Piątek, 18 października 2024 r. 
REKLAMA

Dłuższa budowa krótkiej ścieżki. Kiedy koniec prac na ul. Matejki?

Data publikacji: 17 października 2024 r. 07:03
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2024 r. 07:03
Dłuższa budowa krótkiej ścieżki. Kiedy koniec prac na ul. Matejki?
W tym tygodniu wykonawca planuje położenie nawierzchni bitumicznych prawoskrętu. Fot. Karol CIEPLIŃSKI  

O miesiąc przesunięto termin zakończenia prac przy budowie ścieżki rowerowej na ul. Matejki w Szczecinie. Zapowiedziany jest na 8 listopada tego roku. Powodem mają być m.in. liczne kolizje z infrastrukturą podziemną.

W tym tygodniu wykonawca planuje położenie nawierzchni bitumicznych prawoskrętu. Natomiast w drugiej połowie października planowane jest wykonanie warstwy ścieralnej jezdni ul. Matejki.

– Obecnie wykonawca kontynuuje roboty brukarskie na wyspach dzielących – informuje Kacper Reszczyński z ZDiTM. – W tym tygodniu w planach są prace przy konstrukcji prawoskrętu w ul. Malczewskiego, które zaplanowano przy sprzyjających warunkach atmosferycznych na środę, 16 października w godzinach popołudniowych. Ponadto do wykonania zostały jeszcze wspomniana nakładka ul. Matejki, przebudowa sygnalizacji świetlnej, wykonanie nasadzeń drzew i krzewów, a także wprowadzenie stałej organizacji ruchu.

Do tej pory wykonano m.in.: mur oporowy pomiędzy ścieżką rowerową i chodnikiem, nawierzchnie chodników, nawierzchnię ścieżki rowerowej, konstrukcję zatoki autobusowej z betonu i ustawiano wiatę autobusową.

– Pierwotny termin realizacji zadania uległ zmianie z uwagi na liczne kolizje z infrastrukturą podziemną, jakie miały miejsce na budowie – tłumaczy Reszczyński. – Były to m.in. kolizje projektowanego muru oporowego z infrastrukturą energetyczną, teletechniczną i z siecią gazową, których położenie w terenie nie było zgodne z przebiegiem na mapach. Wystąpiły także kolizja przebiegu ścieżki rowerowej z istniejącą reklamą, a także kolizja nowo budowanych wpustów deszczowych z infrastrukturą energetyczną.

(K)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Hubi
2024-10-17 14:48:29
Do Gościa o niku "typowe" : dlaczego obrażasz pracowników fizycznych? A Ty kim jesteś: laureatem Nobla?
Ryba
2024-10-17 10:52:34
A w tym samym czasie Niemcy zrobili 2 tygodnie szybciej 5 km odcinek drogi rosowek - skrzyżowanie na tantow jednocześnie robiąc 3 przepusty. A co słychać u nas na Kolumba? Strach pomyśleć
Uzytkownik
2024-10-17 08:51:47
Plusem jest to,ze zrezygnowali z tej cholernej kostki brukowej na drogach rowerowych.Te poprzednie pomysły pseudo architektów to gorsze niż za prl-u
typowe
2024-10-17 08:32:20
Na zdjęciu ANI JEDNEGO robola.
Skandal
2024-10-17 08:04:53
Co to robolstwo tam wyprawia? Ja bym im nie zapłacił.
mmm
2024-10-17 08:04:29
A to wykonawca nie wiedział o tych ,, kolizjach ,, zanim podjął się wykonania pracy ?? Chyba stojąca reklama i jej położenie były znane wykonawcy zanim przystąpił do prac.... Jak pamiętam jeszcze nie tak dawno ,, nieznane kolizje ,, nie były przeszkodą w prowadzeniu prac. A skoro są przeszkodą teraz , to chyba ktoś odpowiada za złe projekty i plany ??? Zawsze zanim ,, firma budowlana ,, wbije pierwszy szpadel w ziemię , to prowadzi się czasami wieloletnie planowanie i projektowanie inwestycji .
Tak, kolizje....
2024-10-17 07:36:02
Kiedyś wykrętem był covid a teraz kolizje.
Szanowna Redakcjo
2024-10-17 07:14:59
Czy tak ciężko się nauczyć, ze to co tam budują jest Drogą Rowerową a nie żadną "ścieżką"? "Ścieżka jest określeniem potocznym, przepisy jasno nazywają to Droga Dla Rowerów ew. istnieje cos takiego jak Ciąg Pieszo-Rowerowy.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA