Trwają roboty związane z wymianą torowisk tramwajowych w Szczecinie, które mocno dały się we znaki zmotoryzowanym, którzy stoją w korkach i narzekają na złe oznakowanie.
Przykładem jest chociażby aleja Wyzwolenia - prowadząca w stronę placu Żołnierza. Kierowca dojeżdżający do skrzyżowania dowiaduje się, że jest to koniec objazdu, a inny znak informuje, że objazd prowadzi w lewo. Tyle tylko, że znak zezwalający na skręt w lewo jest przekreślony, ale po kilkunastu metrach znajdujemy na jezdni żółte strzałki nakazujące jazdę w lewo.
W tym przypadku zabrakło korelacji pomiędzy oznakowaniem pionowym a poziomym.
Tekst i fot. M. Kwiatkowski
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Aaaa
2021-06-03 13:12:34
Wacek, to prezydent miasta jest odpowiedzialny za znaki drogowe?? Myślałem, że ma trochę inne obowiązki. Człowiek uczy się całe życie dzięki za info:)
Wacek Rondelek
2021-06-02 17:04:54
To wszystko jest efektem "tfurczej" działalności szczecińskiego "Misia", dla niepoznaki zwanego prezydentem miasta.
Dla mądrego
2021-06-02 15:17:58
nic trudnego.
do gh
2021-06-02 15:15:07
ten z symbolem @ to autor tekstu (Gracz), łatwo go rozpoznać po problemach z interpunkcją. Wstydzi się podpisać :).
gh
2021-06-02 12:08:02
@@gh - nie rozumiem Twoich wycieczek osobistych. Komentowałem wyłącznie artykuł, zarzucający sprzeczności w oznakowaniu. Sprawa czytelności i liczby znaków to odrębny problem - i tu się z Tobą zgadzam - powinno być prosto i czytelnie.
@gh
2021-06-02 11:39:05
To pewnie ty ten korek w poniedziałek zrobiłeś, jak zatrzymałeś się żeby to wszytsko odpowiednio zinterpretować. Tego typu informacje mają być czytelne tak, żeby przejeżdżający kierowca, bez doktoratu w kwestiach oznakowań, połapał sie szybko i sprawnie co ma zrobić. To jak bronienie tych debilnych tablic z ograniczeniami prędkości w Polsce, jak się przekracza granicę. Co z tego że pełna informajca, jak nie da się tego przyswoić bez zatrzymania na 5 minut i zastanowienia co autor tam dał.
Znam gorsze
2021-06-02 11:17:00
dezinformatory w Szczecinie.
@do gracza
2021-06-02 10:40:12
to nie problem rozróżniania kolorów ale czytelności informacji w trakcie prowadzenia pojazdu - jeśli jeździ się na tzw pamięć to nie trzeba żadnej informacji natomiast jeśli informacja się pojawia to powinna być jednoznaczna, czytelna w sposób nie budzący wątpliwości i odporna na różne interpretacje - poza tym powinna być spójna i konsekwentna a także stała - kolory na tle kolorowego tła maja np różny kontrast i przez to nie powinny być używane - ich percepcja zależy od np koloru światła
Do hgw
2021-06-02 09:20:11
Te oznaczenia to jak groch z kapustą szczegolnie dla kierowcow z poza Sxczecina
do gracza
2021-06-02 09:09:25
z wiekiem rozróżnianie kolorów staje się trudniejsze?
to problem
2021-06-02 08:56:06
dyletanctwa osób odpowiedzialnych - generalnie informacja w Szczecinie prezentowana jest w nieczytelny sposób - klasycznym przykładem Brama Portowa będąca przecież ważnym węzłem przesiadkowym a jednak nie ma niech spójnego systemu informacji dotyczącego wszystkich przystanków tak by można było zdecydować o wyborze środka transportu, pomijam tu już często nieaktualne dane dotyczące samej informacji. Podobnie jest z oznakowaniem niby jest ale albo nieczytelne albo np za późno...
do gh
2021-06-02 08:47:01
mądrego to dobrze poczytać
gh
2021-06-02 07:59:29
Panie Redaktorze, znak końca objazdu dotyczy objazdu "czerwonego", a kolejny znak objazdu - "niebieskiego". Przekreślony jest nakaz ruchu na wprost LUB w lewo, a na żółto namalowano nakaz jazdy w lewo - czyli na wprost nie można. Dla mnie wszystko jest zrozumiałe.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.