poniedziałek, 25 maja 2020.
Strona główna > Wiadomości > Chcą zrobić porządek z reklamami

Chcą zrobić porządek z reklamami

Chcą zrobić porządek z reklamami
Data publikacji: 2019-05-14 20:12
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:39
Wywietleń: 1178 391081

Prezentują się na specjalnych tablicach, wiszą na płotach i słupach, nierzadko „banerologia” jest na bakier z estetyką otoczenia. To spowodowało, że Koszalin przystąpił do konsultacji społecznych w sprawie podjęcia uchwały krajobrazowej i zorganizował pierwsze spotkanie na temat zapisów dokumentu.

Powstał wstępny projekt dokumentu w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Czas na dostosowanie się do nowych przepisów określono na 30 miesięcy.

Najpierw publicznie w ratuszu z treścią proponowanej uchwały zapoznali się przedsiębiorcy, właściciele firm i obiektów usługowo – handlowych. Ludzie biznesu liczą na unormowanie ładu estetycznego, bo obowiązuje wolnoamerykanka. Firmy reklamowe bywają zmuszane, aby pod każdy nośnik reklamowy występować o pozwolenie. Niektórzy zaś funkcjonują bez przestrzegania przepisów.

– Geneza jest słuszna, ale diabeł tkwi w szczegółach – ocenia Roman Biłas, prezes koszalińskiego oddziału Północnej Izby Gospodarczej. - Kiedyś nie było potrzeby zgłaszania, a teraz za tablicę reklamową miasto wzywa do zapłacenia podatku jak za obiekt budowlany, choć tablice nie są przecież na trwale związane z gruntem.

Pojawiły się nie tylko uwagi i wątpliwości, ale też pierwsze wnioski pod adresem wiceprezydenta Wojciecha Kasprzyka. Dotyczą inwentaryzacji nośników reklamowych legalnie zgłoszonych i będących w ewidencji urzędu, aby zostały wpisane do planu w miejskim obszarze podzielonym na pięć stref lokalizacji tego rodzaju środków przekazu. Na tym etapie nie ma nic o ewentualnych kosztach ze strony biznesu. Projekt opłat też będzie konsultowany i może wywołać wiele emocji, bo przedsiębiorcy nie są gotowi na to, żeby – jak mówią zainteresowani - ponosić kolejną daninę na przykład za szyld swojego lokalu.

We wtorek (21 maja) o g. 16 w sali nr 300 projekt uchwały ocenią mieszkańcy Koszalina. Tu warto podać, ze dokument dostępny jest w pokojach nr 310 i 313 Urzędu Miejskiego, w g. 10 – 14, oraz na stronach internetowych magistratu (http://bip.koszalin.pl - w zakładce Informacje Wydziału Architektury i Urbanistyki).

Wyłożenie projektu jest ostatnim etapem, podczas którego zainteresowani mogą wnosić uwagi i propozycje poprawek. Te będą przedstawione do wiadomości radnych z finalnym projektem uchwały. Ten samorząd przyjmie lub odrzuci w głosowaniu.©℗

Tekst i fot. (m)

Na zdjęciu: Nośniki reklamowe zbyt rzadko wkomponowują się w naturalne otoczenie miasta.

Komentarze

xx
...na pierwszy ogień - pousuwałabym olbrzymie reklamy na betonowych słupach, następnie ograniczyłabym inne, wiszące niedbale, tak naprawdę niepotrzebne. Potem mocno przerzedziłabym wszelkiej maści słupki,tabliczki i strzałki ( podobnie, jak przedmówca >Janusze biznesu< ) tak bardzo szpecące i zaśmiecające miasto
2019-05-15 15:28:04
Butelkowy
Zdjac reklame z hotelu GRYF Facet straszy jadacych Wojska polskiego
2019-05-15 11:53:43
Henryk
Może przy okazji zająć się estetyką fasad zabytkowych kamienic i ich oszpecaniem przez wszelkiego rodzaju ścianki reklamowe, banery, szmaty z hasłami reklamowymi na balkonach itd. I co najważniejsze, czy miasto w końcu zacznie karać za proceder wymiany okien wg własnego widzimisię? Bywa, że jedna kamienica ma 4-5 różnych podziałów okien! To skandal, że bezkarnie Janusze powodują chaos urbanistyczny
2019-05-15 06:49:15
Janusze biznesu
Gdy w czasach smartfonów i Internetu widzę te pieronskie tablice, strzałki, słupki wzdłuż dróg - wiem że jestem w Polsce. Nigdzie w świecie nie ma tego idiotyzmu w takiej skali, nawet w przybliżeniu. Kto do diaska korzysta na wielkiej tablicy informującej, że za 200 m jest skręt do regeneracji gaźników a 100 m dalej jest fryzjer dla kotów. Ilu kierowców to interesuje, a ilu zamiast znaków i pieszych rejestruje chcąc niechąc ten bajzel wzdłuż dróg?! Dziadostwo.
2019-05-14 22:10:28
MK
Szanowni Włodarze Miasta Szczecina, absolutnie zabronić jakichkolwiek reklam! Odwracają uwagę kierowców, szpecą niesamowicie!!!
2019-05-14 21:52:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
10
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Wiadomości Szczecin

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Filmy

Spacerowy protest na Uznamie

Z dostawą do domu

Pizzeria z rodu Gryfa

Sonda

Czy wybierasz się do restauracji lub kawiarni?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie