Konsultacje od nowa o przyszłym kształcie przebudowy szczecińskiej alei Wojska Polskiego. W listopadzie ogłosił je prezydent Piotr Krzystek. Dokładnie tego samego dnia debatowali nad tematem radni Komisji ds. Komunalnych, Rewitalizacji i Ochrony Środowiska Rady Miasta z urbanistami, architektami i inżynierami. Przypadek? Nie. To skutek głosów krytyki, kiedy okazało się, że urzędnicy magistratu lansują spośród czterech wariantów koncepcji jej zagospodarowania te, które wykluczają powrót w nią tramwajów.
Mirosław WINCONEK
CAŁY ARTYKUŁ W DOSTĘPNYM ZA DARMO CYFROWYM WYDANIU "KURIERA SZCZECIŃSKIEGO" Z 02.12.2016 ROKU: http://www.24kurier.pl/cyfrowy
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
renoikubicafan
2016-12-03 23:15:55
Dlaczego TIR-y jeżdżą Wojska Polskiego? I co z tego, ze zrobi się tam deptak jak będą go rozjeżdżać ciężarówki bo nie ma obwodnicy? Kto pójdzie tam na spacer?
mejdej
2016-12-03 16:46:02
popieram: SromotnikBezwstydny
Co dalej z al. Wojska Polskiego?
2016-12-02 17:58:07
Nie bardzo rozumiem dlaczego dyskusja dotycząca rewitalizacji śródmiejskiego odcinka al. Wojska Polskiego toczy się głównie wokół tego, czy przywrócić tam tramwaj (za czy opowiada się sporo młodzieży) czy też nie. A przecież dyskusja powinna dotyczyć z jednej strony oczekiwań mieszkańców miasta co do przyszłej funkcji tej ulicy a z drugiej strony powinna dotyczyć sposobów ożywienia tego fragmentu śródmieścia. Czyli jakie imprezy tam lokować, jakie targi czy inne wydarzenia, które przyciągną zarówno okolicznych mieszkańców, jak i tych mieszkających dużo dalej. Po uruchomieniu przez ten odcinek dwóch linii autobusowych nie przeprowadzono badań potoków pasażerskich oraz liczby osób wsiadających i wysiadających na zlokalizowanych tam przystankach. Bez badań obecnych i spodziewanych potoków pasażerskich nie można prawidłowo wybrać właściwego środka miejskiej komunikacji. Aby uruchomić tam tramwaj powinno tamtędy przejeżdżać bardzo dużo pasażerów, a tymczasem wielkich tłumów na linii 86 i 87 jak na razie nie widać. Więc po co tramwaj? Może wystarczy elektryczny autobus? Ponadto, w czasie wielkich imprez tam być może planowanych i tak tramwaj by nie kursował, więc nie spełniałby by roli dowozu tam mieszkańców innych dzielnic. Nadal nie wiem co powinno być magnesem przyciągającym tam mieszkańców a nad tym problemem nikt się nie zastanawia !!!!!
SromotnikBezwstydny
2016-12-02 15:04:14
Magistraccy ZAMIAST mędrkować nad korkowaniem Al.WP czy Krzywoustego i inn.niech zrozumieją, iż TRZEBA wybudować nową przeprawę mostową - np. przedłużenie al.Narutowicza .
Przecież ten cały ruch z Al.Woj.Pol, ,Krzywoustego, Narutowicza -napiera na bidulę- Most Długi!!!
Szastanie kasą na Frygi, Przełomy,rozbiórki pomników czy filarów mostowych na Regalicy - nie czyni ani jednego kroku do przodu.Ku poprawie komunikacji w mieście.
@obs
2016-12-02 14:36:57
Każdy to widzi i rozumie. Wejdzie do sklepiku, skomentuje, że bułka za 80gr to za drogo i przejdzie się do kaskady albo innej biedry, bo 20gr ma taniej. Doskonały przykład, to ostanio komentowany w Posejdonie - Lidl.
topek
2016-12-02 14:34:40
Nic już nie ożywi sklepikowego handlu,teraz trzeba upiększyć ulice aby można przyjemnie spacerować z możliwością wypicia kawy itp.!!!
obs
2016-12-02 13:03:46
Ludzie, czy nikt tego nie widzi, nie rozumie? miasto bedzie torpedowalo wszelkie pomysly sprowadzajace sie do odciagniecia handlu (np sklepy na Krzywoustego, Jagiellonskiej, W. Polskiego) od Galerii Kaskada czy Galaxy.
Prosze pomyslec - "zabito" handel na Krzywoustego - przez likwidacje parkingow, Jagiellonska bedzie nastepna a na Wojska Polskiego wprowadzenie komunikacji tramwajowej ozywi martwa ulice i handel tamze.
Linia tramwajowa z 2 - 3 przystankami sciagnal by klientow na W. Polskiego, Jagiellonska a w przypadku odtworzenia przystanku i miejsc parkingowych ozywilby Krzywoustego.
Ale miasto nie wiadomo (albo wiadomo dlaczego) bedzie robilo wszystko aby "zabic" handel poza Centrami Handlowymi.
@
2016-12-02 12:17:00
Słońca nie ma a capowi kościelnemu beret się zagotował ? Podobnie jak i radnym i prezesowi. Wojska Polskiego .to aleja tranzytowa z szerokimi chodnikami i martwą już infrastrukturą handlową, oczywiście dzięki pomysłom wielce uczonych w naszym mieście. Po co zmieniać kształt odcinka tej ulicy ?? Tajemnica tego przedsięwzięcia tkwi w pieniądzach, które to trzeba z kasy miasta wyprowadzić w najbliższych latach i napakować je do czyjejś kieszeni. Po to właśnie, "GENIUSZE" z magistratu zaciągnęli kredyt, w banku z siedzibą w Luksemburgu na kwotę 300 000 000. Tak tak. Na trzysta milionów. Czy trzeba jeszcze coś dodać ???
cap kościelny
2016-12-02 09:45:55
Czas zmienić nazwę!Przecież to jest Aleja LUDOWEGO Wojska PL! Dlatego postuluję:zmienić nazwę na Aleja BISKUPÓW Watykańskich!Na jej początku są dwa kościoły a na jej krańcu należy również pobudować dwa nowe(na miarę kościoła oPaczności w Wilanowie)!
Wówczas, aleją mogłyby kroczyć nieustanne pielgrzymki dziękczynne z modłami za "dobrą zmianę".
extra
2016-12-02 09:42:10
Tramwaje na WojPol to taki sam dobry pomysł jak SST. Wywalenie dziesiątek milionów na kilometr torów, które i tak większość będzie mieć w doopie. Z SST też się teraz obudzili, że ta linia niczego nie rozwiązuje, generuje tylko kolejny koszty na dalszą, co raz droższą i bezsensowną rozbudową. Na Wojska będzie tak samo, nawet okoliczni mieszkańcy szybko się rozczarują. Chyba, że przystanki będą co 500m, ale to chyba jednak przesada.
HogoFogo
2016-12-02 09:37:34
Konsultacje będą tak długo powtarzane, aż okaże się , że tramwaj jest jednak potrzebny.
Tylko szerokość
2016-12-02 09:15:39
Dlaczego? Bo nikt nie jest na tyle głupi, aby działać na szkodę własnego miasta i korkować i tak zakorkowane centrum.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.