Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Budowa przystanku SKM. Zmiany przy stacji w Zdrojach

Data publikacji: 12 lipca 2023 r. 10:04
Ostatnia aktualizacja: 13 lipca 2023 r. 08:58
Budowa przystanku SKM. Zmiany przy stacji w Zdrojach
Przy ulicy Walecznych w Zdrojach powstaje przystanek SKM. Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie  

W Zdrojach trwa budowa miejskiego otoczenia stacji Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. To kolejny teren wokół jednego z kilkudziesięciu planowanych przystanków, przy którym miasto wykonuje swoją część zadania. Wymusiło to również przesunięcie dotychczasowych przystanków autobusowych.

– Po przejęciu placu budowy z końcem czerwca br. wykonawca przystąpił do prac w ciągu ulicy Walecznych. Rozpoczęły się roboty rozbiórkowe zatok autobusowych – tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji. – W ramach tymczasowej organizacji ruchu wyznaczone zostało nowe przejście dla pieszych oraz tymczasowe przystanki dla autobusów.

Do odwołania przystanek „Zdroje Dworzec” dla autobusów linii 79 oraz 84 jadących w obu kierunkach został przesunięty o 100 m w kierunku ronda Ułanów Podolskich.

– Przedmiot zamówienia obejmuje „wykonanie infrastruktury Przystanku Szczecin Zdroje, rozbudowę ulicy Walecznych wraz z infrastrukturą techniczną w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”, w formule zaprojektuj i wybuduj – przypomina Piotr Zieliński.

W zakres prac projektowych wchodziła weryfikacja i aktualizacja dokumentacji projektowej wszystkich branż wraz z uzupełnieniem dokumentacji o brakujące decyzje, dokumenty, opinie i uzgodnienia. Prace budowlane obejmą: rozbiórkę istniejących obiektów, budowę układu drogowego ul. Walecznych oraz zatok autobusowych, przebudowę i budowę chodników, dojścia do peronów, budowę i przebudowę sieci oświetlenia ulicznego, kanalizacji telekomunikacyjnej, budowę elementów małej architektury (takich jak tablica i pylon informacyjny, kosze na odpadki, wiaty przystankowe, oraz zagospodarowanie zieleni.

Koszt prac to 3,85 mln zł. Roboty realizuje firma ELBUD Szczecin sp. z o.o. 

ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

czy to przerobią?
2023-07-13 12:07:39
co z za niskim prześwitem pod wiaduktem na Heyki?
jak XIX w.
2023-07-13 12:02:33
ci co to planowali chyba nie znają potrzeb mieszkańców a na pewno nie wiedzą gdzie postawiono masę nowych bloków! patrzcie na tereny b.cukrowni i okolice także Przecław i Warzymice i Dobra - to tam jest potrzebna taka kolejka podmiejska a wydumana SKM do której trzeba będzie zasuwać po schodach na II piętro jak w XIX wieku to nie na dzisiejsze czasy, a co z Trzebieżą i Nw. Warpnem?
Pots!
2023-07-13 08:54:26
@TZ. - w punkt!
yyyyyyyyyy
2023-07-13 00:04:03
tam powinno powstać duże rondo a nie ta pinezka :D
@TZ.
2023-07-12 14:15:59
Zwracam honor TZ., przesunięcie peronów było rozpatrywane na etapie studium wykonalności. Za SKM "..to rozwiązanie było rozpatrywane na etapie Studium Wykonalności. W projekcie SKM ostatecznie się nie znalazło z wielu powodów. Do tematu wrócimy wraz z planowaną modernizacją linii kolejowej Szczecin-Podjuchy —Świnoujście." Czyli teoretycznie musimy jeszcze na sensowność tego przystanku poczekać.
@TZ.
2023-07-12 14:06:14
A może byś się zapoznał z tematem zanim się wypowiesz? Działania planowane do realizacji w ramach Projektu SKM Przewiduje się przesunięcie istniejących peronów w kierunku skrzyżowania z linią tramwajową. Wykonane zostaną dwa perony zewnętrzne o długości 200m oraz szerokości 5,0m. Dojścia do peronów zarówno od strony ulicy Walecznych jak i w kierunku pętli tramwajowo- autobusowej Turkusowa. Perony zadaszone zostaną wiatami...http://skm.szczecin.pl/index.php/przystanki/351/szczecin-zdroje#
Nick
2023-07-12 13:19:18
Samorząd wszystko buduje zgodnie z planem w całym mieście a kiedy państwowe psuedo spółki zaczną budować tory ?! Opóźnienie już 4 lata !tak to jest jak państwowe pociotki się za coś biorą
Alicja
2023-07-12 13:17:47
A ta SKM już działa? W latach 80-tych działała...No cóz teraz mamy XXI wiek
Kolej
2023-07-12 12:03:04
Aby to było normalnie i na miarę XXI wszystkiego przejazdy drogowe przecinające tory PKP muszą być bezkolizyjne czyli muszą być wiadukty , podziemne przejazdy lub estakady jeśli ma być inaczej to ta nowa kolej metropolitalna nie będzie miała żadnego sensu.
bzdura szczecińska
2023-07-12 11:42:12
Ciekawi mnie dlaczego wybudowany parking przy Sikorskiego koło wiaduktu kolejowego jest zamknięty do użytkowania??? czeka na co?? zniszczy się jak ludzie będą mieli możliwość parkowania przed otwarciem przystanku KM??
TZ.
2023-07-12 11:06:30
To są zabawy amatorów. W Zdrojach należałoby przystanek kolejowy(perony) przesunąć o ok. 150 m w stronę Dąbia, żeby uzyskać jego bezpośrednie połączenie z pętlami autobusową i tramwajową. Dojeżdżający pociągami do Szczecina mogliby się przesiadać do autobusów i tramwajów. Teraz dzieli je odległość 500 m, a to za dużo na takie przesiadki.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA