W czwartek (7 września) w siedzibie szczecińskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad komisyjnie otwarto cztery oferty, które wpłynęły do przetargu na budowę tunelu pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu.
Swoje oferty złożyły konsorcja z Włoch, Polski i Chin. Te konsorcja to: Toto S.p.A Costruzioni Generali, które zaoferowało kwotę 618 581 031 zł, Astaldi S.p.A. – za sumę 725 098 144 zł, Porr Polska Infrastructure SA z propozycją opiewającą na 793 186 390 zł oraz China Harbour Engineering Company Ltd, które zaproponowało kwotę 825 868 888 zł.
Jak informuje Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia, dobrą wiadomością jest to, że kwoty we wszystkich ofertach mieszczą się w środkach finansowych, które są zaplanowane na tę inwestycję. Kolejnym krokiem będzie weryfikacja zgodności ofert z warunkami przetargu i wyłonienie wykonawcy.
We wrześniu nastąpi ogłoszenie przetargu na inżyniera kontraktu, który powinien zostać wybrany do końca 2017 r. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 50 miesięcy na realizację inwestycji budowy stałego połączenia w systemie „zaprojektuj i zbuduj.”
Władze Świnoujścia zakładają, że pierwsze samochody przejadą tunelem liczącym 1,4 km najpóźniej w 2022 roku. Takie są również deklaracje przedstawicieli ministerstw, władz wojewódzkich i parlamentu.
BaT
Fot. Archiwum