piątek, 24 maja 2019.
Strona główna > Wiadomości > Chcą zrobić porządek z reklamami

Chcą zrobić porządek z reklamami

Chcą zrobić porządek z reklamami
Data publikacji: 2019-05-14 20:12
Ostatnia aktualizacja: 2019-05-15 15:39
Wywietleń: 820 391081

Prezentują się na specjalnych tablicach, wiszą na płotach i słupach, nierzadko „banerologia” jest na bakier z estetyką otoczenia. To spowodowało, że Koszalin przystąpił do konsultacji społecznych w sprawie podjęcia uchwały krajobrazowej i zorganizował pierwsze spotkanie na temat zapisów dokumentu.

Powstał wstępny projekt dokumentu w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Czas na dostosowanie się do nowych przepisów określono na 30 miesięcy.

Najpierw publicznie w ratuszu z treścią proponowanej uchwały zapoznali się przedsiębiorcy, właściciele firm i obiektów usługowo – handlowych. Ludzie biznesu liczą na unormowanie ładu estetycznego, bo obowiązuje wolnoamerykanka. Firmy reklamowe bywają zmuszane, aby pod każdy nośnik reklamowy występować o pozwolenie. Niektórzy zaś funkcjonują bez przestrzegania przepisów.

– Geneza jest słuszna, ale diabeł tkwi w szczegółach – ocenia Roman Biłas, prezes koszalińskiego oddziału Północnej Izby Gospodarczej. - Kiedyś nie było potrzeby zgłaszania, a teraz za tablicę reklamową miasto wzywa do zapłacenia podatku jak za obiekt budowlany, choć tablice nie są przecież na trwale związane z gruntem.

Pojawiły się nie tylko uwagi i wątpliwości, ale też pierwsze wnioski pod adresem wiceprezydenta Wojciecha Kasprzyka. Dotyczą inwentaryzacji nośników reklamowych legalnie zgłoszonych i będących w ewidencji urzędu, aby zostały wpisane do planu w miejskim obszarze podzielonym na pięć stref lokalizacji tego rodzaju środków przekazu. Na tym etapie nie ma nic o ewentualnych kosztach ze strony biznesu. Projekt opłat też będzie konsultowany i może wywołać wiele emocji, bo przedsiębiorcy nie są gotowi na to, żeby – jak mówią zainteresowani - ponosić kolejną daninę na przykład za szyld swojego lokalu.

We wtorek (21 maja) o g. 16 w sali nr 300 projekt uchwały ocenią mieszkańcy Koszalina. Tu warto podać, ze dokument dostępny jest w pokojach nr 310 i 313 Urzędu Miejskiego, w g. 10 – 14, oraz na stronach internetowych magistratu (http://bip.koszalin.pl - w zakładce Informacje Wydziału Architektury i Urbanistyki).

Wyłożenie projektu jest ostatnim etapem, podczas którego zainteresowani mogą wnosić uwagi i propozycje poprawek. Te będą przedstawione do wiadomości radnych z finalnym projektem uchwały. Ten samorząd przyjmie lub odrzuci w głosowaniu.©℗

Tekst i fot. (m)

Na zdjęciu: Nośniki reklamowe zbyt rzadko wkomponowują się w naturalne otoczenie miasta.

Komentarze

xx
...na pierwszy ogień - pousuwałabym olbrzymie reklamy na betonowych słupach, następnie ograniczyłabym inne, wiszące niedbale, tak naprawdę niepotrzebne. Potem mocno przerzedziłabym wszelkiej maści słupki,tabliczki i strzałki ( podobnie, jak przedmówca >Janusze biznesu< ) tak bardzo szpecące i zaśmiecające miasto
2019-05-15 15:28:04
Butelkowy
Zdjac reklame z hotelu GRYF Facet straszy jadacych Wojska polskiego
2019-05-15 11:53:43
Henryk
Może przy okazji zająć się estetyką fasad zabytkowych kamienic i ich oszpecaniem przez wszelkiego rodzaju ścianki reklamowe, banery, szmaty z hasłami reklamowymi na balkonach itd. I co najważniejsze, czy miasto w końcu zacznie karać za proceder wymiany okien wg własnego widzimisię? Bywa, że jedna kamienica ma 4-5 różnych podziałów okien! To skandal, że bezkarnie Janusze powodują chaos urbanistyczny
2019-05-15 06:49:15
Janusze biznesu
Gdy w czasach smartfonów i Internetu widzę te pieronskie tablice, strzałki, słupki wzdłuż dróg - wiem że jestem w Polsce. Nigdzie w świecie nie ma tego idiotyzmu w takiej skali, nawet w przybliżeniu. Kto do diaska korzysta na wielkiej tablicy informującej, że za 200 m jest skręt do regeneracji gaźników a 100 m dalej jest fryzjer dla kotów. Ilu kierowców to interesuje, a ilu zamiast znaków i pieszych rejestruje chcąc niechąc ten bajzel wzdłuż dróg?! Dziadostwo.
2019-05-14 22:10:28
MK
Szanowni Włodarze Miasta Szczecina, absolutnie zabronić jakichkolwiek reklam! Odwracają uwagę kierowców, szpecą niesamowicie!!!
2019-05-14 21:52:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
19
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielkie gotowanie nad Odrą
Teatralny przemarsz
Dzień Europy – balony poleciały w niebo
Poprzedni Następny

Sonda

Czy będziesz głosować w wyborach do europarlamentu?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie