Nadchodzi długo oczekiwany moment zakończenia remontu drogi wojewódzkiej nr 142 Szczecin – Chociwel, tzw. berlinki. Jak informuje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, otwarcie zamkniętej dla ruchu DW nr 142 nastąpi zgodnie z planem, czyli na początku lipca.
Prace wykończeniowe mają trwać – tak jak przewiduje umowa – do końca czerwca. Trwają właśnie prace związane z oznakowaniem poziomym oraz pionowym.
Zadanie, które kosztować będzie w sumie ponad 42 mln zł, realizuje Budimex. Pieniądze na modernizację tej ważnej dla regionu arterii pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. Remont objął odcinek od zjazdu na drogę ekspresową S3 do fragmentu DK 142 Krzywnica – Lisowo, który przebudowano w 2011 r.
Droga uzyskała nawierzchnię bitumiczną. Przebudowane zostały dwa mosty nad rzeką Małką oraz nad Iną. Rozebrano dwa nieczynne wiadukty, a 6 pozostałych wykonawca wyremontował.
Nie był to typowy remont drogi wojewódzkiej, a to z powodu technologii użytej do budowy nowej konstrukcji jezdni. Niedokończona przedwojenna autostrada wykonana z betonowych płyt wymagała całkowitej wymiany nawierzchni, a nawet warstw konstrukcyjnych. Na plac budowy wjechały więc specjalistyczne maszyny do kruszenia betonowych płyt, z których zbudowana jest ta niedokończona przedwojenna autostrada, która połączyć miała Berlin i Królewiec.
Maszyny do rubbizingu, czyli kruszenia betonu, pracowały przez kilkanaście dni. Pokruszony beton stał się materiałem służącym do wzmocnienia podbudowy pod warstwy bitumiczne. Zlikwidowano też bitumiczne poszerzenia jezdni; ten materiał także wykorzystano przy wzmocnieniu konstrukcji drogi. Remont objął 23 km drogi między Szczecinem a Krzywnicą. Na ten czas droga została całkowicie zamknięta.
Wyznaczono objazdy, które – jak się okazało – były wyjątkowo uciążliwe dla kierowców, bo prowadziły przez często zakorkowany Stargard.
Otwarcie tzw. berlinki planowane jest na początku lipca br.
(r.c.)
Na zdjęciu: W 2017 roku na remontowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 142 wjechały maszyny do tzw. rubbizingu, czyli kruszenia betonu.
Fot. Archiwum
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
wirek
2020-02-22 19:03:03
mogli na razie zostawić plyty betonowe i dobudować drugą jezdnie jak na dk-18 krzyzowa - olesnica była by autostrada . była prawie gotowa w połowie
znów pieniądze wydane bezmyślnie
2018-06-26 19:57:26
dlaczego zamknięto wyjazd do Wielgowa, dlaczego nie zrobiono bezpiecznego wjazdu na autostradę, dlaczego nie zrobiono trasy na Załom - powstają tam parki technologiczne, coraz więcej miejsc pracy więc droga dojazdowa powinna być jak najkrótsza i bezpieczna, teraz trzeba dużo nadrabiać że by dojechać. Dlaczego nie zrobiono drogi rowerowej, jest tu spory ruch a trasa jest atrakcyjna przyrodniczo. Kiedy wreszcie planować będą ludzie mający więcej rozumu. Na chociwelce ruch był duży a teraz przy zwężeniu to dopiero będzie bezpiecznie.!!!!
Ted
2018-06-25 10:00:38
Zlikwidowali pas awaryjny i zwęzili nową drogę o ok 2m. Teraz dopiero będą korki i jazda gęsiego.
Co im przeszkadzało pozostawić te płyty na tym bocznym pasie? Przecież poziom nowego asfaltu można było dostosować do poziomu tego pasa awaryjnego?
Dynia
2018-06-05 08:10:19
do Esti
Naprawdę uważasz, że Chociwel, Ińsko, pośrednio Złocieniec, Drawsko itd potrzebują autostrady, a my podatnicy mamy to finansować
Kijem na wodzie..
2018-06-04 20:21:18
Lipiec, lipcem..Ale jeśli do grudnia wyrobią się, to i tak będzie sukces ...jak na Szczecin...
Obs.ryver
2018-06-04 20:15:08
Tymczasem faktyczna "Berlinka", czyli kawałek A6, która była od nowa budowana przez "fachowców z PL, juz po roku zaczęła pękać . Teraz ten odcinek, szczególnie od Węzła Kijewo do zjazdu na S3 do Gorzowa, wygląda jak przenicowane, połatane portki od Żyda -szmaciarza!!!
Zresztą identycznie wygląda nowiutka trasa Sz."Szybkiego" Tramwaju...
Hades
2018-06-04 19:13:19
Ja tam tą drogę znałem jako "chociwelke"😀
biss
2018-06-04 15:22:58
A nie dało się zrobić remontu bez zamykania całej drogi? Jakoś drugą część Chociwelki można było wyremontować tylko z użyciem ruchu sterowanego światłami. A tu nie dość że trwało to ponad rok to jeszcze zamknęli całą drogę i zrobili do tego "meksyk" w Stargardzie.
esti
2018-06-04 13:36:38
Był szkielet pod autostradę to zrobili z tego drogę powiatową. Typowe polskie buractwo. Jeszcze tylko pokropić kropidłem bo przy obecnych parametrach będzie dużo wypadków i zabitych
Berlinka, no pięknie.
2018-06-04 13:23:45
A nie można Hitlerka ??
Sedina 2008
2018-06-04 11:49:13
Kolejna nie do końca przemyślana inwestycja:
- nie zbudowana ścieżki rowerowej, a nie było problemów z jej lokalizacją
- nie wykorzystano wszystkich wiaduktów do budowy bezkolizyjnych skrzyżowań.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.