Lada dzień w Szczecinie ruszy festiwal SPOIWA 24h, czyli dwudziestoczterogodzinne święto teatru, muzyki, instalacji, kulinariów i działań warsztatowych. 52 wydarzenia, podczas których wystąpi 121 artystów z 9 krajów w 11 miejscach Szczecina.
Na wszystkie wydarzenia wstęp jest wolny, ale na niektóre z nich obowiązywać będą bezpłatne wejściówki (które będą rozdawane, na część imprez, bezpośrednio przed rozpoczęciem). Są jednak dwa spotkania, na które obowiązują wcześniejsze zapisy. To tzw. audio spacer pn. „Majdan. Spacer” grupy Pic Pic z Kijowa oraz spacer performatywny pt. „CLS” Adama Frankiewicza. Pierwszy z nich odbędzie się w sobotę (30 czerwca), dwukrotnie: o godz. 16 i 18 (start z placu Solidarności).
Jak zapowiadają organizatorzy, „Majdan. Spacer” to opowieść o Maszy, studentce Akademii Kijowsko-Mohylańskiej. W semestrze jesiennym, w nocy z 11 na 12 grudnia 2013 roku, zamiast przygotowywać się do egzaminu z historii społeczeństwa radzieckiego, Masza wybiera się do Miasteczka Namiotowego w centrum kijowskiego Majdanu, aby dołączyć do ludzi. Miejsca na wspomniany spacer można rezerwować pod adresem: kasia@kana.art.pl (trzeba podać godzinę, na którą chce się wybrać!)
Podobnie z sobotnim spacerem performatywnym „CLS” Adama Frankiewicza, tu również można zapisywać się pod tym samym adresem: kasia@kana.art.pl, podając godzinę – 15 lub 17, start także z placu Solidarności. Uwaga! Udział w spacerze możliwy jest przy użyciu własnego telefonu z funkcją odbiornika radiowego i słuchawek.
Czego dotyczyć będzie drugi ze spacerów? Oto informacja organizatora: „Ile usłyszał, czym nasiąkł przedmiot? Co słyszą ściany? Jak głęboko sięga nasza wyobraźnia na temat krajobrazu dźwiękowego? Jak wyobrazić sobie nie zarejestrowane? Co można odizolować z krajobrazu, a co pozostaje nietykalne? Jak odnaleźć tkankę łączącą rzeczywistość i pamięć dźwiękową miejsca? Co znajduje się pomiędzy słyszalnym, a wyobrażonym? Funkcja czyszczenia przestrzeni (obrazu) „CLS”, to przeniesienie do początku, do miejsca w którym powstaje słuchanie na nowo, to przejście wyobrażone, abstrakcyjne, otwarte”. ©℗
(MON)
Fot. Teatr Kana