnego wypadku śmiertelnego. ©℗
(r.c.)
Na zdjęciu: Fragment odcinka obwodnicy, który rozbudowany zostanie o drugą jezdnię.
Fot. Piotr Dużak