Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Co dalej z ul. Wiosenną?

Data publikacji: 23 marca 2017 r. 12:24
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:32
Co dalej z ul. Wiosenną?
 

Kilometrowy odcinek ul. Wiosennej został przebudowany w zeszłym roku. Na remont czeka jeszcze pozostały fragment.

Od lata zeszłego roku korzystamy z przebudowanej ul. Wiosennej, odcinka od ul. Rydla do przejazdu kolejowego w Dąbiu. Niegdyś brukowana jezdnia zyskała asfaltową nawierzchnię, zbudowano też chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie. Na gruntowny remont czeka jeszcze druga część ulicy, jej odcinek od przejazdu kolejowego do ul. Gryfińskiej. Prace mają ruszyć dopiero w przyszłym roku.

Na razie gotowy jest program funkcjonalno-użytkowy, który przewiduje: przebudowę jednopoziomowego przejazdu kolejowego w ciągu ul. Wiosennej, budowę chodników, ścieżek rowerowych, oświetlenia drogi, rozbudowę istniejącego odwodnienia drogi, przebudowę kolidującego uzbrojenia, budowę zjazdów indywidualnych i publicznych.

– Przetarg będzie ogłoszony w tym roku, nie mogę sprecyzować kiedy. Będzie to formuła „zaprojektuj i zbuduj”, więc prace przeprowadzone zostaną w przyszłym roku – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. ©℗

(szymw)

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

gregor102
2017-03-30 11:33:27
@tylko pytam... A czym były PKP w ryżejPL..? czyżby czymś innym..? - "tylko pytam".. ;) Do meritum: Jest droga, źle, nie było drogi, też było źle.. echh Polacy.. Jeśli ktoś napisał, ze ruch samochodów jest niewielki, to inny nigdy nie będzie, i nawet, jeśli za torami będzie wąskie gardło, to korków, i tak nie ma co się spodziewać.(znacząco nie wzrósł by po wybudowaniu nawet autostrady) Parkingi, były by dobrym rozwiązaniem, ale dla samochodów osobowych, nie dla wielotonowych ciężarówek, dla tych należy wybudować parkingi specjalne, z możliwością przyjmowania pojazdów z dużym naciskiem na osi w osobnym miejscu i nie na 3-4 pojazdy, a na 30-40.
Honorat
2017-03-24 21:50:25
@ Takie proste! Bardzo dobry pomysł! W ten sposób skróciłby się dojazd do stacji PKP, Goleniowskiej i Pomorskiej. Popieram.
Takie proste!
2017-03-24 09:32:08
Połaczyć ul. Wiosenna z ul. Stacyjną! W ten sposób ruch ominie centrum Dąbia. Jak ktoś pytał o możliwość takiego połączenia jest to możliwe! Wystarczy decyzja m a g i s t r a c k i ch -odebrać odcinek ul. Stacyjnej od PKP!!!Połaczyć Stacyjną z Wiosenną!!! Oni-PKP- ją zawłaszczyli i zaśmiecili swoimi rupieciami a mają wiele terenów od strony ul.Jesiennej zarastających krzakami.Mają parowozownię i jej tereny idące w ruinę!!
Honorat
2017-03-23 23:34:41
Ulica Wiosenna od Struga do przejazdu kolejowego prezentuje się świetnie. Za torami aż do Gryfińskiej to już prawie ślepa kicha. Ciekawe, czy uda się ją poszerzyć, skoro po obu stronach, tuż przy ulicy stoją budynki, w tym jeden całkiem nowy. Przy okazji, redaktorzy podczas pisania artykułów o mieście powinni sprawdzić układ i nazewnictwo ulic na mapach Google, http://szczecin.e-mapa.net/ czy Urzędu Miasta Szczecina. Ulica Wiosenna nie jest przedłużeniem ul. Rydla, ul. Hangarowa nie styka się z ulicą Struga na przecięciu ulicy Gryfińskiej, tylko dochodzi do Gryfińskiej 700 metrów w stronę starego Dąbia.
A czemu nie zrobic tunel.
2017-03-23 20:38:16
Skoro remont i tak ma byc to czemu nie pomyslec on tunelu pod torami zamiast przejezdzie? Chyba wiekszego usprawnienia drogi trudno sobie wyobrazic.
ala66
2017-03-23 19:22:32
Co dalej z ul. Spacerową. Pytam się.
odwrotny
2017-03-23 18:57:28
Parkingi powinny byc - to podstawa - a gdyby wladza bardziej sie postarala - to mozna by puscic komunikacje miejska po torach z Dabia do centrum, zamiast czesci autobusow. Gdyby ktos bardziej perspektywicznie pomyslal to by tory na Wiosennej obudowano tunelem bylo by szybciej i bezpieczniej *** tylko to zbyt prakfyczne dla "slusznych" politykow i bedzie nijak tak jak bylo, no moze troche schludniej - politycy sie soba zajmuja, i na tunele nie ma czasu
TZ.
2017-03-23 17:41:51
Komuś zupełnie odbiło. Półkilometrowemu odcinkowi ul. Wiosennej, którym jeżdżą średnio trzy lub cztery samochody na minutę, nadano parametry autostrady. Dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu, pośrodku pas zieleni, po obu bokach chodniki i ścieżki rowerowe. I to wszystko zbiega się na przejeździe kolejowym - i kicha. A wystarczyłaby jedna jezdnia i po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Przy okazji zlikwidowano też dziki parking dla tirów, które teraz stoją w bocznych uliczkach. Zlikwidowano, zamiast urządzić dla nich stanowiska postojowe; spokojnie można było przeznaczyć na to jedną jezdnię. Masa pieniędzy na to poszła. Sprawą powinno zainteresować się CBA albo prokuratura, bo przecież widać gołym okiem, że te 500 metrów autostrady, zamkniętej przejazdem kolejowym, nie było w tym miejscu potrzebne, i chodziło o to, żeby ktoś nieźle zarobił na tej rozdętej ponad wszelką miarę inwestycji.
tylko pytam....
2017-03-23 17:05:21
Czy PKP jest nadal odrębną władzą w kaczej PL? Czy ta przeprawa przez torowisko na ul.Wiosennej nadal będzie grozić urwaniem koła na tym "przejeżdzie? Czy przez tereny subkolejowe, można pobudować odnogę drogową Wiosenna - Plac PRZED DWORCEM Dąbie? tylko pytam...
geo
2017-03-23 14:56:32
Przebudowana jest Wiosenna od ulicy Łubinowej, a nie od ul Rydla
Dąbie
2017-03-23 14:19:39
Widzę że ZDTiM dalej jaja sobie z nas robi , ostatnia informacja brzmiała remont Wiosennej rusza II kwartał tego roku . To jak nie możecie się określić kiedy remont to może ktoś zajmie się organizacją ruchu , jak jest przejazd zamknięty korki po 40 min do 1 godz całe Dąbie stoi ci, co tam mieszkają nie mają jak dojechać do posesji, A wystarczyło zmienić sygnalizację na skrzyżowaniu ul.Gryfińska ul.Struga czy jak nazywa to ZDTiM ul.Hangarowa i zrobić lewoskręt w kierunku osiedli tak jak było 15 lat temu
nsz
2017-03-23 14:18:06
Jak zwykle, kawałek nowy, kawałek stary, czyli radość przez łzy.
kermo
2017-03-23 13:50:42
a o dojściu do Dworca PKP Dąbie to ktoś przy okazji pomyśli? Czy dalej polowania SOK-istów ??
think&go
2017-03-23 13:42:47
Nick - Wiadomo jak jeździć, jak pokazują znaki. Pytanie tylko po co wylano tyle asfaltu i zrobiono drogi dwujezdniowe (jak na S3) tylko bez pobocza? Drogi te schodzą się do jedno-jezdniowej drogi dwukierunkowej w rejonie przejazdu. Wiadomo, że przejazd szerszy nie będzie bo za nim przy bruku jest za wąsko, budują nowe budynki itp. Tyle, że problemem jest przejazd. O ile nie można zrobić przejazdu dwupoziomowego w tym miejscu (co zrozumiałe), to powinien takowy powstać na Pomorskiej bezwzglednie.
nick
2017-03-23 13:24:21
ktoś mógłby podjechać ze zditm i zobaczyć organizację ruchu i wymazane pasy i martwe strefy. Niby dwie jezdnie, a nie wiadomo jak jeździć i które malowanki aktualne...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA