Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Dłubanina w torach trwa w najlepsze [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 28 marca 2018 r. 17:20
Ostatnia aktualizacja: 02 września 2023 r. 09:12
Dłubanina w torach trwa w najlepsze
Nowe torowiska wciąż w naprawie. I znów kucie i nowe odkrywki. Fot. Mirosław WINCONEK  

Zamiast ubywać przybywa odkrywek w torach i miejsc wymagających napraw na nowej trasie tramwajów na ulicach Energetyków i Gdańskiej do pętli Basen Górniczy w Szczecinie. W kolejnych miejscach w ostatnich dniach i tygodniach skuta została nawierzchnia. W innych widać świeże ślady nowych oznaczeń i nowych nacięć, czyli przygotowań do dalszego prucia. 

Spółka Energopol nie zdążyła się uporać dotąd z "zacieraniem" śladów po wszystkich naprawach, jakie wykonywała tam od lata ubiegłego roku do stycznia tego roku. Mimo zapowiedzi przedstawicieli Tramwajów Szczecińskich jeszcze z 2017 r. roboty przy naprawach nowych torów na ulicach Energetyków i Gdańskiej nie zakończyły się do grudnia. Mamy już koniec marca 2018 roku, a do finału napraw droga daleka. Najgorzej wygląda fragment torowiska na moście Portowym nad Parnicą, gdzie co kawałek wciąż odkrywki. Przypomina to szwajcarski ser. Nie lepiej jest na odcinku od zjazdu z ul. Energetyków w ul. Gdańską (patrząc w kierunku Basenu Górniczego) dalej przez przystanki "Port Centralny nż", "Parnica nż" i "Merkatora nż" po samą pętlę.

Spółka Energopol-Szczecin SA, generalny wykonawca wymiany tych torowisk na nowe, przystąpiła do powtórnych napraw [pierwsze wykonywała po ujawnieniu pęknięć szyn na przełomie lat 2015/2016, czyli niespełna pół roku po oddaniu torowisk do eksploatacji - wyj. autora] od sierpnia 2017 roku. Roboty w torowiskach na ulicach Energetyków i Gdańskiej Energopol prowadzi na własny koszt w ramach gwarancji. Tak - jak ustaliliśmy - kończy się rychło, bo już w III kwartale tego roku.

Tymczasem w wielu miejscach nawierzchnia już po nowych wstawkach wykonanych do ubiegłego roku do tej pory nie została odtworzona. Ponadto „odkrywki”, wypełnione prowizorycznie drewnianymi podkładami i deskami mocowanymi klinami, są nadal. Co więcej, pojawiły się nowe oraz nawierzchnia w ostatnich paru tygodniach rozpruta została już w kilku kolejnych miejscach. W innych pojawiły się stosowne oznaczenia i nacięcia. W sumie w kilkudziesięciu i zdążyła już urosnąć co najmniej do 139. Od wielu dni można też oglądać spore odcinki szyn obu torów na Estakadzie Pomorskiej z rozgarniętym na boki tłuczniem wypełniającym międzytorza.

- Prace prowadzone w rejonie przystanku „Parnica” mają związek z koniecznością przeprowadzenia regulacji i stabilizacji toru w profilu za pomocą podbijarki torowej. Wada (niezagrażająca ruchowi i nie mająca istotnego wpływu na komfort jazdy) została zgłoszona przez TS Sp. z o. o. i nie ma związku z występującymi pęknięciami spawów - zakomunikowała nam H. Pieczyńska. ©℗

Mirosław WINCONEK

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 29 marca 2018 r.

 

Na zdjęciach: Nowe torowiska wciąż w naprawie. I znów kucie i nowe odkrywki. Ulice Gdańska, Energetyków i pętla Basen Górniczy w Szczecinie.

Zdjęcia i film: Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Irena
2018-04-01 13:33:20
Jakby energopol tak wykonał torowisko dla PKP to by tym się prokuratura już dawno zajęła. Wszyscy z energopolu za kraty. Dla przykładu jakby kolejni chcieli fuszerkę odwalać i narażać ludzkie życie.
Kitt
2018-03-30 11:55:03
Ciekawe, że Jarosław Gaszyński nie ma w tym temacie już nic do powiedzenia. Fani Jacyny - won! Za robotę się brać, a nie za trollowanie.
To są fakty
2018-03-29 15:26:57
Zabrać na jakiś czas Tatry z tej trasy i zobaczymy czy będą dalej pękać spawy! Te tatry nie które to walą jak młot pneumatyczny!
@ Polityka i Budownictwo...
2018-03-29 10:05:19
ty na nie tłumacz, że Krzystek-prezydent Szczecina nie ma tu winy! Budżet miasta współfinansował tę inwestycję. Spółki miejskie są inwestorami. One nie sa bytami z Marsa lecz żra nasz budzet miejski- nasze podatki. Prezydencja Krzystkowa jest ich założycielem i głównym udziałowcem... chyba,że zarzady sa w kieszeni ENERGOPOLU...
AGRESSSOR
2018-03-29 09:46:37
Dobrze wykonane - takiego czegoś już w współczesnym świecie niema .Nawet Niemcy przy współczesnej technice i technologii nie mogą zbudować lotniska . gdyby zebrano wszystkie papierowe dokumenty związane z tą budową myślę ze spokojnie zasypali by tym cały Berlin .w Latach 30 gołymi rękoma zbudowali by to lotnisko w ciągu roku .A wszystkie papiery zmieściły by się w jednym skoroszycie . dziś cała para idzie w gwizdek .
andi
2018-03-29 09:00:47
zobaczcie jak są wstawiane szyny dla pociągów i z jaką prędkością jeżdżą i tych zabrać do układania torów a nie jakiś wieśniakow którzy się nie znają
Polityka/Budownictwo
2018-03-29 08:21:38
Panowie/Panie Nie ma nic wspólnego żaden polityk z jakością prac budowlanych. Pan Krzystek tak jak każdy wodzirej miejski ma swój wydział od tego. Zamiast szukać winnego w prezydencie, nalezy zadać pytanie czy po tak wielu usterkach ktoś pokwapił się wysłać materiały użyte do robót takie jak szyny/beton etc do badań laboratoryjnych. Można zadać pytanie wydziałowi czy wykryto przyczynę? Być moze projekt jest wadliwy . Nie skazujcie też odrazu wykonawcy są cztery strony inwestycji 1. Inwestor, 2. Projektant. 3. Inspektor 4. Wykonawca
@PIES@Jazon
2018-03-28 21:57:06
Lepszy ktokolwiek, byle nie Krzystek. Jego wieloletnie rządy doprowadziły Szczecin na skraj dziadostwa plus sobiepaństwo, buta, pazerność, kumoterstwo oraz klika Jaśnie Pana Sekretarza, pseudonim "Krwawy Rychu".
PIES
2018-03-28 21:17:27
Wszyscy tylko nie nitras
s. paw
2018-03-28 20:51:53
Energopol powinien dostać ban'a na wszystkie roboty w sz-nie.
@Viola @less
2018-03-28 20:34:17
Mimo wszystko wolę Krzystka niż Nitrasa.
less
2018-03-28 20:29:08
Panie prezydencie Krzystek, proszę pochwalić się w programie wyborczym swoimi sukcesami: tramwaj na prawobrzeże, renowacja śródmieścia, zagospodarowanie podzamcza, most na wyspę Grodzką. Same sukcesy !!!
Viola
2018-03-28 19:56:26
Wybierzcie Krzystka na kolejną kadencje a sami będzie tory naprawiać. Ma to w programie.
Układ
2018-03-28 19:25:00
Tu panuje układ / Szczeciński/ taki trochę jak Gdański!!! Tu wszyscy się kryją!!!
czyt
2018-03-28 19:19:32
"Prace prowadzone w rejonie przystanku „Parnica” mają związek z koniecznością przeprowadzenia regulacji i stabilizacji toru w profilu za pomocą podbijarki torowej. Wada (niezagrażająca ruchowi i nie mająca istotnego wpływu na komfort jazdy) została zgłoszona przez TS Sp. z o. o. i nie ma związku z występującymi pęknięciami spawów - zakomunikowała nam H. Pieczyńska". Pani Pieczyńska jest chyba niespełna rozumu mówiąc takie bzdury, akurat w tym miejscu tramwaje bujają się na boki, jak okręty podczas sztormu.
tylko pytam...
2018-03-28 18:59:21
Czy są w Szczecinie p r o k u r a t o r z y ??? Miliony p u b l i c z n y c h funduszy zmarnował ENERGOPOL... "Prokurator – organ władzy państwowej, którego zadaniem jest wykrywanie i ściganie przestępstw oraz wnoszenie i popieranie aktu oskarżenia przed sądem. Prokurator jest funkcjonariuszem p u b l i c z n y m prokuratury, uprawnionym do samodzielnego wykonywania czynności."(wikipedia). Więc są czy ich nie ma? tylko pytam...
mieszkaniec
2018-03-28 18:57:48
Dzisiaj w nocy "naprawiacze" wrócili na Potulicką.
K10
2018-03-28 18:48:11
Uważam że ktoś powinien ostro za to beknąć. Jak to jest że tak droga i nowa inwestycja wręcz się rozlatuje. Powinni to zamknąć na amen i zrobić całe torowisko od nowa. Niby tory i trasa nowa, a tłucze i rzuca jak na czymś co ma ponad 20 lat!
o
2018-03-28 17:53:21
tramwaj to przeżytek. wszystko przez inwestycyjną bezbożność- przystanki pozbawione są konfesjonału i skarbonki na datki za dusze rozjechanych przez tramwaje
:)
2018-03-28 17:33:54
train way -raczej z Austrii podobno,czekaja na mrozy heh
train way
2018-03-28 17:31:19
Te szyny to chyba chińskie i z poniedziałkowej produkcji. Partanina.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA