14 milionów widzów – to jak na razie nie pobity rekord oglądalności. Padł 4 lata temu podczas Euro w Polsce i meczu Polska-Rosja. Teraz nasza reprezentacja gra o wiele lepiej. Czy kibice przed telewizorami też dopiszą?
- W tym roku wydaje się, że największe prawdopodobieństwo, że rekord oglądalności padnie ma transmisja meczu Polska-Niemcy. Oczywiście jeżeli wyjdziemy z grupy, to pobicie tego rekordu będzie pewne – mówi newsrm.tv Jakub Radziwilski, TV Buying Manager, UM (IPG Mediabrands).
Pierwszy i ostatni mecz w grupie nasza drużyna gra o godzinie 18:00 i tu ze względu na dość wczesną porę emisji i nie tak wysoką klasę przeciwników, o rekord może być trudno. Wedle drugiego scenariusza to Polacy wyjdą z grupy, na co czekamy już 30 lat, czyli od czasów MŚ w Meksyku. W tej sytuacji rekord oglądalności jest prawie pewny. Do tego, w przypadku awansu do 1/8 Polska zagra swój mecz w sobotę lub niedzielę, kiedy Polacy poświęcają najwięcej czasu na odpoczynek przed telewizorem. Każdy awans wyżej to już będą kosmiczne rekordy.
Nie wszystkie mecze Euro zobaczymy na otwartych kanałach. Polsat na kanale otwartym pokaże
24 mecze a TVP pokaże 11. Część z nich będzie także emitowana równolegle w obu stacjach. Aby obejrzeć wszystkie 51 meczów trzeba będzie zapłacić około 100 złotych. Taka jest cena dostępu do kanałów płatnych Polsatu Sport 2 i 3 lub internetowej platformy Ipla. Najważniejsza faza mistrzostw, czyli od 1/8 już prawie w całości zagości na kanałach ogólnodostępnych.
Przemyślany pomysł biznesowy Polsatu ograniczy liczbę transmisji ogólnodostępnych głównie w fazie grupowej, gdyż najatrakcyjniejsze mecze bez udziału Polaków, Polsat puści w kanałach zamkniętych. Oznacza to, że nie w każdym domu podczas mistrzostw, telewizor przejmą panowie, jak to było w przypadku ostatnich wielkich turniejów bo tylko najzagorzalsi kibice wykupią płatny dostęp do wszystkich meczów Euro. Dla przykładu, podczas transmisji MŚ w 2014 roku, 65% widowni stanowili mężczyźni, kiedy zazwyczaj telewizję oglądają w przewadze kobiety, stanowiąc przeszło 55% całej widowni telewizyjnej.
Wypowiedzi: Jakub Radziwilski, TV Buying Manager, UM (IPG Mediabrands).
Źródło: newsrm.tv
Fot. R.PAKIESER (arch.)