Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Bety częściej stoją, niż jeżdżą

Data publikacji: 04 października 2018 r. 14:15
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:21
Bety częściej stoją, niż jeżdżą
 

Spółka „Tramwaje Szczecińskie” ma 4 wagony, które jej pracownicy samodzielnie złożyli z części dostarczonych przez producenta. Są częściowo niskopodłogowe, więc chętnie korzystają z nich pasażerowie, którzy mają ograniczenia ruchowe. Dzięki swej konstrukcji mogą też poruszać się po gorszych torowiskach, na które nie wjadą w pełni niskopodłogowe swingi. Tyle tylko że w opinii pasażerów moderusy beta, bo o tym typie wagonów mowa, częściej stoją, niż jeżdżą.

Dwie pierwsze bety na szczecińskich torach pojawiły się na przełomie 2014 i 2015 r. Zdaniem pasażerów i miłośników miejskiej komunikacji są awaryjne i więcej stoją, niż jeżdżą. Miały być na stałe przypisane do konkretnych kursów na liniach 3 i 9, ale nikt nie jest w stanie przewidzieć, kiedy będą sprawne, więc nikt też tego nie przestrzega. Dlatego zdziwienie wywołała informacja, że „TS” po raz kolejny decyduje się na bety. Za dwa kolejne wagony spółka zapłaciła ponad 9,7 mln zł brutto.

– I, podobnie jak starsze wozy, więcej stoją, niż jeżdżą – oburzają się internauci. – To bardzo awaryjny typ, przynajmniej w naszym mieście.

Z danych spółki wynika jednak, że nie ma aż takiego problemu.

– Przestoje się zdarzają, ale najczęściej są to awarie Systemu Informacji Pasażerskiej, drzwi i kasowników – wylicza Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. – Wagony są cały czas w eksploatacji.

Starsze bety mają już po ok. 200 tys. km przebiegu. To normalne dla wagonów w tym wieku. Podobnie nowe – przez 7 i 9 dni wyjeździły odpowiednio ok.1200 i 1500 km. Ale faktem jest, że na mieście można je spotkać rzadko. Kilkudniowe czy nawet ponadtygodniowe przestoje   to dla nich norma. I nikt nie potrafi wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje. ©℗

ToT

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ktoś komuś...
2018-10-06 08:47:42
...z pewnością, storo-PRLowskim obyczajem dał w łapę by pozbyc sie szmelcu, ktorego nikt inny nie chciał i teraz mamy te przestarzałe i bez klimy złomy w miescie! Powinni ujawnić szczegóły tej transakcji i wytlumaczyc się dlaczego my mamy tym g....m sie telepać a w zasadzie czekac i moknac na przystanku bo znowu nie działa i nie przyjedzie. Szczecińska masakra!
Brr
2018-10-05 22:52:50
wdrapać się do tego wagonu to jakaś masakra i jeszcze nie ma klimatyzacji, który to wiek? Dwudziestowieczna myśl konstrukcyjna...
ręce opadają
2018-10-05 08:48:57
Dla wszystkich spółek i jednostek odpowiedzialnych za komunikację zbiorową w Szczecinie nic nigdy nie jest problemem, albo "aż takim problemem", albo to jest problem, który z oczywistych względów występować musi i będzie występował, tylko niemądrzy mieszkańcy nie chcą przyjąć tych oczywistości do wiadomości. Ludzie, idźcie na wybory.
ala66
2018-10-04 18:30:21
Zepsuty solaris to też norma...
Nike
2018-10-04 18:07:18
Kiedyś była spółka nazywała się chyba Centralne Warsztaty ale ciągle była na minusie to ją miasto zlikwidowało przenosząc pracowników do Tramwai Szczecińskich. Składa się teraz w Tramwajach składanki na siłę aby pracownicy mieli co robić. Tylko gdzie tu ekonomia? No ale miasto bogate kredytami.
Miejski łazęga
2018-10-04 18:02:27
Tabor komunikacji miejskiej mamy niestety beznadziejny.Jest to tylko pudrowanie nosa a nie lifting.Szczecin od zawsze z taborem w odróżnieniu od innych miast w Kraju był w ogonie.Jak widać dalej w nim jesteśmy.
Skajper
2018-10-04 17:57:53
@Nka -to skutek wyjazdow w nie samochodami @wocia- wole forum polskich wiezowcow-dział tramwaje infrastruktura Szczecin ;-) Te Bety nie sa złe pod wzgledem pojemnosci, ale nadaja sie na linie typu 6 ,w miescie najwiekszy problem obecnie to czekanie na remont torowisk, oraz kwadratowe obrecze w tatrach no ale jak sie uczniom daje komunikacje miejska za darmo nawet nie na ulge to takie sa skutki a od 2019 pewnie podwyzka cen biletow i sieciowek dla tych co placa, a rodzice dzieci sobie palą ,piję ,wydają kase na inne rzeczy a reszta podatnikow za to placi- wbrew swojej woli, chciales dziecko to utrzymuj
Nka
2018-10-04 17:25:43
A ze Swingami jest jeszcze gorzej skoro na 2 albo 10 spotkać można właśnie sprawna Betę zamiast niskacza.
Miś
2018-10-04 17:20:14
Tak się w Szczecinie wydaje pieniądze mieszkańców. 123 ma 100% racji.
Alfa
2018-10-04 17:04:18
bo Bety z reguły leżą...
Wocia
2018-10-04 16:35:09
Najlepiej poczytać na mkm.szczecin.pl jak te tramwaje "jeżdżą"... szmelc za grube miliony, nie dość że wysoka podłoga to jeszcze awaria goni awarie...
Karol
2018-10-04 15:46:47
Czas zerwac ze starym nalogiem. Taniej nie znaczy lepiej, a chytry dwa razy traci.
123
2018-10-04 15:29:34
10 baniek za pudrowanego trupa bez klimy tylko po to zeby pan mietek i janusz mieli co robic w warsztatach

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA