Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Betonowe płyty na autostradzie znikną po 80 latach

Data publikacji: 09 września 2017 r. 15:33
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:49
Betonowe płyty na autostradzie znikną po 80 latach
 

Podpisano umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica i rozbudowę węzła Szczecin Kijewo łączącego A6 z DK10. Są to ostatnie fragmenty tej drogi posiadające nawierzchnię z wykonanych 80 lat temu płyt betonowych.

Oba zadania będzie realizowała firma Energopol Szczecin S.A. Łączna wartość podpisanych umów to około 92 miliony złotych (35,4 mln odcinek szlakowy i 56,6 mln węzeł). Zakończenie realizacji planowane jest pod koniec 2019 roku (odcinek autostrady) i w połowie 2020 roku (węzeł Kijewo). Zrealizowanie tych inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6.

- Szczecin Dąbie - Rzęśnica to ostatni odcinek szlakowy autostrady A6 posiadający wykonaną 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Miękowo - Rzęśnica drogi S3) - wyjaśnia Grzeszczuk.

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z drogą krajową nr 10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne. Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle.

Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy.

Autostrada A6 na tym odcinku przebiega wspólnie z drogą S3 – główną trasy prowadzącej nad morze. Natężenie ruchu podczas wakacji wzrasta w tym miejscu nawet 3-krotnie. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę) -zarówno na odcinku szlakowym, jak i w obrębie węzła Szczecin Kijewo. Poza okresem wakacyjnym można się spodziewać zamknięcia jednej z jezdni autostrady do przebudowy (ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią). Utrudnień nie unikną również kierowcy jadący drogą krajową nr 10 przez węzeł Szczecin Kijewo.

(k)

Fot. GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

felix
2017-09-10 10:51:23
Betonowe płyty znikną po 80 latach użytkowania, a układana teraz nawierzchnia asfaltowa będzie do wymiany po 10 latach. My Polacy mamy specyficzną logikę.
dobra zmiana
2017-09-10 09:03:54
Dobrze, że poza sezonem. Może prace po 10 godz. włącznie z sobotą! wolne odbiorą w następnym roku w sezonie!
o mein gott
2017-09-09 23:35:27
jak ENERGOPOL będzie to strugał to daleko nie zajedziemy.
xxx
2017-09-09 22:36:12
Niemcy na A11 zrobili chyba ograniczenie do 80 km/h na płytach
chory kraj
2017-09-09 21:29:07
Dlaczego dopiero teraz kiedy jesień, zaraz zimą i nic nie będą robić
Istny wstyd
2017-09-09 20:23:27
Przeciez na tej Autostradzie, to mozna tak kola jak podwozie "po-gubic" ! Dziwnym jest tez, ze zadne starsze auto, nie rozlecialo sie tam w czasie jazdy "na kawalki"... ??
Do Sromotnika...
2017-09-09 20:15:08
A PO co ci Akcje, jak i tak Bezwstydnie mieszkasz w Lesie i myslisz oraz planujesz PO Lewacku !!
heh
2017-09-09 17:52:43
@Miejski Łazęga "W każdym cywilizowanym Kraju ten odcinek byłby natychmiast zamknięty-wyłączony z ruchu lub niezwłocznie naprawiony" Proszę powiedzieć to Niemcomn którzy odcinek autostrady A11 Szczecin-Berlin, tuz za granicą, zachowali w takim stanie identycznym jak ta betonka.
SromotnikBezwstydny
2017-09-09 16:57:27
"...zadania będzie realizowała firma Energopol Szczecin S.A...." Jakość zagwarantowana do 3 miesięcy po odbiorze robót!!!!!!!! A kto ma akcje tej "S.A"???? Czyżby wyłącznie magistrackie pi.er.dzistołki????
rzygam energopolem
2017-09-09 16:32:50
W artykule są przekazane dwie wiadomości. Dobra i zła. Dobra - remont. Zła - wykonawca - energopol.
Miejski Łazęga
2017-09-09 15:52:44
"....która obecnie jest w złym stanie - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad... " W złym stanie-? Jest w tragicznym stanie praktycznie uniemożliwiającym bezpieczne przemieszczanie się na nim.W każdym cywilizowanym Kraju ten odcinek byłby natychmiast zamknięty-wyłączony z ruchu lub niezwłocznie naprawiony.Dziękujemy jednak łaskawcom z Generalnej Dyrekcji Dróg,że w końcu zrozumieli jak poważna jest to usterka.Oby do tego czasu nie doszło na tym odcinku do tragedii.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA