Miasto nie planuje wprowadzenia ograniczeń, jeśli chodzi o banery reklamowe na elewacji Netto Areny. To odpowiedź na apele mieszkańców i radnego Przemysława Słowika, który interweniował w sprawie.
Chodzi tak naprawdę o dwa banery jednego podmiotu – pierwsze od trzech lat komercyjne reklamy w tym miejscu. Jednak zdaniem radnego P. Słowika (KO) obwieszenie hali, która służy jako miejsce wydarzeń sportowych i kulturalnych, źle wpływa na estetykę i organizację przestrzeni. Złożył w tej sprawie interpelację.
– Aktualna praktyka wywieszania banerów reklamowych może być postrzegana jako forma zaśmiecania przestrzeni publicznej. Reklamy banerowe nie tylko wpływają negatywnie na estetykę otoczenia, ale również sprawiają, że obiekt – zamiast być wizytówką miasta – przypomina słup ogłoszeniowy. Taka sytuacja budzi uzasadnione pytania o politykę zarządzania przestrzenią reklamową na Netto Arenie, w szczególności w kontekście dbałości o wizerunek miasta oraz przestrzegania zasad ładu przestrzennego – ocenia radny.
Zasady, na podstawie których miasto udostępnienia powierzchnie reklamowe określone są w Zarządzeniu Nr 580/24 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 6 listopada 2024 r.
– Podmiot, którego zdjęcie załączono do interpelacji, zawarł umowę przy okazji organizowanych przez Żeglugę Szczecińską Turystykę Wydarzenia Sp. z o.o. Targów budowlanych Bud — Gryf & Home – informuje zastępca prezydenta miasta Marcin Biskupski.
Umieszczenie banerów przynosi też konkretne kwoty. W latach 2022-2025 przychód z tytułu ich wywieszenia wyniósł 2236,00 zł netto.
Marcin Biskupski odpowiada jasno na pytanie radnego Przemysława Słowika o ograniczenie liczby banerów i przywrócenie bardziej reprezentacyjnego charakteru Netto Areny:
– Nie ma zaplanowanych działań mających na celu ograniczenie liczby reklam wywieszonych na Netto Arenie, gdyż od roku 2022 była to jedyna reklama wywieszona komercyjnie. ©℗
(aj)