Polacy piją w coraz bardziej odpowiedzialny sposób a w Polsce rozwija się kultura rozsądnego picia piwa. 78% konsumentów zachowuje umiar zarówno pod względem ilości, jak i częstotliwości spożywanego alkoholu. Wpływ na to, jak pijemy mają takie czynniki jak nastawienie na osiąganie celów życiowych i spełnienie, poczucie własnej wartości czy też podatność na wpływ innych – wynika z badania Grupy Żywiec wykonanego przez firmę Maison & Partners.
Wyniki badań pozwoliły na wyróżnienie kilku charakterystycznych grup, które imprezują i sięgają po alkohol w różnych sytuacjach i z różnych powodów:
Średnio co czwartej (25%) badanej osobie zdarzyło się po alkoholu coś, co chciałaby cofnąć. Najczęściej są to jednak sytuacje, które dotyczą komentowania zdjęć na portalach społecznościowych lub telefonowania do osoby, do której nie zadzwoniłoby się na trzeźwo.
Źródło: Newsrm.tv