Zgodne z przepisami od listopada drogowcy muszą być gotowi na zimowe utrzymanie dróg krajowych. W Zachodniopomorskiem przy odśnieżaniu będzie pracować co najmniej kilkadziesiąt osób. Do ich dyspozycji są pługi, pługosolarki i pługi wirnikowe. W regionie zgromadzono także spore ilości soli, która jest przechowywana a magazynach.
Jak się dowiedzieliśmy, do zimowego utrzymania dróg krajowych i autostrad zużytych może zostać około: 350 tys. ton soli drogowej, 2,4 tys. ton chlorku wapnia i 31 tys. ton materiałów uszorstniających.
Dodajmy, że utrzymanie w należytym stanie największych dróg w kraju spoczywa na Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W czasie zimy prace są prowadzone w trybie 24-godzinnym 7 dni w tygodniu. Realizowane są głównie przez wykonawców wyłonionych w drodze przetargów, z którymi GDDKiA zawarła umowy na utrzymanie całej sieci.
(rj)