Zbiornikowiec LNG „Clean Ocean” spodziewany jest 7 czerwca w Świnoujściu. Statek płynie z amerykańskiego terminalu Sabine Pass (w stanie Luizjana). To pierwszy transport do Polski i tego rejonu Europy skroplonego gazu ziemnego z USA.
Terminal Sabine Pass należy do Cheniere Energy – obecnie jedynego eksportera amerykańskiego LNG.
– Kupiliśmy ten gaz po dobrej, atrakcyjnej cenie – mówił pod koniec kwietnia Maciej Woźniak, wiceprezes Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa.
To pierwsza zawarta transakcja otwartego w lutym 2017 r. biura handlowego PGNiG w Londynie.
Wiceprezes PGNiG zapowiadał, że amerykański gaz ma być transportowany gazowcami ze sferycznymi zbiornikami, ale – jak się okazuje – pierwsza dostawa przypłynie inną jednostką.
Na 7 czerwca w świnoujskim porcie zewnętrznym awizowany jest gazowiec „Clean Ocean”. Został zbudowany w 2014 roku. Ma długość 289 m, a szerokość – 46 m. Należy do floty greckiej firmy Dynagas.
Dodajmy, że PGNiG zapowiedział na lipiec kolejną dostawę spotową LNG (poza długoterminowym kontraktem katarskim) do terminalu w Świnoujściu.
(ek)
Fot. www.dynagas.com
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
:)))
2017-05-28 14:41:56
Prokremlowskie trolle w akcji! Putin mówi o was "gawnojedy". Gaz z terminalu nie jest droższy. To, co dochodzi do odbiorców, to mieszanka. Poza tym bezpieczeństwo nie ma ceny.
Do Joan
2017-05-27 12:12:14
Wiesz, że dzwoni ale nie wiesz w którym kościele.
Jako, że statek przypływa załadowany to ma zbiorniki balastowe puste i nie musi "płukać" (wymieniać wód balastowych). Szczegóły w konwencji BWM
MAT
2017-05-26 23:21:59
Nie no, mazut jest za darmo. Ty zaplacisz za transport.
Bosman
2017-05-26 23:11:22
Tak, ten statek plukal zbiorniki balastowe w oklicach Polski. I stad te sniete ryby. A bylo to 7 czerwca 2017 roku.
Drogo
2017-05-26 23:02:06
Moim zdaniem ten gaz obojętnie czy z Kataru czy z USA jest sporo droższy od tego rosyjskiego sprowadzanego rurociągiem. Transport z drugiego końca świata takiego ładunku nie jest tani, obsługa w gazoporcie, asysta holowników, służb zabezpieczenia itp. tez kosztuje, ale to przecież nie ważne.
Niemcy są narodem praktycznym i właśnie dlatego bogatym. Sprowadzają gaz z Rosji najpierw powstał Nord Stream 1 teraz będzie Nord Stream 2. Czy gospodarki niemieckiej nie stać na budowę o wiele większego nowocześniejszego gazoportu niż ten w Świnoujściu? Z pewnością stać, ale oni umieją liczyć i dlatego sprowadzają gaz rurociągami a nie statkami....
Joan
2017-05-26 21:40:38
Kto ponosi koszty paliwa statku?
Jakie są opłaty portowe dla świnoujścia od tony?
Statek ma draft 11,6m i jest 105.000 tony
Czy statek płukał zbiorniki balastowe w okolicach Polski? Jakie są polskie przepisy portowe w tej kwestii?- chodzi o to by nie mieszać organizmów z wody z różnych akwenów, ponieważ dochodzi do wyniszczenia środowiska przez nowe organizmy - w USA kapitan za problemy idzie do więzienia...a.jak jest w Polandii? Rozlazle wszystko i degremgolada?Nikt nie odważy sie?
A skąd dziš były śnięte ryby koło gazoportu?
Czy w Polsce za zanieczyszczanie środowiska kapitan może być w więzieniu?
tyle, że do tej
2017-05-26 20:34:38
dobrej ceny trzeba dodać koszty transportu, niedobre zapewne skoro sza o tym...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.