Drogowcy budują most na Parsęcie. To kontynuacja wielkiej inwestycji, jaką jest realizowana obecnie obwodnica Kołobrzegu.
- W ramach kontraktu na zaprojektowanie i budowę odcinka S6 Kołobrzeg Zachód – Ustronie Morskie budowany jest kolejny etap obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK nr 11 - informuje Mateusz Grzeszczuk, specjalista ds. komunikacji społecznej w szczecińskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wcześniejsze odcinki tej drogi prowadzącej do portu morskiego zrealizowało Miasto Kołobrzeg. GDDKiA wykonuje odcinek od ul. 6. Dywizji Piechoty (DW 162) do ul. Bolesława Krzywoustego (DW 163) o długości 1,9 km.
- Zadanie obejmuje również budowę mostu na rzece Parsęta, na którym obecnie koncentrują się prace, wykonywane są podpory tego obiektu, trwa również wykonywanie dróg technologicznych - wylicza M. Grzeszczuk.
Specjalista z Okręgowej Dyrekcji uspokaja jednak, że podczas tegorocznych wakacji nie należy się spodziewać większych utrudnień ruchu związanych z inwestycją.
Obwodnica Kołobrzegu, podobnie jak cała droga S6 na tym odcinku, powinna być gotowa w 2019 roku.
M. Grzeszczuk przypomina, że obwodnica Kołobrzegu będzie dwujezdniową drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego - red.) o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Powstaną 2 ronda (na początku i końcu odcinka), drogi zbiorcze, przepusty, przejście dla małych zwierząt i właśnie budowany most na rzece Parsęta.
Wznoszenie konstrukcji nadwodnej wymaga szczególnej uwagi drogowców. - Na tym odcinku ze względu na trudne warunki gruntowe konieczne będzie zastosowanie różnorodnych technik wzmocnienia podłoża (nasyp przeciążający, kolumny żwirowe, kolumny betonowe, pale betonowe) - opisuje zakres robót M. Grzeszczuk.
- Obecnie ruch na DK 11 dochodzi do portu przez centrum miasta. Realizacja drogi ekspresowej S6 wraz z powstaniem obwodnicy Kołobrzegu pozwoli wyprowadzić z centrum Kołobrzegu ruch z drogi krajowej - podkreśla drogowiec.
(kl)
Fot. GDDKiA
Budowa mostu na Parsęcie na trasie obwodnicy Kołobrzegu