niedziela, 16 grudnia 2018.
Strona główna > Wiadomości > By ominąć centrum

By ominąć centrum

By ominąć centrum
Data publikacji: 2016-03-11 11:35
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:02
Wywietleń: 1876 123056

Dobra wiadomość dla szczecińskich kierowców: przebudowa ul. Szafera staje się coraz bardziej realna. Pawdopodobnie już w 2020 r. przecinając ul. Łukasińskiego dojedziemy ulicami Sosabowskiego i Szafera z ul. Taczaka aż do al. Wojska Polskiego. A że będziemy jechać dwupasmówką, nareszcie nie będziemy stać w korkach.

Przebudowanie ul. Szafera ułatwi szczecinianom przejazd z północnych dzielnic miasta na południe - bez konieczności wjazdu do centrum lub pchania się w korki, które codziennie tworzą się np. na ul. Szerokiej. 2,5 kilometrowy odcinek nowej drogi domknie bowiem tzw. obwodnicę zachodnią (nazywaną tak potocznie; trasa nie będzie oczywiście obwodnicą).

Oficjalnie inwestycja nazywa się „Przebudowa ulicy Szafera (od al. Wojska Polskiego do ul. Sosabowskiego)". Ale w praktyce, oprócz modernizacji istniejącej już ul. Szafera, ma polegać na budowie dalszego ciągu ul. Sosabowskiego, której bieg planowany jest po wschodniej stronie ul. Szerokiej.

Roboty budowlane ruszą prawdopodobnie w 2018 r. Mają trwać dwa lata. Dopiero więc w 2020 r. nastąpi połączenie ulic tworzących „obwodnicę zachodnią" (czyli biegnących od ronda Hakena do ul. Taczaka) z al. Wojska Polskiego i dalej z odremontowanym ciągiem ulic Niemierzyńska-Arkońska a także z obwodnicą śródmiejską.©℗

Więcej w Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 11 marca 2016

(lw)

Fot. Dariusz Gorajski

Na zdj.: Już wkrótce ul. Szeroka będzie jedynie ulicą dojazdową do posesji. Z ul. Szafera połączy się bowiem przedłużona dwupasmowa ul. Sosabowskiego.

By ominąć centrum

Komentarze

nick
Rowerowy Szczecin - jesteś idiotyzmem chyba. Przecież widać, że Szeroka zostaje ulicą osiedlową, a nowa ulica ma iść pasem między osiedlem Zawadzkiego a linią domów wzdłuż Szerokiej. Tam z resztą od lat jest teren pozostawiony pod tą ulicę.
2016-03-11 14:47:26
Rowerowy Szczecin
I to jest idiotyzm. Ulica Szeroka miała być zwężona i być ulicą jednokierunkową a drugi pas miała zając ścieżka rowerowa która połączyłaby się z ulicą Taczaka...
2016-03-11 14:38:17
tak tylko
A ta przebudowa (właściwie budowa nowej drogi po nowym śladzie) to wraz z budową nowego torowiska i nowej pętli tramwajowej, która jest zaznaczona na zdjęciu ? Czy raczej tylko nowa droga a torowisko to w bliżej nie określonym terminie ? Jeżeli już ma się tak ambitne plany to wypadałoby to wykonać jednocześnie razem z doprowadzeniem torowiska do tej nowej pętli od strony al. Wojska Polskiego, której skrzyżowanie z Szafer oraz ul. Arkońską będzie przebudowywana również w podobnie zaplanowanym czasie.
2016-03-11 14:33:01
Pan Witek
A kiedy tiry przestaną rozjeżdżać Plac Kościuszki i Bramę Portową?
2016-03-11 13:29:41
witek
znowu opowiadaja bajki,a z lukasinskiego do granicy kiedy
2016-03-11 11:43:48

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
0
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Kawa w roli głównej
Jesień w Szczecinie
Marsz Niepodległości 2018
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy miejski sylwester w Szczecinie powinien odbywać się bez pokazu fajerwerków?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy