Pracownia analityczna Sport Analytics przedstawiła wyniki badań, przeprowadzonych narzędziem badawczym Newspoint, dotyczących aktywności w internecie 15 szczecińskich klubów, w których jedyną (lub dominującą) sekcją jest piłka nożna. Analizy dotyczyły trzech ostatnich miesięcy.
Badano aktywność w wirtualnej rzeczywistości (publikacje, portale, popularność, współczynnik AVE). Najwięcej uwagi poświęcono zasięgowi publikacji adresowanych do konkretnych odbiorców oraz określeniu współczynnika AVE, odpowiadającego za ewentualny ekwiwalent pieniężny, jaki podmiot musiałby wydać za płatne umieszczenie danej ilości publikacji (w prasie internetowej, portalach itp.).
Jeśli chodzi o zasięg publikacji, bezdyskusyjnie prowadzi Pogoń (blisko 219 mln) przed Olimpią (2,8 mln), Arkonią (0,9 mln), Stalą (0,6 mln) i Hutnikiem (0,3 mln). Natomiast w kwestii współczynnika AVE także ewidentnie przoduje Pogoń (46 mln zł) wyprzedzając Olimpię (0,6 mln zł), Arkonią (0,2 mln zł), Stal (0,1 mln zł) i Hutnika (0,07 mln zł).
We wrześniowej publikacji badań tej samej pracowni Olimpia okazała się drugim co do popularności w internecie klubem kobiecym w Polsce. ©℗
(mij)