W przyszłym roku powinna zakończyć się modernizacja szczecińskiego Dworca Głównego. Kompleksowe prace trwają obecnie na peronie 2., w planach jest jeszcze przebudowa peronu 3. Ma to być jedna z najładniejszych i najbardziej nowoczesnych stacji w Polsce.
- PKP Polskie Linie Kolejowe SA istotnie zwiększają dla podróżnych dostępność stacji i przystanków. Szczecin Główny będzie miejscem, z którego każdy pasażer wygodnie dostanie się do pociągu – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA. - Ostatnio często przy różnych okazjach bywam w Szczecinie. W całym kraju prowadzimy szereg wielkich inwestycji. Trwają także w zachodniopomorskim. Dziś możemy obejrzeć efekty.
Obecnie końca dobiegają prace ziemne przy peronie 2. Jeden z jego torów, który był ślepo zakończony, stanie się torem przelotowym. Zmieni się kształt peronu, który jednocześnie wydłuży się do 400 m. - Będzie to pełnowymiarowy peron, z którego będą mogły korzystać najdłuższe składy - mówi Arnold Bresch.
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mimo wydania tylu pieniedzy na modernizację peronów, nadal są one dużo niższe od krawędzi pokładu wagonu ? spora też jest odległość peronu od wagonu.Powstaje SKM i peron czwarty powinien mieć wyższy peron tak samo jak te remontowane a właściwie robione od nowa w Gryfinie. Dlaczego Warszawska SKM i perony są zrobione tak aby pasażerowie szybko, sprawniei bezpiecznie mogli sie prrzemieszczać a w Szczecinie i nowo powstajacych w ramach SKM peronach jest inaczej. Super , że są windy na peronach, ale ja się pytam jak niepełnosprawny ruchowo czy na wózku ma bezpiecznie i bez broblemów wejść i wyjść z wagonu ? PKP zlewa dyrektywy UE.
lechzdech
2018-04-10 19:52:33
zakompleksiony poznaniak mieszkający w Szczecinie się odezwał
@ Jergolicho Dron
2018-03-23 12:47:57
Nie jest najgorszy. Makabryły na przykład jak ten w Poznaniu nie dostał. Wcale nie ma na nim dużo "menelstwa".
Jergolicho Dron
2018-03-23 10:52:38
Dworzec w Szczecinie jest najgorszy. To chyba już Dąbie ma lepszy dworzec i kasy biletowe. Menelstwa na głównym tyle co nigdzie chyba nawet na Śląsku nie widziałem. Ejej, słyszałem, że nawet łąweczki uczynili na przystanko przed dworcom takie by nie moszna było leżeć, bo menelizna jego mać się tam panoszyła. Co za patologicznie wichrujnięte grzindo warakulko naristi lopio del garra muncia pas.
do @ "poznaniak"
2018-03-23 10:02:04
Napisałeś świętą prawdę o dworcu kolejowym w Poznaniu (z całym szacunkiem dla Poznaniaków). Zaorali to co stało po środku dworca (między peronem 1 a 4) i było najbardziej funkcjonalne. Obecnie chyba budynek dworca od ul. Głogowskiej podlega jakiemuś remontowi, a zarazem jego funkcja została zmarginalizowana. W sumie spieprzyli dla pasażera, jakby nie było, jednego z największych węzłów, na przecięciu wielu tras. W Szczecinie po zakończeniu tego co zaplanowano będzie naprawdę dobre dojście nawet do peronu 4. Ma być schludnie, z działającą infrastrukturą. Nie ma potrzeby wodotrysków.
@ "poznaniak"
2018-03-22 23:06:20
Czy ty kiedykolwiek będziesz wiedziała o czym piszesz? Chlebak - dworzec w Poznaniu zdobył tytuł Makabryły roku 2013 na najgorszy budynek w Polsce. Gdybyś była z Poznania, to byś wiedziała, że chlebak to bubel krytykowany przez mieszkańców. Życie pokazało, że budowla jest nieprzyjazna podróżnym. Już samo dotarcie na perony to nie lada wyzwanie. Z najbliższego przystanku tramwajowego poprowadzono podziemny tunel, który zamiast do dworca, prowadzi do centrum handlowego. Tak samo jest w przypadku osób które na dworzec chcą się dostać samochodem. W tym wypadku również muszą dotrzeć do galerii handlowej i skorzystać z parkingu. Potem już tylko wystarczy znaleźć sam dworzec. Kiedy już kupimy bilet, możemy ruszać na peron. A tu zaczynają się kolejne schody – i to dosłownie. Bezpośrednio z nowego dworca zejdziemy – niestety nie zjedziemy, ponieważ schody ruchome zainstalowano tylko z dołu na górę – na dwa perony, te z numerem dwa, oraz trzy. A żeby dostać się na pierwszy peron, musimy z dworca wyjść. Według projektu frontowa, zaokrąglona ściana miała być lekka i ażurowa, w rzeczywistości wygląda na ciężką i przytłoczoną szklanymi płytami. W oczy rażą zwisające ze słupów kable, chaotycznie rozmieszczone lampy, głośniki oraz kostka brukowa, która jest rozrzucona w wielu miejscach. Zastanawiające jest, dlaczego perony odnowiono zgodnie ze standardami przyjętymi jeszcze w latach 90. Do tej pory kostkę brukową można było obserwować na peronach obsługujących małe miasteczka i wsie. Chlebak krytykowany jest za wiele rzeczy. Jednak najczęściej pojawiającym się zarzutem jest ten, że Poznań tak naprawdę dworca nie ma. Mówi się, że jest on częścią galerii handlowej i to o wiele mniejszą niż część handlowa.
kos
2018-03-22 19:46:22
A kiedy miasto oświetli ul.Owocową?
pies ktory jezdzil koleja
2018-03-22 19:02:09
Ten dworzec powinien byc wyburzony i postawiony nowy wg nowych projektow. Wszystkie inne dzialania tzn przebudowa to ladowanie pieniedzy w trupa. Ale czego spodziewac sie po ramolach z PKP
k
Miejski łazęga
2018-03-22 13:06:51
Typowa pisowska retoryka-"będzie najładniejszy" hihihi.No fakt,w odniesieniu do dotychczasowego lub okolicznych w naszym regionie,to może i będzie.Ma być czysty schludny i nowoczesny,na miarę współczesnej techniki użytkowej z której korzysta się już na świecie od 100 lat.Architektura dworca na kolana nie powala bo nie wykorzystano w pełni do jego przebudowy ulicy Kolumba czy nawet bulwaru nadodrzańskiego.Skupiono się na wąskim "pasie" skrawku ziemi chcąc na niej upchać ile się da.Efekt tego będzie łatwy do przewidzenia.Plany były ambitne i sięgały aż po Tamę Pomorzańską,Kolumba.Skończyło się jak zwykle na kosmetyce.
@poznaniak
2018-03-22 12:48:14
W poznańskim dworcu nie widać ani ładu ani składu!
Ot, zwykły roz.pi.zdziel ...prawie jak w Kielcach, tylko, żew tam dmucha wiatr a u was zaduch i pyrami cuchnie!
Automatyka drzwi
2018-03-22 12:46:46
Na nowej kładce wiecznie popsuta - pewnie reszta będzie równie nowoczesna (czytaj niedziałająca)
I to ma być nowoczesny dworzec
Mirek
2018-03-22 12:44:12
poznaniak, jeżeli jesteś chory, to się lecz.
poznaniak
2018-03-22 11:48:26
Najładniejszy dworzec w Polsce jest w Poznaniu sami na pewno przyznacie.Na miarę szczecińskiej OPERY.
Ponadczasowa architektura i nowoczesność.Zapraszam
k.olej
2018-03-22 11:28:16
ale brednie wciskaja, a gdzie zabytkowe zadaszenie-wiaty? Jeszcze 400 metrowy sprint po peronie, to same bzdury.
architekt
2018-03-22 11:11:50
pudrowanie trupa ha ha ha
kes
2018-03-22 11:04:20
A czy dziennikarze to mogli zadawać pytania czy łykali to co im oznajmił wysłannik z poznania? Zero krytycyzmu, zero dociekliwości. Dworzec zostanie odnowiony ale za takie pieniądze należało spodziewać się więcej jakości i lepszego wyglądu....Za to będziemy mieli powiatowy dworzec z peronami jak ten wymieniony w tamtym roku.
A co ze ścianą oporową? PKP zapomniało już o swoich deklaracjach?
Etam
2018-03-22 11:01:58
Wiaty z krzywej blachy jak w Pipiduwie Wielkiej - bez przesady z tą ładnością...
Tymczasem na ul.WIOSENNEJ...
2018-03-22 10:49:46
Przejazd kolejowy nie zrobiony od czasu keisera Willego! Łamiemy tam resory, rwiemy podwozia! To haniebne zaniedbanie!
Przejazd kolejowy na ul.Pomorskiej z równoczesnym skrzyżowaniem z ul Stacyjną- to korkowanie miasta!
Pudrowanie dworca Szczecin Główny- to strojenie starej kurtyzany udajacej dziewicę! Tym problemów miasta nie rozwiąże się bez nowych mostów, przejazdów kolejowych, parkingowców ,rozwiązania problemu dworca autobusowego i mikrobusowego...
@Przepraszam, @Sambo
2018-03-22 10:43:19
Czy Wy udajecie głupich czy nimi jesteście ? Przypomnę, że dawno, dawno temu peron drugi miał tylko jeden tor - od strony peronu trzeciego, a miedzy nimi (2 a 3) był peron pocztowy. Później (lata 80/90 ubiegłego wieku) peron ten (pocztowy) rozebrano i przesunięto peron 2, ale tylko od strony Pomorzan do "starej" kładki, a zarazem od strony ulicy Kolumba dobudowano drugi tor peronu 2, który właśnie kończył się tuż za "starą" kładką - dalej na wprost tego toru stały słupy zabytkowej wiaty peronu 2. Po tej całej przebudowie po dwa tory przelotowe będą miały perony 2, 3 i 4, a peron 1 jeden przelotowy, a drugi, jedyny na dworcu Szczecin Główny ślepy.
Sambo
2018-03-22 09:33:36
Tor przy peronie drugim jest slepo
zakonczony??? Ktory???
Prawda
2018-03-22 08:40:54
Nie wiem czy będzie najładniejszy, ważne aby był schludny, funkcjonalny. Aby to co jest zmechanizowane / automatyczne było sprawne, a nie tak jak zegar od strony Odry, po 2 latach od pierwszego etapu przebudowy dworca, jak nie działał tak nie działa i to jest porażka. Albo go trzeba zasłonić okrągłą tarczą, albo wymienić na elektroniczny, ale nie może być tak jak jest dzisiaj bo to szpeci. I taki detal uwala całość.
hm
2018-03-22 08:39:14
Ale co, zabudują dworzec i będzie taki jak Warszawa Centralna, czy jak? Gdzie parking wielopoziomowy, gdzie asfaltowa ulica przed wejściem głównym?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.