Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Co przysługuje pasażerom

Data publikacji: 20 września 2017 r. 07:01
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:50
Co przysługuje pasażerom
 

Ryanair odwołał we wtorek popołudniowy lot z Londynu Stansted do Szczecina. Jednak przez to nie było też wieczornych rejsów do i z Warszawy oraz do stolicy Wielkiej Brytanii. Wszystkie te połączenia obsługuje bowiem jeden boeing taniego irlandzkiego przewoźnika. Co należy zrobić w takich wypadkach, radzi Europejskie Centrum Konsumenckie.

Lot odwołany na mniej niż 14 dni przed planowaną podróżą:

Pasażerowie uprawnieni są do zwrotu kosztów biletu bądź zmiany planu podróży. W czasie oczekiwania na lot zastępczy przysługuje im prawo do opieki w formie posiłków, napojów, rozmowy telefonicznej, dostępu do poczty elektronicznej, a także w razie konieczności zakwaterowania. Ponadto mogą się ubiegać o odszkodowanie od 250 do 600 euro (wysokość uzależniona jest od długości lotu).

Lot odwołany na więcej niż 14 dni przed planowaną podróżą:

Pasażerowie uprawnieni są do zwrotu kosztów biletu bądź zmiany planu podróży. W czasie oczekiwania na lot zastępczy przysługuje im prawo do opieki w formie posiłków, napojów, rozmowy telefonicznej, dostępu do poczty elektronicznej, a także w razie konieczności zakwaterowania.

Wszelkie roszczenia należy zgłosić przewoźnikowi w formie pisemnej. Jeżeli linia lotnicza odmówi lub nie odpowie na reklamację w ciągu 30 dni, po bezpłatną pomoc i poradę można się zgłosić do Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz Komisji Ochrony Praw Pasażerów.

Co zrobić, jeżeli się poniosło dodatkowe koszty?

Jeżeli poniosłeś dodatkowe koszty w związku ze swoim wyjazdem, np. nocleg w hotelu, transport z lotniska, możesz domagać się zwrotu od linii lotniczej na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego, należy jednak udowodnić poniesione koszty.

(mag)

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA