Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Będą nowe tramwaje

Data publikacji: 08 stycznia 2018 r. 18:51
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:00
Będą nowe tramwaje
 

To już pewne: w drugiej połowie roku na szczecińskich torach pojawią się dwa nowe tramwaje. To częściowo niskopodłogowe moderusy beta. Umowę w tej sprawie spółka „Tramwaje Szczecińskie” podpisała z poznańską firmą „Modertrans”. Tramwaje przyjadą w częściach.

– Przedmiotem umowy podpisanej pomiędzy „Tramwajami Szczecińskimi” a firmą Modertrans jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch sztuk przegubowych, wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego – wylicza Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy spółki „TS”. – Wśród elementów, jakie zostaną dostarczone, są m.in. przyrząd elektroniczny do pomiaru rozstawu kół, moduł dzwonka zewnętrznego, osłony boczne poszycia, przyciski na poręczy i szybie zewnętrznej do otwierania drzwi, maszyna drzwi wraz ze sterowaniem, fotokomórki drzwi, szyby.

Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany także do przeprowadzenia szkoleń wśród pracowników Tramwajów Szczecińskich m.in. w zakresie przeglądów, diagnostyki, oprogramowania, eksploatacji. Dostawa części powinna nastąpić do 30 września br. Łączny koszt za realizację pierwszego etapu umowy wynosi 9 747 800 zł brutto.

Takie pojazdy jeżdżą już po Szczecinie, również zostały zmontowane przez pracowników szczecińskiej spółki. Dzięki temu, że wagony są tylko częściowo niskopodłogowe, można je skierować na trasy, na których torowiska nie były w ostatnich latach remontowane.

Umowa zawiera również opcję realizacji drugiego etapu, czyli zwiększenia zamówienia o kolejne dwa pojazdy, która uzależniona będzie od pozyskania dofinansowania w terminie do 31 grudnia 2021 r. ©℗

Tekst i fot. ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

vtk777
2018-06-04 12:39:24
Kupic kilka drogich, nowych tramwajów jest latwiej niz zdobyc szmal na nowe torowiska. Nowe torowiska sa niewodoczne, a na gawiedz trzeba dzialac wizualnie, wiec kupuje sie igrzyskami.Nowe, ladne i kolorowe tramwaje widac z daleka i "holota" moze sie cieszyc. Do tego zorganizujemy jakies "Tolszyp" i mamy igrzyska w pelni. Ale juz niedlugo panie Krzystek.
primawera
2018-01-10 10:14:49
nie interesuje mnie jakie tramwaje będą jeżdzić byle można wydostać się z Pomorzan wózkiem inwalidzkim co do tej pory jest nie możliwe
WOJBAK
2018-01-09 21:56:02
INstytut transportu szynowego po badaniach zmodernizowanych pojazdów szynowych przez przewożników stwierdził następujące skutki takiego procesu. 1. Najwżniejszy proces montarzu oddany w rence rzemiślników jest 5-8 razy bardziej pracochłonny od przemysłowego.2. Jakość wykonania 8-10 razy niższa od przemysłowego. 3. Awaryjność około 5 razy wieksza do przemysłowej roboty.4 Przewoźnik musi odpowiednio wyposażyć swoje zaplecze co powoduje zwiększenei kapitału na cel nie przewozowe. .5 trzeba zwiększyć zatrudnienie. 6. Uszczuplić zdolnośc w przepływie pieniądza.7. Zrzucić gwarancje za a wykonanie montarzu na wykonawce. 8. Powiększyć strumień zaopatrzenia w kanałach logistycznych. Stary tabor będzie służył jeszce około 10-15 lat utruniając wprowadzenie elementów transportu inteligentnego. Wymienione wady uznane są za zalety
@pogodniak
2018-01-09 12:33:41
Ale o co chodzi? Mpl napisał prawie całkowita prawdę. Wpierw infrastruktura a potem tabor. Tabor który wymaga coraz lepszej infrastruktury. Zabytkowe N-ki pojadą wszedzie, Swing juz nie koniecznie, a napewno będzie go bujać jak na morzu przy mniejszej prędkości niż byśmy N-ka uzyskali na takim zdezelowanym torowisku. To samo na koleji - obecnym taborem (wagony, lokomotywy) można smigac więcej niż 200 km/h ale torowiska i cala otoczka nie pozwalają.
ale, ale to już było
2018-01-09 11:13:30
a co z torowiskami-kiedy remonty?
;-(
2018-01-09 10:00:07
W innych miastach np:Łódź ,Poznań też są Moderusy Beta i to w dużej ilości np we Wrocławiu zdaje się ponad 50 lub więcej ,u nas są 2 a będą 4 ,dopóki nie będzie wymiany głównych torowisk kupowanie kolejnych Swingów mija się z celem niestety poza tym ludzie w warsztatach TS przy Klonowica też muszą czymś się zajmować i to jest ta wisienka na torcie.
pogodniak
2018-01-09 09:44:03
@mpl- argumentacja godna poziomu czasów w których rzeczywiście przysłowiowe N były luksusem na szczecińskich ulicach.Przypomnę koledze bo zapewne twój czas a ty wraz z nim zatrzymaliście się w miejscu-mamy XXI w.ludzie latają w kosmos,a komunikacja pasażerska odbywa się po dnach kanałów i morzach.Argumentacja,że gdzieś jest gorzej bo miasto uczyniło sobie z pewnych dzielnic skansen architektoniczny i transportowy,wywołuje we mnie litość i zażenowanie,że mentalność u niektórych osób jest ciągle na poziomie gimnazjalisty.
do mpl
2018-01-09 09:21:41
Nie ma takiego draństwa, którego nie można byłoby w wcisnąć "dla dobra". Klasyczna hucpa czyli nieskrępowany taniec bezczelności. Za ciężkie pieniądze wciska się szczeciniakom przemalowane szroty z lat siedemdziesiątych bo tak jest zgniłkom skorumpowanym dogodniej? A jak sie komuś nie podoba ten smród przekrętu, sypią się wyzwiska "kliniczni debile"? panie mpl a pan jesteś za to taki neo-Gomułka gotów strzelać do tych, którym się oszustwo nie podoba.
;-(
2018-01-09 08:39:53
@pogodniak: ale mają biuro poselskie ,a sam remont torów od Uniwersytetu do Brodzińskiego zdaje się będzie max w 2019,rozumiem że zestawy ciągnik siodłowy plus naczepa(dla nie wtajemniczonych-TIR) bez towaru waga 24t z towarem 40t tobie nie przeszkadzają i stan ul.Mickiewicza jest zadowalający i jak taki zestaw jeździ dziennie kilkadziesiąt lub więcej razy niż tramwaj to nie jest problemem?
mpl
2018-01-09 04:11:36
Czy 9/10 piszących komentarze to kliniczni debile? Można odnieść takie wrażenie. W artykule jest wyraźnie zaznaczone dlaczego takie a nie inne tramwaje są zamówione. Podpowiem, Swingi nie nadają się na znaczną część naszych torowisk. Co tu jest tak trudnego do zrozumienia? Czy naprawdę jesteście aż tak tępi? Panu z Pogodna narzekającemu na głośne ciężkie tramwaje polecam wycieczkę na zajezdnie Golęcin. To tam trafia 99% starych ciężkich wagonów. Tam są jeszcze n-ki których na pogodnie nie uświadczysz...
Miś na Miarę
2018-01-08 22:23:17
To nie są żadne nowe tramwaje. To rzęchy szrotowe z lat siedemdziesiątych po kosmetycznym liftingu. Jest zapewne ogromna różnica pomiędzy czystą, bezpieczna, wygodna nową "pesą" a łatanymi blaszakami ze złomowiska. Nowe tramwaje jeżdżą w innych miastach, gdzie są władze dbające o te miasta. Tu są tylko "tolszypy", propaganda i "krówki" z kapsli po piwie.
pogodniak
2018-01-08 21:23:21
hurraa-może w końcu na Pogodnie od tych starych zdezelowanych i ciężkich rupieci od których pękają kamienice a domy trzęsą się w posadach-poprawi się coś.Może inne zapewne też stare ale ciche lżejsze zawitają na Pogodno.A tak swoją drogą szkoda,że żaden z decydentów Transportu Miejskiego nie mieszka w strefie przejazdu tych ciężkich klamotów na Pogodnie.Być może by zrozumiał o czym w ogóle mowa.
Kasper ze Szczecina aka CC40100
2018-01-08 21:12:03
Powiem tyle. W Szczecinie mamy niektóre torowiska w agonalnym stanie, które nie były remontowane od ponad czterdziestu lat. Oto przykłady najgorszych torowisk - Aleja Powstańców Wielkopolskich (ostatni remont w 1969) - Pętla Pomorzany (ostatni remont w roku 1974) - Aleja Wyzwolenia (ostatni remont lata 1976-1980) - Ulica Kołłątaja i Asnyka (ostatni remont w roku 1977) - Aleja Kwiatowa i ulica Matejki (ostatni remont w roku 1986) - Torowiska na Malczewskiego-Parkowej-Dubois (ostatni remont na przełomie lat 70 i 80 XX wieku) - Torowiska na całej trasie linii 6 (ostatni remont w latach 80 XX wieku) Co ciekawe Szczecin jest jedynym miastem w Polsce, gdzie wysyła Swingi na najgorsze torowiska. Dopóki nie będzie tam remontów, to po prostu się kupuje Moderusy Bety. I jeszcze jedna istotna rzecz, w Szczecinie powinno się wyeliminować te wszystkie małe samochodziki pokroju Cinquecento, Uno, Tico z ruchu drogowego, oraz zlikwidować te Strefy Płatnego Parkowania, a w zamian wybudować Park&Ride plus zamontować szlabany na placu Grunwaldzkim i placu Odrodzenia.
EZP
2018-01-08 20:18:30
Technologia z lat '90 tramwaj po tuningu stare głośne wózki i te nagrzewnice itp.lepiej kupić mniej ale nowoczesne tramwaje jednym słowem bubel!!!
Student
2018-01-08 19:43:22
Niemarudzący szczecinianin to nie szczecinianin...
Grześ
2018-01-08 19:38:47
Dzięki takich kupowanych tramwajów przesiadałem się do kupionego w ubiegłym tygodniu samochodu, bo nie mam zamiaru latem się gotować w tych tramwajach!!!
Alina
2018-01-08 19:34:26
Nowe to produkuje fabryka -wyspecjalizowana. Kiedy będą NOWE TRAMWAJE ?
;-(
2018-01-08 19:25:58
W lato jest w nich miło-plus 30 stopni ,gdzie "specjalisci" z zditm twierdzili ze ten nawiew działa jak klima buhahha ,to niech sobie takie cos w autach słuzbowych zamontuja zamiast klimy,to nie sa nowe tramwaje tylko stare pudło 105 ,to tak jak by poloneza od nowa tuningować ,nie mowie ze sa to złe tramwaje,sa dosc pojemne to jest ich plus ,minus brak klimy ,nadaja sie na gorsze tory czyli spory procent w miescie ,przynajmniej na dzien dzisiejszy.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA