Sobota 24 lipca 2021r. 
REKLAMA

Vademecum wakacyjnego podróżnika

Data publikacji: 2020-08-21 21:22
Ostatnia aktualizacja: 2020-08-22 11:23
Vademecum wakacyjnego podróżnika
 

Co warto wiedzieć przed podróżą koleją? Jakie obostrzenia czekają na podróżnych? Z jakim wyprzedzeniem należy kupić bilet? Jak wysokie są kary za niestosowanie się do wymagań sanitarnych? To pytania, które trapią nie tylko urlopowiczów.

Od 1 czerwca pociągami PKP Intercity może podróżować tylu pasażerów, ile jest miejsc siedzących w składzie. PKP Intercity wprowadziło od 4 czerwca br. obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) oraz tak jak do tej pory, Express InterCity Premium (EIP). Podróżujący zobowiązany jest kupić bilet przed wejściem do pociągu. Jeśli tego nie zrobi, zostanie obciążony karą pieniężną – dodatkowe 100 złotych do ceny biletu.

W komunikacji publicznej, między innymi w pociągach, obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo – swoje oraz współpasażerów – PKP Intercity m.in. za pośrednictwem plakatów, a także w komunikatach wygłaszanych na pokładach pociągów informuje o konieczności wypełniania tego obowiązku podczas trwania całej podróży pod groźbą uniemożliwienia kontynuowania przejazdu w razie wielokrotnego złamania obostrzeń sanitarnych.

Ze względu na mniejszą liczbę pasażerów najemcy PKP SA podjęli decyzję o ograniczeniu działalności swoich punktów handlowo-usługowych na dworcach. Przewoźnicy kolejowi ograniczyli godziny pracy kas biletowych, a operatorzy części punktów komercyjnych (barów, restauracji, kawiarni, sklepów, kwiaciarni itp.) zdecydowali o tymczasowym zawieszeniu działalności.

– W pociągach EIP usługa gastronomiczna jest świadczona od 27 czerwca br., natomiast od 1 lipca br. tę usługę stopniowo przewoźnik uruchamiał w większości pociągów kategorii EIC/EC oraz w składach IC dysponujących infrastrukturą gastronomiczną, a więc również w pociągach obsługiwanych jednostkami Dart i Flirt – informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP. – Od 10 lipca, na wybranych odcinkach, została przywrócona sprzedaż z wózka mobilnego – jest ona dostępna w pociągach kategorii IC i TLK.

– Popularność podróży koleją stale rośnie – dodaje rzeczniczka K. Grzduk. – Zestawiając wyniki ostatnich dni z tymi z początku maja, kiedy to PKP Intercity rozpoczęło przywracanie zawieszonych wcześniej połączeń, widoczny jest bardzo duży wzrost liczby podróżnych. Przez pierwsze dwa tygodnie wakacji, czyli od 26 czerwca do 10 lipca br., PKP Intercity przewiozło ponad 1,2 mln pasażerów. Zaś w ciągu dwóch ostatnich tygodni lipca – od 17 do 31 lipca br. – blisko 350 tys. osób więcej. W czerwcu łącznie z usług PKP Intercity skorzystało nieco ponad 1,7 mln osób. Obecnie do dyspozycji pasażerów jest już ponad 400 połączeń PKP Intercity. ©℗

Karina Łyżwińska

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

polska bylejakość
2020-08-22 11:14:09
na zdjęciu widać wyremontowany peron.Tylko dlaczego on jest taki niski, a jego krawędź tak dalego od wagonu ? Przecież to powinno być zrobione i wygladać tak jak w metrze.
Cos tu nie gra ?
2020-08-22 00:38:22
Jesli ograniczyli godziny pracy Kas biletowych - to jak przed odejsciem pociagu wykupic Bilet ? To Kare 100 zl niech sobie wlepia !!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ