To był pierwszy taki wypad z kamerą w plener odkąd Lekko Stronniczy wrócili po kilkuletniej przerwie do kręcenia swoich programów. – Skorzystaliśmy z zaproszenia ze Świnoujścia. Nie odeszliśmy od formuły swoich programów i nie chcieliśmy udawać vloga turystycznego. Postanowiliśmy natomiast przekazać w naszych materiałach klimat tego miejsca i naszego wyjazdu – mówi Karol Paciorek.
W kurorcie Karol Paciorek i Włodek Markowicz, czyli duet znanych vlogerów, byli po raz pierwszy. Ten drugi jeszcze jako mały chłopiec był tutaj jedynie przejazdem. Sam co prawda myślał o wakacjach w Chorwacji, ale… w tym roku jednak lepiej postawić na Świnoujście jako bezpieczniejszy kierunek.
W związku z kampanią promocyjną kurortu „Wyspy Możliwości” Lekko Stronniczy nakręcili pięć odcinków, a tłem dla programów stały się: taras widokowy hotelu Radisson, najwyższa nad Bałtykiem latarnia morska, falochron zachodni, popularny „Wiatrak” oraz ogród sensoryczny na promenadzie. Jaki zatem jest „klimat Świnoujścia”?
– Bardzo pozytywny. To przesympatyczne miasto. Chyba za bardzo się nie pomylę, gdy powiem, że standardem przewyższa o klasę inne kurorty, zwłaszcza te z centralnej części Wybrzeża. Dla nas, przyjezdnych, promy dodają kolorytu i są atrakcją, ale zdajemy sobie sprawę, że inaczej na tę sprawę patrzą miejscowi. Dużym pozytywem jest to, że można tutaj szybko się przemieszczać. My postawiliśmy na rower i to był dobry wybór – mówi Karol Paciorek.
Vlog Lekko Stronniczy funkcjonuje od 2011 roku. W przeszłości swoje programy Karol i Włodek kręcili m.in. w Londynie, Maroku i różnych miejscach w Polsce. Wyjazd od Świnoujścia jest pierwszym wyjazdem w plener w ramach drugiego sezonu programu.
Dodajmy, że od czerwca Świnoujście promuje się w kraju i za granicą. Do miasta zapraszani są blogerzy i dziennikarze serwisów turystycznych.
– Przyjdzie czas na podsumowanie naszej kampanii. Konkurencja nie śpi i wyścig o turystów trwa. Z jednej strony docierają do nas pozytywne informacje o tym, że o Świnoujściu pojawia się sporo materiałów w telewizji i internecie, a z drugiej dysponujemy konkretnymi danymi, z których wynika, że w okresie od maja do niemal połowy lipca wzmianek o Świnoujściu w telewizji, prasie, radiu i internecie było zdecydowanie więcej niż naszej konkurencji w województwie zachodniopomorskim i pomorskim – mówi Julia Jędrzejczyk z Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu. ©℗
Tekst i fot. Bartosz TURLEJSKI