W różnych miejscach Szczecina zobaczyć można kolorowe billboardy, utrzymane w konwencji komiksu. Akcja trwa od kilku tygodni: w pierwszym etapie zachęcała do refleksji nad tym, jak i gdzie słuchamy muzyki, w drugim – zaprasza do szczecińskiej filharmonii.
Billboardy to kolejny, po bezpłatnych badaniach słuchu, element kampanii społecznej „Usłysz dobre dźwięki”. Akcja zaczyna także życie w internecie – instytucja stworzyła stronę, na której będą zamieszczane wszystkie informacje.
Pierwsza część kampanii miała charakter bardzo tajemniczy. Napisy na billboardach koncentrowały się na słuchu: „Jeżeli to są twoje słuchawki, to pewnie myślisz, że MP3 to muzyka”, „Co ty wiesz o decybelach” i „Słuchawki nie są do ucha, tylko do słuchania” – brzmiały niektóre z haseł. Na kolejnych afiszach pojawił się charakterystyczny budynek naszej filharmonii i zachęty do jego odwiedzania.
– Mottem tegorocznego sezonu artystycznego jest hasło „Kolekcjonujemy Dobre Dźwięki”. Pragniemy przypomnieć miłośnikom muzyki, czym jest dobry dźwięk i spróbować przywrócić jego wartość. Zadaliśmy sobie pytanie: jak słuchać, żeby usłyszeć? Poszukując odpowiedzi doszliśmy do wniosku, że najlepiej na żywo. Zapraszamy wszystkich do naszych sal koncertowych. Tam spotkać się można z akustyką na najwyższym poziomie – mówi Dorota Serwa, dyrektor filharmonii.
Filharmonia bardzo mocno zaangażowała się w akcję ochrony słuchu. Badania Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu wskazują, że skala problemu jest duża i wzrasta wraz z wiekiem. Uszkodzenia słuchu dzieci w wieku szkolnym sięgają 20 proc. Wśród osób starszych przekraczają 50 proc., natomiast u osób powyżej 70. roku życia dotykają aż 75 proc. populacji.
Na stronie uslysz.filharmonia.szczecin.pl znaleźć można całe kompendium wiedzy o całej kampanii oraz porady, jak zadbać o słuch.
(kas)
Fot. K.STRÓŻYK