Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Budżet za mały, chętni są. Kolejne problemy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Data publikacji: 22 października 2021 r. 13:27
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2021 r. 12:32
Budżet za mały, chętni są. Kolejne problemy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Fot. Mirosław Winconek  

Wciąż nie wiadomo, czy ruszy Szczecińska Kolej Metropolitalna. Problemy wykonawcy, wybranego przez PKP PLK i tempo prac pozwalają coraz bardziej w to wątpić. Jednak Szczecin, jeden z uczestników projektu, konsekwentnie próbuje realizować zadania, które wynikają z przyjętych założeń. Kolejny etap to budowa przystanków Szczecin Skolwin Północny i Stołczyn Północny.

Na ogłoszone przez miasto przetargi wpłynęły po dwie oferty. Złozyły je firma KRISTONE Krystian Suda z Płot, która wyceniła prace na 650 491,34 zł brutto oraz firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni, która ofertę skalkulowała na 907 550,72 zł brutto.

- Na realizację zadania zabezpieczono 361 959,32 zł brutto informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecińskich Inwestycji Miejskich. - Komisja przetargowa zajmie się analizą złożonych ofert.

Te same podmioty złożyły oferty na budowę przystanku w sąsiedniej dzielnicy. Na "Stołczyn Północny" miasto planowało przeznaczyć 950 353,89 zł. Tymczasem potencjalni oferenci oferty skalkulowali odpowiednio na 1 704 053,03 zł i 2 661 488,06 zł.

W przypadku Skolwina zadanie obejmuje wykonanie infrastruktury Przystanku Szczecin Skolwin Północny (Artyleryjska), rozbudowa ulicy Orłowskiej wraz z infrastrukturą techniczną. Termin wykonania zamówienia wynosi 120 dni od daty podpisania umowy. O 60 dni więcej jest na prace w przypadku przystanku Stołczyn Północny. Tam przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie infrastruktury przystanku, przebudowę i budowę układu drogowego ul. Stołczyńskiej w Szczecinie wraz z infrastrukturą techniczną w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych.

W obu lokalizacjach maja powstać nowe chodniki, miejsca pod stojaki rowerowe, remont nawierzchni jezdni, ustawienie elementów małej architektury czy budowę oświetlenia.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską jest przedsięwzięciem partnerskim samorządów Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego oraz PKP PLK S.A. Zdecydowana większość inwestycji samorządowych realizowanych w ramach projektu SKM prowadzona jest zgodnie z harmonogramem. Największe problemy ma partner PKP PLK S.A. z realizacją zadań związanych obejmujących budowę i modernizacje torów na szlaku Szczecin Główny-Police oraz tworzenie infrastruktury przystankowej. ©℗

Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Bogdan
2021-10-23 11:40:20
Gdyby Tusk wrócił to zrówna marzenia o rozbudowie. I skończą się problemy. Bo poco kolej dla ludzi, żeby mieli głupie pomysły? Przecież chodzenie piechotą to dla zdrowia. Ważne że do menu wrócą ośmiorniczki. SMACZNEGO!!!
psychofan inicjatyw
2021-10-23 08:43:37
SKM ok, ale bez linii do Polic, która ma fatalny przebieg (łuk, omijający centrum, wydłużający trasę), dlatego zdechła. Obudźcie się tam w tym Urzędzie Miejskim, bo rzeczywistość z tygodnia na tydzień was ośmiesza. Wyrzucić tę linię z projektu SKM!
@wojciech bąkowski
2021-10-23 07:50:04
Infrastruktura jest największym kosztem i przez to najbardziej istotnym dla każdej inwestycji transportowej. To wie każdy student logistyki! Cała reszta uzależniona jest od infrastruktury. To, że organizacyjnie trzeba przeprojektować całą komunikację miejską, aby SKM była naturalnym rdzeniem, to fakt. Niemniej to infrastruktura stanowi podstawę wszystkiego, a nie odwrotnie. Wszystkie inne rzeczy można dostosować do niej.
Mieszkaniec
2021-10-23 06:10:51
Nowe przystanki Skolwin i Stołczyn, wspaniały pomysł. Niezależnie od tego czy SKM wystartuje czy nie to zamieszkujące tam hordy patusów, szybko rozniosą nową infrastrukturę w drobny mak.
Jan
2021-10-23 05:08:31
Tusk nadrobi te straty a hujownia rozpłacze się ze szczęścia aż mu Biedroń będzie zazdrościł
kolejarz
2021-10-23 00:15:03
mogli nie likwidować pociągów osobowych do Trzebiezy i polic to nie byłoby problemów a kolej metropolitalna jest potrzebna bo wszędzie korki i ulice rozkopane i nie mówcie że to niewypał bo w innych miastach działa bez problemu
Wojtek
2021-10-22 18:50:30
Spółka skarbu państwa PIS, prezydent Szczecina przecież wszystko jasne , nie nasz prezydent to jak się ma udać, jakoś wszędzie kolejki podmiejskie działają tylko u nas nic nie jest potrzebne chory Kraj ***** ***
Wojciech Bąkowski
2021-10-22 17:35:12
Zbyt mało jest atutów aby SKM zaczął wozić pasażerów. Samo inwestycyjne przeygotowanie to dopiero 30% sukcesu.A 70 % to wiele niewiadomych
Bo tak jest
2021-10-22 17:16:14
Bo tak jest z kasą unijną. Rolnik dostaje doplaty i kupuje zachodnie maszyny napędzając ich gospodarkę. Tutaj firmy budowlane kupią zachodnie maszyny. Czyli kasa wraca na powrót do Unii.
@klemens
2021-10-22 17:12:22
Bzdura, trzeba projekt kontynuować, próbować przesunąć dofinansowanie bo inaczej zakorkujemy się. Wystarczy spojrzeć np. na trójmiasto jak to rozwiązuje problemy komunikacyjne i ekologiczne. Drug nie da się wiecznie poszerzać, bez tego Szczecin zablokuje się.
Krzysztof
2021-10-22 17:09:08
Zastanawiam się co będzie działo z tymi, wybudowanymi, stacjami, jeżeli wykonawca od strony pkp nie wykona swoich prac i SKM nie wystartuje...? Szybko zostanie to wszystko zniszczone...
niewypał
2021-10-22 17:06:54
problemy ma partner PKP PLK czyli Trakcja SA - totalny bankrut.
metro
2021-10-22 16:30:29
Ciężko naprawić coś, co przez dwadzieścia lat popadało w ruinę.
@koszty budowy
2021-10-22 16:22:27
Od kiedy to koszty infrastruktury miejskiej mają się zwracać? Skąd takie „mądrości” czerpiesz? Jeśli tak by było to trzeba już dziś zamknąć wszystkie linie tramwajowe i autobusowe plus 4/5 pociągów bo się nie zwracają i nigdy nie zwrócą. Pomyśl zanim kolejną bzdurę napiszesz
Robert
2021-10-22 16:20:19
Jasne! Nic nie jest potrzebne. Aż przykro czytać takie ignoranckie wypociny. Jakoś w Gdańsku hula to od lat, Poznań jak się dowiedział że Szczecin buduje, to na siłę stworzył taką kolej, która też jakoś funkcjonuje, tylko u nas nic nie jest potrzebne. A Szczecin ma najlepsze warunki infrastruktury, żeby taka kolej powstała. Gdyby to był normalny kraj już dawno by działała. Niestety banda przypadkowych cwokow w państwowych spółkach kolejowych rozwali każdy projekt.
koszty budowy
2021-10-22 14:53:19
nie zwrócą się nigdy. To poroniony pomysł. To jest nie potrzebne.
klemens
2021-10-22 14:01:41
jedyni zainteresowani tą poronioną inwestycją to urzędnicy biura SOM .Im szybciej odejdziemy od tego aferalnego pomysłu , tym taniej . A samorządy powinny rozważyć likwidację Obszaru Metropolitalnego .

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA